2021-05-03, 13:25
Medlem
Mosbulles avatar
Annie Lööf är ju helt av banan alltså. Hon ger mig riktigt obehagliga vibbar alltså.
Citera
2021-05-03, 13:29
Medlem
fendadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Jäklar vad upprörd Annie blev när Jimmie sparkade in den öppna dörren att kvinnomisshandlare ofta har annan kulturell bakgrund! Det såg inte ut att vara teater-indignation, hon var alldeles röd i nyllet.

Steffe har också svårt att dölja sin avsky för Jimmie och SD. Måste kännas riktigt bittert för en gammal Metallare att SD är största parti bland LO-männen.

Annie med sin stissiga och fladdrande blick, det högröda ansiktet och den darrande rösten gav intrycket av en politiker som nått den fullständiga kognitiva dissonansen - hennes fantasivärld frontalkrockade med verkligheten och det enda Annie kunde göra var att uppföra sig som ett odjur, som en av de förryckta i forna tider.
Citera
2021-05-03, 13:32
Medlem
Smegmas avatar
Lööf ser riktigt psykopatiskt otäck ut. Stirrande blick och en kvinnlig utstrålning som ger rysningar. Vilken jävla förnekelse-häxa! Satt Federley barnvakt åt hennes avkommor igår kväll månne? Löfven. Är han mentalt efterbliven? Han kör med sitt mantrastakande ordbajseri hela tiden. Jag tror på allvar att denna avarten till Staminister faktiskt har en kromosomstörning. Nått fel är det definitivt i huvudet på honom.

Jag tycker absolut att Högerblocket vann debatten med hästlängder-/TKO. När Stenevi stod med fingret pekandes i luften i tjugo minuter för att få talan utan att få gehör - då åkte faktiskt skämskudden fram.
Senast redigerad av Smegma 2021-05-03 kl. 13:34.
Citera
2021-05-03, 13:32
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Annie med sin stissiga och fladdrande blick, det högröda ansiktet och den darrande rösten gav intrycket av en politiker som nått den fullständiga kognitiva dissonansen - hennes fantasivärld frontalkrockade med verkligheten och det enda Annie kunde göra var att uppföra sig som ett odjur, som en av de förryckta i forna tider.

Och detta tyckte hennes följare var en bra prestation i den senaste debatten alltså.
Visar hur pass många galningar det kryllar av i Sverige.

Det en normal människa skulle se som helt vansinnigt beteende (annie lööf) ser många kvinnor i Sverige som en positiv gjej! Sjukt!
Citera
2021-05-03, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Åkesson har tyvärr tappat fotfästet i det globala politiska klimatet. Det är just i timing och fingertoppskänsla det brister för honom. Han har helt korrekta analyser, men hittar tyvärr helt fel ingångar för att ta upp dem.

Att använda sig av hårda ordalag som ”importerade medeltida värderingar” när det handlar om mäns våld mot kvinnor är självmål. Det cementerar bara uppfattningen om att SD är ett förklätt enfrågeparti. Jämställdhet är ett av de mest glödheta ämnena globalt sett, och den långa historien av mäns beteende mot kvinnor är universell. Hederskultur är de facto en relevant aspekt, men att använda den som slagträ med så pass hårda ordalag visar att Åkesson inte alls bottnar i ämnet. Det kräver en mer graciös och förstående ton med grund i kvinnornas perspektiv.

Förr var han mycket bättre på att avväga när ett visst retoriskt slagträ var passande att använda. Då var han den i särklass bästa debattören bland partiledarna, men så är det inte längre. SD behöver en partiledare som är uppdaterad inom den nutida globala debatten och samtidigt kan vara betydligt skarpare där det verkligen behövs. Mitt förslag är Tobias Andersson. Andersson vs resten, kan knappt tänka mig större utklassning i svensk kontext.
Exakt. Åkessons utmaning just nu är att hitta rätt tonträff i det nya landskapet där M vinner tillbaka invandringskritiker som lämnade pga Reinfeldts öppna hjärtan-linje. För att markera skillnaden mot M måste han gå balansgång på en allt smalare lina. Går han full AfS tappar han till M, blir skillnaden för liten händer samma sak.
Senast redigerad av CrispyKreem 2021-05-03 kl. 13:56.
Citera
2021-05-03, 14:06
Medlem
UlphSvensons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Annie Lööf är ju helt av banan alltså. Hon ger mig riktigt obehagliga vibbar alltså.
Jag står på hennes antirasistiska sida 100%, annars håller jag med om att hon är jävligt obehaglig. Som högern är.
Citera
2021-05-03, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Detta kanske kan bli ett debattinslag i nästa tramsiga debattduell. Det har ju visat sig att det är nästan tomt på vaccineringscentrumet i Kista och ansvariga står storögda och undrar "varför är det så här?"

