Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Jag tror (och hoppas) att Bulletin har ambitionen att erbjuda "nyheter ur ett annat perspektiv än det liberala". Men, det tar längre tid att skapa en sådan nyhetsredaktion än att rekrytera opinionsskribenter.
De opinionsskribenter som initialt rekryterades, de rekryterades som dragplåster - det var dock imo ingen större förlust att Alice Teodorescu lämnade Bulletin. Annika Borg, som ersatte Teodorescu, är sannolikt en bättre politisk redaktör. Och Cecilia Blombergs ledare idag instämmer jag helt i!
https://bulletin.nu/hogern-maste-sluta-huka-sig-for-vanstern
Det kommer nog. Det ser fylligare ut för varje gång man tittar in, tycker jag. I början var det tyvärr väldigt tunt. Kanske startade de lite i förtid.
Håller med om att Cecilia Blombergs ledare var bra.
Citat:
Att försöka fly, gömma eller värja sig leder bara till att attackerna fortsätter. Tjuren måste tas vid hornen direkt. Anklagelser om rasism, att demokratin skulle vara i fara eller att borgerligheten skulle vilja människor ont är trams och ska förkastas som just trams.
I stället bör man tydligt slå fast att grundlösa anklagelser är något som hederliga personer inte ägnar sig åt, och att sådana debatter inte är lönt att ta. Tydliggöra att det är smutskastning och medveten feltolkning som dessa vänsterdebattörer ägnar sig åt, alltså mobbing. När de däremot kan tänka sig att ha en rationell diskussion om själva sakfrågan välkomnas självklart en sådan, men annars bör meningsutbytet vara över. Det kommer inte att bli någon debatt vare sig om ordval, plattformar eller bilder.
En god åsikt är förnuftig oavsett sammanhang. Påståenden om motsatsen hindrar den viktiga debatten om möjliga lösningar på Sveriges problem och är skadliga för vårt land. De återkommande osunda anklagelserna och pseudodebatterna är ett samhällsgift.
Nyckeln till att vinna över vänstern är att inte bry sig ett dyft om de epitet som de försöker klistra på sina meningsmotståndare. Samma ögonblick som borgerligheten slutar bry sig får den övertaget, kan gå på offensiven och nagla fast vänstern vid den fråga som saken faktiskt gäller.
https://bulletin.nu/hogern-maste-sluta-huka-sig-for-vanstern
I sanning något som alla borde ta till sig, även om det är lättare sagt än gjort när man blir påhoppad.
Jag tror att Bulletin kan få stor betydelse både för att normalisera SD och för att ingjuta nytt mod i den vettigare delen av borgerligheten, förutsatt att läsarna hittar dit. SD behandlas som vilket parti som helst av Bulletin, och ett samarbete mellan SD och de borgerliga framställs som något helt naturligt.
Gillar också att det inte enbart är borgerliga grejer - det skulle bli alldeles för entonigt. Ola Holmgrens essä om Ivar Lo Johansson var t.ex. mycket fin. Dessutom den sortens kultursidestext som knappt existerar längre i gammelmedia.