2021-05-03, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Inget nytt om knarkkungen?

https://www.hd.se/2021-05-03/de-gjorde-affarer-med-utpekad-knarkkung
Citera
2021-05-03, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av romaroger
Någon som har betal som kan lägga upp?
Undrar om det handlar om bla N€bo och Holy greens ?
undra om inte fastighetsägaren som nämns är stor skurken tomas melin?.. https://www.realtid.se/auragen-melin-och-tungard-hoppar-av-styrelse
Citera
2021-05-04, 09:20
Medlem
Det stämmer!

Tidningen skriver att företagarna är Th*mas Melin och J*han Tungard. Den senare visas på bild när HD försöker intervjua honom men han vill inte prata med dem.

Myndigheterna misstänker fastighetskoncernen hjälpt till att tvätta pengar.
Dom har sett Melinsfären fört över stora belopp till konton kopplade till den utpekade knarkkungen.
Ekobrottsmyndigheten har startat flera brottsutredningar genom åren. Bland annat kring Sem-System, samma företag som tog miljonkostnaden för lyxvillan.
Bara en utredning har lett till åtal och dom för grovt bokföringsbrott för TM, JT och ytterligare en man.

Vore intressant att veta vem plånboken är!
Senast redigerad av peterpark 2021-05-04 kl. 09:26.
Citera
2021-05-04, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpark
Det stämmer!

Tidningen skriver att företagarna är Thomas Melin och Johan Tungard. Den senare visas på bild när HD försöker intervjua honom men han vill inte prata med dem.

Dom har sett Melinsfären fört över stora belopp till konton kopplade till den utpekade knarkkungen.
Ekobrottsmyndigheten har startat flera brottsutredningar genom åren. Bland annat kring Sem-System, samma företag som tog miljonkostnaden för lyxvillan.
Bara en utredning har lett till åtal och dom för grovt bokföringsbrott för Thomas Melin, Johan Tungard och ytterligare en man.

märkligt att Thomas Melin, Johan Tungard inte fått ngt näringsförbud tidigare ?
Citera
2021-05-04, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterpark
Det stämmer!

Tidningen skriver att företagarna är Th*mas Melin och J*han Tungard. Den senare visas på bild när HD försöker intervjua honom men han vill inte prata med dem.

Bara en utredning har lett till åtal och dom för grovt bokföringsbrott för TM, JT och ytterligare en man.

Plånboken är ingen mindre än frugan eller "ex frugan"
Citera
2021-05-04, 14:51
Medlem
-=Damian=-s avatar
jisses, kul att man gjort många jobb både åt Holy greens, sem-system och koggbron. man sitter mitt i soppan! AJa har iallafall papper på allt så man känner sig ju trygg :P
Citera
2021-05-04, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
jisses, kul att man gjort många jobb både åt Holy greens, sem-system och koggbron. man sitter mitt i soppan! AJa har iallafall papper på allt så man känner sig ju trygg :P

Släpp lite mer om det du vet, vetja
Citera
2021-05-04, 17:44
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Släpp lite mer om det du vet, vetja

vet faktiskt inte mycket mer än det som är sagt. snackar en del med N*bo ibland.. även hans bror som bedriver byggverksamhet.. brorsan verkar helt clean.. väldigt seriös person.

De 2 fastighetssnubbarna har jag inte någon direktkontakt med utan går via anställda i bolagen.
Dock har jag ju fått snacka med "topboysen" några gånger då de inte betalt sina fakturor till mig och jag vägrat utföra fler arbeten om de har skulder till mig.
Citera
2021-05-04, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
vet faktiskt inte mycket mer än det som är sagt. snackar en del med N*bo ibland.. även hans bror som bedriver byggverksamhet.. brorsan verkar helt clean.. väldigt seriös person.

De 2 fastighetssnubbarna har jag inte någon direktkontakt med utan går via anställda i bolagen.
Dock har jag ju fått snacka med "topboysen" några gånger då de inte betalt sina fakturor till mig och jag vägrat utföra fler arbeten om de har skulder till mig.
Tack för svar... Återkom om du hör något intressant
Citera
2021-05-05, 20:23
Medlem
Finns det nån intressant koppling mellan n*bo, restaurangtjejen, plommonvägen 1 och ett stålkonstruktionsföretag? Det senare hade man velat ha en aktie i.
Citera
2021-05-06, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chitchat92
Finns det nån intressant koppling mellan n*bo, restaurangtjejen, plommonvägen 1 och ett stålkonstruktionsföretag? Det senare hade man velat ha en aktie i.
Vem är restaurangtjejen eller menar du hon som är hans fru sk plånboken? Vad händer med deras hus i Hittarp någon som vet?
Citera
2021-05-06, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollybolly
Vem är restaurangtjejen eller menar du hon som är hans fru sk plånboken? Vad händer med deras hus i Hittarp någon som vet?
Troligtvis föremål för utmätning. De skilde sig och huset skrevs säkert på frun för att det inte skulle kunna utmätas i händelse att mannen torskade. Men sen när det påträffades massa kontanter och stöldgods för miljonbelopp i huset så skulle det ju isåfall innebära att frun var skyldig till häleri / penningtvätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in