2021-05-02, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angel1987
Hon blev släppt dom yrkade fyra månader på henne

Har du nån koll på vilket datum domen kommer?
Citera
2021-05-02, 20:36
Medlem
Citat:
Helt sjukt att hon lägger all skuld på Malin hoppas hon hamnar på rättpsyk hon är lika hemsk som tessan
Hon påminner väldigt mycket om Tessan till sitt beteende och till vilka hot hon använder sig av samt att neka och skylla ifrån sig trots att det finns bevis.

Vet du om domstolen sa att det skulle göras rättspsykiatrisk undersökning innan domen kommer?
Citera
2021-05-02, 20:39
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Har du nån koll på vilket datum domen kommer?
I normalfallet ca två veckor efter rättegången
Citera
2021-05-02, 21:08
Medlem
Vad är det för kvinnor? Bakgrund? Är de i en utsatt situation, vore ju sjukt annars om inte fallet är så
Citera
2021-05-02, 21:14
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Hennes moder = förvaltare vittnade och Fannys diagnos är som en 6 till 10 åring 🤣🤣🤣🤣
Inga-Lill hördes inte av domstolen i denna rättegång, du menar den förra (med stölden på skolan) va´?
Citera
2021-05-02, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Inga-Lill hördes inte av domstolen i denna rättegång, du menar den förra (med stölden på skolan) va´?

Jo hon hördes på slutet hon läste upp nån lapp hon hade skrivit om Fanny
Citera
2021-05-02, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Ljudfilen, HF Umeå TR 29/4-21, målnr B 887-20:

Klarade att lyssna på Fanny i 13 minuter. Herregud, likheterna mellan henne och Tessan är mer slående än vad jag trott...
Citera
2021-05-02, 21:34
Medlem
Inga-Lill borde också åka in på rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.
Citera
2021-05-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Men nu får du väl ändå bara ge dig!
INGET tyder på att de försökt sätta dit henne. Hur får du ens ihop det resonemanget?
Till att börja med tar du upp hur det gick till när Fanny skulle hämta saker, alltså...på riktigt...när en brukare ska hämta saker så inte fan åker man oplanerat och låter henne riva runt i någon annans boende och dessutom ta med sig en påse som hon tillåts vägra visa vad den innehåller.
Rätt förfarande: man avtalar en tid med personal på boendet som packat ihop sakerna och överlämnar dessa. Detta enkla borde väl en personal på ett autismboende klara av att genomföra?!??

Vidare tar du upp att de skulle provocerat henne, HUR?!?!
De har givit NOLL respons på hennes galenskap och vidriga hot.

Och att du ens tar upp att de samlat bevis är ren skamligt!!!
Vi har här två rädda och oroliga personer som blir utsatta för grova hot av Fanny -en Fanny de VET är oberäknelig och ”inte sig själv”.
Är väl fullständigt rimligt att de avblockerar henne, det är ju det ENDA sättet de kan ha någon som helst koll på om hon fortsätter hota, annars riskerar de ju att tokdåren plötsligt står utanför ungarnas dagis med kniv...

Hade Fanny slutat bete sig vidrigt mot dem så hade allt varit frid och fröjd, nu gjorde hon inte det utan hon fortsatte att både söka upp dem och att skicka riktigt otäcka hot.

Ett stödboende är INTE tillräcklig vård för Fanny, hon behöver en helt annan vård -för att hon ska fungera måste hon bo på ett låst ställe med fasta tydliga rutiner som hon inte tillåts bryta mot.

Jag håller inte med dig om att avblockera var det enda rätta efter lyssnat igenom vittnesmålet av A**a där hon berättar att rådet att blockera getts upprepade gånger och är standard på boendet av personer som ger mig intrycket av vara mycket professionella och kunniga om fannys problematik och hur den ter sig i uttryck under stress eller situationer som Fanny inte klarar av att hantera.
Jag anser därför att de borde ha lyssnat och blockerat Fanny.

Sen, hur rimligt är det att förvänta sig att en person med så pass stor problematik ska kunna sluta när hon inte har stödet för kunna hantera situationen?
Fanny verkar ju haft stort förtroende till A**a eftersom hon vände sig till henne efter något skett. Tänker dessutom att det är ännu en stress att förlora någon man har stort förtroende för.

