2021-05-03, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Sägs av vem eller vilka? Du tror alltså inte på att svenska män har misshandlat kvinnor under historien?

IQ70-högern med sina stora tänkare.

Det framstår väldigt intellektuellt att tro att män uppfostras att slå kvinnor om en har gjort det.
Citera
2021-05-03, 20:41
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Källa.

Var tredje kvinna i Afrika utsätts för våld och sexövergrepp i hemmet enligt Amnesty, men Sverige är inte Afrika. Än.
Källan är BRÅ. Den heter förmodligen något med nationella kartläggningen(2014)

Så här är det(2012):
Var tredje vecka dödar en man sin partner i Sverige.
Mer än var tredje kvinna i världen utsätts för våld.
Var sjätte kvinna i Sverige utsätts för våld.
Mer än 25% av kvinnorna i Sverige har utsatts för brott i en nära relation.

Våldet mot afrikanska kvinnor i Afrika var inget som diskuterades under partiledardebatten.

Ska vi gissa på att det är 10-15 procent av männen som håller på så här?
Citera
2021-05-03, 20:41
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Exakt. Finns gott om svenska män som sitter i fängelset på grund av kvinnomisshandel och kvinnomord. När Åkesson inte nämner detta tydligare framstår han bara som en pajas.
Jag skulle nog säga att han - förmodligen fullt medvetet - använde ett språk och en vinkling som han vet gick hem hos hans befintliga väljare.

Frågan är varför han gjorde så. Målsättningen för varje partiledare borde väl vara att försöka nå nya väljare med sitt budskap.

Nu fick han väl de egna leden att göra vågen medan övriga kliade sig om hakan och undrade.
Citera
2021-05-03, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Ser att du fortsätter på din vänsterblivna ideologi och påstår att det är svensk kultur att slå kvinnor men det görs inte i andra kulturer.
Du verkar förankrad i verkligheten
Och du driver som sagt en (fake) debatt som inte överhuvudtaget har som mål att göra livet säkrare för kvinnor.
Jag han inte påstått att män inte slår och mördar sina kvinnor i de flesta länder i världen.
Citera
2021-05-03, 20:55
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide

Så här är det(2012):

Våldet mot afrikanska kvinnor i Afrika var inget som diskuterades under partiledardebatten.

Ska vi gissa på att runt 85% av dem inte är etniska svenskar när vi ändå är i farten?
Citera
2021-05-03, 20:57
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Exakt. Finns gott om svenska män som sitter i fängelset på grund av kvinnomisshandel och kvinnomord. När Åkesson inte nämner detta tydligare framstår han bara som en pajas.

Det finns dock ännu fler ickesvenska män som sitter inne för det. Och givetvis även kvinnor som gör.
Citera
2021-05-03, 20:58
Medlem
Kalliss avatar
Jag vet hur jag skall rösta på valdagen den 11 september 2022, efter gårdagens debatt!

Jag skall inte poströsta, jag vill att söndagen den 11 september 2022 skall minnas och i framtiden högtidlighållas.

Jag skall rösta i vallokal, grilla och fira utomhus om vädret bjuder till.

Jag skall INTE rösta på Annie!
Senast redigerad av Kallis 2021-05-03 kl. 21:05.
Citera
2021-05-03, 20:58
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Så här är det(2012):

Jag vill ha en länk till källan.

Ditt inlägg är svamligt och du drar in att var tredje kvinna i världen utsätts för våld, när vi pratar om våld i nära relationer i Sverige.
Och våldet i nära relationer har naturligtvis ökat med migrationen från länder med stenålderskultur, så visst troligen har det exploderat. Därför skulle en jämförelsestatistik om hur det såg ut med detta för 20 år sen, från BRÅ.

Men du har inga som helst källor.
Det är så här det ser ut på nätet, folk slänger ur sig saker utan att ha några som helst källor,
och detta beteende har partiledare faktiskt tagit efter.
Det har blivit en sjuka i sociala medier. Titta bara hur mycket nonsens och rena fake news politiker slänger sig med på twitter. Det är ta mej fan obegripligt. De har blivit exakt lika fördummade som konspirationsteoretiker och naiva användare på flashback och facebook, som bara slänger ur sig saker "som de hittar på", förvränger, misstolkar eller har läst på någon ovetenskaplig blogg.
Du verkar inte höra till de användare som håller sig till sanningen, så jag avstår att debattera med dig fortsättningsvis.
Citera
2021-05-03, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag han inte påstått att män inte slår och mördar sina kvinnor i de flesta länder i världen.

Och vad ska du göra åt det om du tycker det är dåligt?
Ta reda på orsaker i detalj eller bara klumpa ihop alla män, där övervägande majoritet inte utför detta, i en grupp och begränsa deras frihet?
Jag tror du kan vara en av dessa parasiter som utnyttjar våldet mot kvinnor för egen vinning.
Dessa har ingen egentlig ambition att förändra något, dom vill istället ha detta I samhället så dom kan utnyttja offren igen, för egen vinning.
Löör, Stenevi.. och kanske du?
Citera
2021-05-03, 21:00
Medlem
Från regeringens mänskliga rättighets rapport.
Afghanistan.Men Irak, Somalia Syrien mr rapport säger ungefär samma.

"Kvinnor och barn är särskilt utsatta och har drabbats hårt av säkerhetsläget. Enligt konstitutionen har kvinnor samma rättigheter som män, men diskriminering, grova kränkningar och våld är vanligt förekommande i synnerhet utanför större städer. Hederskultur, inklusive hedersbaserat våld och stark kontroll av släktingar förekommer och påverkar kvinnors möjligheter att åtnjuta de mänskliga rättigheterna negativt. Till följd av religiösa och sociala tabun är straffriheten utbredd för våld mot kvinnor. Kvinnor är underrepresenterade i nästan samtliga yrkeskategorier vilket försämrar kvinnors och flickors möjligheter till ett fullgott deltagande i samhällslivet."

Så jämför man med kvinnors ställning bland svenskar.
Citera
2021-05-03, 21:01
Medlem
Citat:

Så här är det(2012):

Ja, det är så sorgligt. Frågan är hur vi ska laga detta. Åkesson kom inte med något vettigt, bara med det gamla invandrartugget.
Citera
2021-05-03, 21:03
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Om 90% av ett problem har samma härkomst måste man förstås fokusera på det om man vill göra en betydande skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in