Deras språkkunskaper är så dåliga att de inte ens tar in nyheter på "lätt svenska" och direkta uppmaningar från vården (på modersmålen) går dem förbi. Det verkar krävas att den lokala källarimamen eller skvallerkärringen på torget säger att det är viktigt att gå och få sprutorna för det är den nyhetsinformation de konsumerar. Sverige är extremt på det sättet att medborgare förväntas följa nyheter och samhällsinformation på ett sätt som är helt främmande för någon från Somalia eller Irak. Sedan gnäller de om att de dör när de kindpussats på begravningar eller kurdbröllop och vill att Svetsaren ska ansvara för att hålla dem vid liv.
Gäller inte bara invandrare, hur många unga har en dagstidning eller ser nyheter på TV?.
Kommer nog att bli ett framtida växande problem.

Det märks att det vänt i migrationsfrågan, om
det hade låtit så här 2015 hade väl alla partier utom Mp och möjligen V. Klassats som rasister
Citera
2021-05-03, 14:11
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Många i den gruppen förstår inte ens svenska och följer inte svensk media. De kommer alltså knappt ens att nås av information och än mindre ändra sina värderingar baserat på detta.

Naturligtvis är det så.
Citera
2021-05-03, 14:12
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UlphSvenson
Jag står på hennes antirasistiska sida 100%, annars håller jag med om att hon är jävligt obehaglig. Som högern är.

Har du sovit under en sten, hon har stött vänstern seden 2014.
Citera
2021-05-03, 14:15
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Tror inte de bryr sig ett skit om LO männen och arbetare i ren allmänhet längre, därför man inte ens försöker vinna tillbaka dessa. De är förlorade till SD och kommer ej tillbaka.

De har en ny väljargrupp nu: kvinnor och invandrare.

Sant, men Steffe är nog lite av en gammeldags gråsosse som fortfarande inbillar sig att S är ett jobbarparti.
Citera
Medlem
Dagostar och Lööf måtte va påtända då ögonen står som råttpittar. Stenevi är ondskan personifierad. I övrigt är det mest sillamjölkar. Den enda med vett var Åkesson som även visar på viss sympatisk förmåga mht migrationsuppgörelsen med L.
Nej, klassisk konservativ nationalism är det enda som kan få bukt med kvinnomisshandel m.m. Ut med koloniserande klaner och in med disciplin i skolor så pojkar får veta hut och flickor får vara flickor. Kombinera detta med modern teknologi och politiker som tjänar folket (i motsats till som nu eliten inom näringslivet) så har vi en möjligt ljus framtid.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Lööf ser riktigt psykopatiskt otäck ut. Stirrande blick och en kvinnlig utstrålning som ger rysningar. Vilken jävla förnekelse-häxa! Satt Federley barnvakt åt hennes avkommor igår kväll månne? Löfven. Är han mentalt efterbliven? Han kör med sitt mantrastakande ordbajseri hela tiden. Jag tror på allvar att denna avarten till Staminister faktiskt har en kromosomstörning. Nått fel är det definitivt i huvudet på honom.

Jag tycker absolut att Högerblocket vann debatten med hästlängder-/TKO. När Stenevi stod med fingret pekandes i luften i tjugo minuter för att få talan utan att få gehör - då åkte faktiskt skämskudden fram.

Jo något extra otrevligt med henne! Visas kanske inte minst att nu har alltså 6 av 7 av hennes närmaste i partiledningen lämnat (en Federly ofrivilligt). Förmodligen svår att samarbeta med.

Blir ju också så där rasande som hon skulle misshandla Åkesson igår när han bara sa sanningen om att det är faktiskt mest icke-svenskar som klår sina kvinnor. Hon kanske känner igen sig i de här som blir så arga att de slår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in