2021-05-03, 14:18
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Jag står på hennes antirasistiska sida 100%, annars håller jag med om att hon är jävligt obehaglig. Som högern är.

Jag anser henne vara långt ifrån antirasistisk. Hon blundar för en massa problem, vill stoppa bidrag till invandrare och de ska låna pengar istället, troligtvis ifrån privata sektorn med ränta, ta in billig arbetskraft säkert så att lönerna ska dumpas m.m.

Jag tycker att hennes politik e extrem.

Och hon också som sagt, riktigt obehaglig kvinna.
Citera
2021-05-03, 14:21
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Gäller inte bara invandrare, hur många unga har en dagstidning eller ser nyheter på TV?.
Kommer nog att bli ett framtida växande problem.

Det märks att det vänt i migrationsfrågan, om
det hade låtit så här 2015 hade väl alla partier utom Mp och möjligen V. Klassats som rasister
Jo, men yngre svenskar som har klarat gymnasiesvenskan har ju möjlighet att konsumera och ta till sig nyheter digitalt. Även om det delvis består av smått fördummande debattdueller av modell Farmen eller Robinson. Du har en poäng i att 25-åringar inte konsumerar nyheter som för 50 år sedan men det är ju delvis ett branschproblem för gammelmedia som rabiat försöker låsa in sina nyheter för att de tror att det skapar värde och exklusivitet. Nej, då skiter de yngre i att konsumera produkten.

Om framtidens politiska debatter är dueller och trams kanske det lika gärna kan kvitta?
Citera
2021-05-03, 14:22
Medlem
Uggla.s avatar
Finaste röv hade Nyamko Sabuni i debatten.
Citera
2021-05-03, 14:23
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Jag uppfattde det som,

2 kvinnor (Sabouni, Ebba)
2 "världen är sååå orättvis dumma er rasister" infuencers (Annie o "Marknadshyror-snygga tjejen")
2,5 män (Löfven, Åkesson + Uffe 0,5)
1,5 hen's (Uffe 0,5, Märta)
Märta går under rubriken NON. Otroligt osynlig människa, gör sig extremt dåligt på TV. MP är Sveriges underligaste parti.

Annie känns mer och mer aggressiv och opålitlig. Något sätter en oerhört psykisk press på henne sedan ett tag och hon mår inte bra, sannolikt för att C lämnat Alliansen eller om hon är ifrågasatt som C-ledare av någon falang. Hon kommer aldrig som kvinna att orka hålla sig frisk fram till valet med den anspänningen. Hon måste tillbaka i Högerblocket.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-05-03 kl. 14:34.
Citera
2021-05-03, 14:36
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elokat
Det mest slående av debatten är hur emotionellt ostabil Annie Lööf är. Det mest talande för hur sjuk vår tid är när det är normalt att hysteriska småbarnsmorsor ska vara våra "ledare" och styra landet.

Citera
2021-05-03, 14:51
Medlem
Besticks avatar
Fan, Nooshi är rätt snygg ändå.
Citera
2021-05-03, 14:53
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Jag anser henne vara långt ifrån antirasistisk. Hon blundar för en massa problem, vill stoppa bidrag till invandrare och de ska låna pengar istället, troligtvis ifrån privata sektorn med ränta, ta in billig arbetskraft säkert så att lönerna ska dumpas m.m.

Håller mer eller mindre med om allt du säger här, är väl mest att hon i alla fall inte (öppet) säger att brun = dålig, som övriga högern gör. Men otäck är hon, som fan.
Citera
2021-05-03, 14:57
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Har du sovit under en sten, hon har stött vänstern seden 2014.
Vilken jävla vänster skulle det vara? Var är din mittpunkt i så fall, typ alla som inte är lika höger som Ekerot eller Hitler?

Sossarna är ju mongohöger sen länge, vänster var Palme, Carlsson och numera Sjöstedt.
Citera
2021-05-03, 15:10
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ingen som reagerar på det ovanligt "pajiga" formatet med en "duell"? Känns som en jävla 80-tals lekprogram. Pajaserier!
Ja, med en duell mäter man bara vem som är snabbast och vassast i truten, vilket är något helt annat än att vara den bästa politikern.

Jag skulle säga, att formatet i värsta fall kan ha en direkt skadlig inverkan på demokratin eftersom det kan få ett icke föraktligt antal väljare att rösta på en vältalig galning (och sådana har det som bekant funnits åtskilliga av under historiens gång).
Citera
2021-05-03, 15:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle

Inte nog med att hon är en riktigt obehaglig kvinna. Hela hennes parti är riktigt obehagligt med tanke på alla skandaler av en viss sort, kring medlemmar i partiet. Något känns helt snett med hela partiet. Det är något ruggigt med det.
Citera
2021-05-03, 15:20
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Märta går under rubriken NON. Otroligt osynlig människa, gör sig extremt dåligt på TV. MP är Sveriges underligaste parti.

Annie känns mer och mer aggressiv och opålitlig. Något sätter en oerhört psykisk press på henne sedan ett tag och hon mår inte bra, sannolikt för att C lämnat Alliansen eller om hon är ifrågasatt som C-ledare av någon falang. Hon kommer aldrig som kvinna att orka hålla sig frisk fram till valet med den anspänningen. Hon måste tillbaka i Högerblocket.
En del av Lööf’s utspel är nog välregisserade, men nog ger hon ett litet obalanserat intryck. Och det finns ju orsaker:

- Flera avslöjade pedofiler inom partiet senaste året.

- Affären Federley var riktigt illa eftersom han var så nära lierad med Lööf och eftersom han ljög om vad han kände till.

- Ett antal toppnamn inom (C) har hoppat av senaste tiden.

- Istället för att hamna i händelsernas centrum med chans att bli statsminister har hon i princip blivit förskjuten av gamla alliansen och kommer att utsättas för massiv press från (s) om skattehöjningar om hon samarbetar med dem efter valet.

Hon verkar ha många bränder att släcka. Tufft läge.
Citera
2021-05-03, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
En del av Lööf’s utspel är nog välregisserade, men nog ger hon ett litet obalanserat intryck. Och det finns ju orsaker:

- Flera avslöjade pedofiler inom partiet senaste året.

- Affären Federley var riktigt illa eftersom han var så nära lierad med Lööf och eftersom han ljög om vad han kände till.

- Ett antal toppnamn inom (C) har hoppat av senaste tiden.

- Istället för att hamna i händelsernas centrum med chans att bli statsminister har hon i princip blivit förskjuten av gamla alliansen och kommer att utsättas för massiv press från (s) om skattehöjningar om hon samarbetar med dem efter valet.

Hon verkar ha många bränder att släcka. Tufft läge.
Det värsta av allt är nog ändå att Lööf har fel om det mesta. Debatter blir så mycket mer tungrodda rent retoriskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in