2021-05-04, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needtogitgood
Hej.

I fredags var det ju valborgsafton och då skulle man såklart ta några bärs med vänner och andra bekanta. När jag ska göra sådana saker, så vill jag såklart se bra ut. Jag tycker dock inte om att behöva lägga ned flera tusen i månaden på kläder, så jag väljer att handla smart istället. Det jag brukar göra, är att jag köper ett plagg, knyter upp prislappen och förvarar den. När jag har använt plagget, så knyter jag tillbaka prislappen på plagget och lämnar tillbaka plagget för pengarna tillbaka. Jag ser detta som ett "Win-Win" så att säga, jag får in princip låna snygga kläder och HM får gratis reklam då jag går runt med deras kläder.

I alla fall. Jag gick in på HM idag för att lämna tillbaka kläderna som vanligt (t-shirt och jeans på 750kr sammanlagt). När jag kommer fram till kassan, så känner jag igen kassörskan från i fredags. Då kommer jag ihåg att hon också var med på kröket vi hade och att jag hade haft en dispyt med henne, då hon ville att jag skulle betala henne för att hon skjutsade hem mig och några polare (tog max 15 min).

När jag kommer fram till kassan, så hälsar jag normalt, men märker direkt att hon är väldigt otrevlig. Jag säger att jag vill lämna tillbaka kläderna för att de inte passade, men hon hävdar att jag inte fick det för att jag hade använt dem redan (hon såg mig med kläderna i fredags). Jag förnekar och kräver pengarna tillbaka, men då kallar hon på sin chef. Slutade med att hon visade honom en bild från i fredags där man ser mig bakgrunden, men man ser endast tröjan. Han ber mig i alla fall att lämna butiken utan att lämna tillbaka pengarna och hotar med att ringa dit polisen.

Frågan är då, kan jag stämma? Om jag kan det, vad ska jag stämma för? De hade absolut inga bevis på att jag hade använt jeansen och tröjan såg man knappt.

Mvh

Needtogitgood
Det är sådana kunder som du som gör att butiksanställda blir människohatare. Du ljuger, vill ägna dig åt bedrägeri och dessutom idiotförklara personalen, som oftast genomskådar kunder som luras. Det är du som borde stämmas!
Citera
2021-05-04, 21:43
Avslutad
När du kände igen kassörskan från festen varför gick du inte bara då? Försökte en annan tid. Vad trodde du skulle hända? Och de hade till och med bildbevis. De hade rätt helt enkelt. Sen hur fattig e man om man måste lämna tillbaka HM kläder..
Citera
2021-05-04, 22:08
Medlem
Citat:
Är det inte ord mot ord? Hon kan ju inte använda bilden då den är rätt otydlig (man ser inte riktigt mig). Kan jag inte säga att det är diskriminering, då jag brukar få göra samma sak?

Du är ju en potentiellt homosexuell man enligt en annan tråd så du kan ju försöka hävda diskriminering med hänvisning till könsöverskridande identitet kanske?
Citera
2021-05-04, 22:09
Medlem
Du trollar..Vad är oddsen för att samma tjej är i kassan samma dag som du handlar och då du ska lämna tillbaka kläderna samt på samma fest?

Dessutom......Vad menar du med "knyter tillbaka lapparnar"?? Hm's lappar sitter fast med plastsnören och dessa fäst med ett verktyg som kallas för pistol...ingenting gemene man har hemma...
Citera
2021-05-04, 22:10
Medlem
Guldargument, jag är diskriminerad för att jag inte får fortsätta att bryta mot företagets policy för återköp.

Naturligtvis har du ingen rätt att göra på detta sätt, något du också verkar veta om. Om du ändå kan stämma för det ena eller andra är svaret samma som så många får: Ja du kan stämma i princip vem som helst för vad som helst, att få rätt är något annat.

Om man gjort fel och bästa argumentet är att det brukar jag ju få göra så är chansen till vinst minst sagt begränsad.

Däremot att du kan lyckas med ditt i mitt tycke ganska tattiga beteende är en annan sak, går du till en annan butik så lyckas du säkert igen.

Citat:
Är det inte ord mot ord? Hon kan ju inte använda bilden då den är rätt otydlig (man ser inte riktigt mig). Kan jag inte säga att det är diskriminering, då jag brukar få göra samma sak?
Citera
2021-05-04, 22:44
Medlem
Gontars avatar
Självklart! Jag brukar göra som du och vinner alltid mina stämningar. Kör hårt, in i kaklet bara!
Citera
2021-05-04, 22:48
Medlem
Det finns ingen lag som ger dig varken bytesrätt eller rätt att häva ditt köp utan bygger helt på frivillighet från butiken.

Dessutom kommer ord stå mot ord, så lycka till med stämningen. Hoppas du är rik, för du kommer få stå för rättegångskostnaderna.
Citera
2021-05-04, 22:54
Medlem
Fan vad pinsam du är! Är du zigenare?

Du har använt byxorna. Ingen är skyldig dig något i detta liv.
Citera
2021-05-04, 23:16
Medlem
Juggernawts avatar
Vad är det för jävla tattarfasoner? Skärp dig för i helvete! Möjligtvis du som som ska anmälas för försök till bedrägeri.
Citera
2021-05-04, 23:38
Medlem
gå till en annan hm butik, funkar alltid
Citera
2021-05-04, 23:52
Medlem
Stäm skiten ur dom. Bara att köra.

Var dock beredd på att förlora. Enligt din egen utsaga så är det du som har fel. Dessutom finns uppenbarligen vittnen som kan bekräfta det.
Citera
2021-05-04, 23:56
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
1. Vet inte om du missat det, men HM är ett företag värt flera hundra miljoner. Det är inte som att jag rånar fattiga barn.

2. De har ju inga bevis på att jag har använt kläderna? Det enda beviset är att man typ ser mig med tröjan på mig, men den är inte särskilt tydlig.

Vill ha svar kring en möjlig stämningsansökan, tack.

Kassörskans ord lär dock väga tungt eftersom denna lär varit nykter. Låter som det är ovärt att ens ta vidare. Se det som läropengar och ge fan i att bete dig likt detta i framtiden. Kanske hittas även denna tråd som kan styrka kassörskans ord och på så viss ge ännu mer bevis mot dig. Lär kosta betydligt mer än kläderna vid en förlust.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in