Citat:
Ursprungligen postat av
Thenormal1
Vad jobbar du med M? Tror du och Simon har mkt gemensamt eller har jag fel?
Jag undrade bara varför du var så nedvärderande mot Simon och varför du anser att ditt liv är så mycket mer värdefullt än hans av ditt inlägg att döma? Du anser alltså att människor som är mer sårbara, bär ett tyngre bagage eller levt ett tuffare liv är mindre värda för att "du" har tagit livets turlott då eller? Säger ingenting om dig som människa, bara för att du har ett arbete och tjänar bra med pengar gör det dig inte till en fulländad individ!
Jag misstänker dock att det du verkar ha brist på är inlevelseförmåga och har svårt att föreställa dig hur andra har det för du är så upptagen med att mata ditt egna ego med ditt "överflöd" Är det svårt att förstå någon ur dennes perspektiv så kanske du kan testa att känna medkänsla som egentligen bara kräver Kärlek och dess hjälpmedel men det kan vara svårt om du alltid haft allting lätt och fixat utan motgångar eller prövningar. Om du inte vill/ känner för att använda dessa förmågor så kan du väl försöka visa respekt gentemot honom här i forumet "även" om du tycker att ditt liv är mer värt än Simons.
Det jag har gemensamt med Simon är att han är en medmänniska och jag hade en lillebror som påminde mycket om honom och jag har träffat så många individer med alla möjliga sorters prövningar men de alla har en sak gemensamt med oss alla. De är unika och värdefulla och alla är de någons Son, Bror,Syster, Far, Mor, Bästa vän. Så därför känner jag lite speciellt för Simon!