2021-05-05, 17:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
För att hon ligger med en vidrig jävla babbe som 1. Ockuperar vårt land = fiende. 2. Är IS-terrorist och vill se oss döda. 3. Skulle utvisas för säkerhetshot.

Hur korkad är du?

Var har du läst att han är IS-terrorist och vill se oss döda?
Och har han utvisats?

Och om du har rätt om honom, varför är det värre att ligga med en sådan person, än att "bara" vara vän med honom?
Vem var värst, Eva Braun eller Hermann Göring?
Citera
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryotecher
För att hon ligger med en vidrig jävla babbe som 1. Ockuperar vårt land = fiende. 2. Är IS-terrorist och vill se oss döda. 3. Skulle utvisas för säkerhetshot.

Hur korkad är du?
Hon påminner mig om de där kvinnliga kriminalvårdaren som knullar med internerna och gör allt de säger. Sen när de blir ertappade så skyller de på att de blivit duperade till allt. Skillnaden här är väl att det gäller en terrorist som vill spränga svenskar i luften.
Citera
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cysteine
Den riktiga skandalen är Klas Wolf-Watz hantering av det hela. Rapporteringen från Sanna dryper av emotioner och jäv utan att Klas uppfattar det så, inte ens efter han informerats om läget, inte ens efter dokus granskning, så fattar han. Eko-chefen är ett skämt.

KWW gjorde nog bedömningen att reportaget inte var mer vinklat än de drypande snyftisar SR:s gråterskor producerar i normala fall. Vilket säkert stämmer!

Det skulle ju vara intressant att få veta varför gullepojken Raad hotas av tortyr och dödsstraff i Irak. Känns ju onekligen som en ledtråd...
Citera
2021-05-05, 18:02
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Jämför kroppsspråket med när de intervjuar misshagliga, typ högermänniskor. Detta ser nästan.......intimt ut.
Ja, det är intressant att vänsterfeminister ser högern/SD som ett större hot mot kvinnans frihet än islamister.
Citera
2021-05-05, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Jag tycker det är fullt rimligt att hon som känner honom gör reportage om honom.
Vad har han förresten gjort, mer än att försvara den grundlagsskyddade religionsfriheten?

Man litar ju inte så mycket på vad journalisten säger då.
Undrar hur hennes pojkvän hade reagerat på ett kritiskt reportage? Det skulle nog bli dålig stämmning där hemma då.
Han har dödshotat andra journalister!
Citera
2021-05-05, 18:03
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Var har du läst att han är IS-terrorist och vill se oss döda?
Och har han utvisats?

Och om du har rätt om honom, varför är det värre att ligga med en sådan person, än att "bara" vara vän med honom?
Vem var värst, Eva Braun eller Hermann Göring?

Alltså, enligt regeringen är ju detta att ha något på sitt CV. IS-terrorist, Islamist.... det blir skyddad identitet och privatplan hem från Syrien. Det har jag redan förklarat. Det är oavsett förjävligt och förräderi.
Citera
2021-05-05, 18:03
Medlem
smoerreboms avatar
Om Ekots journalist beskrivit det som vänskap och chefen säger annat så är det ju oklart. Visar det sig att det var mer så är ju inslaget felaktigt och inte opartiskt

Tycker det är viktigt att SD utnyttjar detta till max och börjar kritisera PS mer rutinmässigt och börjar lägga konkreta förslag om hur det ska bantas ner. Detta kommer leda till att många på PS ska bli av med sina jobb och borde provocera PS som kommer att få ännu svårare att rapportera opartiskt. Det kan bli en ond spiral för dem. Det borde också provocera L som ju målet ut public service som en röd linje.

Jag tror att det är helt rätt tid att få upp den här frågan och massvis med människor är trötta på PS. Har SD konkreta förslag på hur det bör se ut, en TV kanal och en radiokanal med enbart nyheter och samhällsinfo så kommer det att reta kolossalt mycket människor samtidigt som SD kan stå där lugna som filbunkar. De har ju rätt i sak också.
Citera
2021-05-05, 18:04
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Hon påminner mig om de där kvinnliga kriminalvårdaren som knullar med internerna och gör allt de säger. Sen när de blir ertappade så skyller de på att de blivit duperade till allt. Skillnaden här är väl att det gäller en terrorist som vill spränga svenskar i luften.

Ye. Gråtartikel i Aftonbladet/Expressen om hur mycket hat *snyft snyft* hon fått när?
Citera
2021-05-05, 18:06
Medlem
ragnarokkrs avatar
Public service = vänsterpropaganda

Finns ingen som helst opartiskhet inom public service. De verkar dessutom vara släkt med varann nästan allihop på typiskt sossemanér. Så ekochefen är inte bara fullt insatt, har han initierat denna katastrofala bevakning av muslimer? Visa gärna på motsatsen.

Kan vi inte bara lägga ned public service? De klarar uppenbarligen inte sitt uppdrag.

De är alla aktivister som inte vet vad opartisk betyder. Den som påstår någon annat ljuger.
Citera
2021-05-05, 18:09
Medlem
Hon kanske tänkte hålla deras relation hemlig men glömde att pojkvännen övervakades och avlyssnades av SÄPO.
Citera
2021-05-05, 18:15
Medlem
Moruroas avatar
Anna Gullberg, som blev mordhotad av Raad skriver i Expressen:

Citat:
”Jag ska döda Anna Gullberg, jag ska plocka bort henne”. Så sa Raad al-Duhan i februari 2016 till polisen när jag som chefredaktör och ansvarig utgivare för Gefle Dagblad (GD) ytterst var den som utgjorde ett problem för kretsen kring Gävlemoskén.

Citat:
Raad al-Duhan dömdes för hotet mot mig i både tingsrätt och hovrätt.

Jag lämnade utgivarskapet och Gefle Dagblad för mer än tre år sedan.

Al-Duhan anses utgöra en säkerhetsrisk för riket. Mot oberoende journalistik och redaktionell trovärdighet utgör han också ett allvarligt problem.

[url][https://www.expressen.se/kultur/svart-att-se-ekots--journalistik-som-opartisk//URL]
Citera
2021-05-05, 18:15
Medlem
MoLoKs avatar
Det skrivs att Dyrsens mamma Karin Melon tidigare hette Melin Watz i efternamn. Är hon fd ingift släkting med SR Eko chefen Klas Wolf-Watz?

Eller bara värsta slumpen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in