En normal person kan man lägga fullt ansvar på till sluta bete sig som en rövhatt men Fanny är ju sjuk och, som du skriver, har inte varit sig själv.
Så pass sjuka personer kan man inte förvänta sig ska sluta bete sig sjukt eller kräva något av, om de inte får extra stöd.

Och nej, jag sitter inte och rättfärdigar hoten eller beteendet.

Men jag anser efter lyssnat igenom att kontaktpersonerna inte agerat helt rätt igenom situationen. Det var deras jobb, de hade professionella och kunniga som gav råd samt stöd utifrån situationen på arbetsplatsen och ändå slog de ifrån sig en sådan enkel standard regel som att blockera brukare. Det är i mitt tycke inte professionellt oavsett vad man har för utbildning.
Citera
2021-05-02, 22:30
Medlem
Citat:
Jo hon hördes på slutet hon läste upp nån lapp hon hade skrivit om Fanny
Kan det ha varit i samband med personalian hon fick yttra sig?
Citera
2021-05-03, 02:19
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerad
Men nu får du väl ändå bara ge dig!
INGET tyder på att de försökt sätta dit henne. Hur får du ens ihop det resonemanget?
Till att börja med tar du upp hur det gick till när Fanny skulle hämta saker, alltså...på riktigt...när en brukare ska hämta saker så inte fan åker man oplanerat och låter henne riva runt i någon annans boende och dessutom ta med sig en påse som hon tillåts vägra visa vad den innehåller.
Rätt förfarande: man avtalar en tid med personal på boendet som packat ihop sakerna och överlämnar dessa. Detta enkla borde väl en personal på ett autismboende klara av att genomföra?!??

Vidare tar du upp att de skulle provocerat henne, HUR?!?!
De har givit NOLL respons på hennes galenskap och vidriga hot.

Och att du ens tar upp att de samlat bevis är ren skamligt!!!
Vi har här två rädda och oroliga personer som blir utsatta för grova hot av Fanny -en Fanny de VET är oberäknelig och ”inte sig själv”.
Är väl fullständigt rimligt att de avblockerar henne, det är ju det ENDA sättet de kan ha någon som helst koll på om hon fortsätter hota, annars riskerar de ju att tokdåren plötsligt står utanför ungarnas dagis med kniv...

Hade Fanny slutat bete sig vidrigt mot dem så hade allt varit frid och fröjd, nu gjorde hon inte det utan hon fortsatte att både söka upp dem och att skicka riktigt otäcka hot.

Ett stödboende är INTE tillräcklig vård för Fanny, hon behöver en helt annan vård -för att hon ska fungera måste hon bo på ett låst ställe med fasta tydliga rutiner som hon inte tillåts bryta mot.

Alltså .. ”hade Fanny slutat bete sig vidrig” ... är du seriös? Du har inte heller speciellt god koll på hur man beter sig mot människor med autism, fattar jag.
Precis allt du skriver bekräftar att de två borde satsa på att gulla med någon gammal tant på ett äldreboende. Lycka till!
Citera
2021-05-03, 02:29
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Vad glad jag är att jag lyssnade på ljudfilarna! Det gav en helt annan bild än vad som presenteras i tråden.
Låt mig vara lite diplomatisk: T*ne från Fann*s nya boende i första ljudfil värkar vara vuxen och professionell i sitt arbete och också i rättssalen. Agn*s, dom två syrrarnas chef, utvisar också respekt för Fann*. Jag tror Agn*s skulle bli mycket glad om hon blev av med dom båda syrrorna på jobbet!

Jag försvara INTE dödshot mm, men fy fan vilket fult exempel det här är på hur människor som har lite svårare för det än många andra kan råka ille ut i mötet med människor som har makt och inte borde ha det.
Skäms på er båda, Sandr* och Frid*!

- fel namn, det riktiga är Ann* G.
Hoppas annars Ann* håller lite koll i sociala medier hur hennes anställda beter sig. Också autister, oavsett hur dom beter sig!, har krav på att inte outas av människor som har tystnadsplikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in