Citat:
Ursprungligen postat av
Infiltrerad
Men nu får du väl ändå bara ge dig!
INGET tyder på att de försökt sätta dit henne. Hur får du ens ihop det resonemanget?
Till att börja med tar du upp hur det gick till när Fanny skulle hämta saker, alltså...på riktigt...när en brukare ska hämta saker så inte fan åker man oplanerat och låter henne riva runt i någon annans boende och dessutom ta med sig en påse som hon tillåts vägra visa vad den innehåller.
Rätt förfarande: man avtalar en tid med personal på boendet som packat ihop sakerna och överlämnar dessa. Detta enkla borde väl en personal på ett autismboende klara av att genomföra?!??
Vidare tar du upp att de skulle provocerat henne, HUR?!?!
De har givit NOLL respons på hennes galenskap och vidriga hot.
Och att du ens tar upp att de samlat bevis är ren skamligt!!!
Vi har här två rädda och oroliga personer som blir utsatta för grova hot av Fanny -en Fanny de VET är oberäknelig och ”inte sig själv”.
Är väl fullständigt rimligt att de avblockerar henne, det är ju det ENDA sättet de kan ha någon som helst koll på om hon fortsätter hota, annars riskerar de ju att tokdåren plötsligt står utanför ungarnas dagis med kniv...
Hade Fanny slutat bete sig vidrigt mot dem så hade allt varit frid och fröjd, nu gjorde hon inte det utan hon fortsatte att både söka upp dem och att skicka riktigt otäcka hot.
Ett stödboende är INTE tillräcklig vård för Fanny, hon behöver en helt annan vård -för att hon ska fungera måste hon bo på ett låst ställe med fasta tydliga rutiner som hon inte tillåts bryta mot.
Jag håller inte med dig om att avblockera var det enda rätta efter lyssnat igenom vittnesmålet av A**a där hon berättar att rådet att blockera getts upprepade gånger och är
standard på boendet av personer som ger mig intrycket av vara mycket professionella och kunniga om fannys problematik och hur den ter sig i uttryck under stress eller situationer som Fanny inte klarar av att hantera.
Jag anser därför att de borde ha lyssnat och blockerat Fanny.
Sen, hur rimligt är det att förvänta sig att en person med så pass stor problematik ska kunna sluta när hon inte har stödet för kunna hantera situationen?
Fanny verkar ju haft stort förtroende till A**a eftersom hon vände sig till henne efter något skett. Tänker dessutom att det är ännu en stress att förlora någon man har stort förtroende för.
En normal person kan man lägga fullt ansvar på till sluta bete sig som en rövhatt men Fanny är ju sjuk och, som du skriver, har inte varit sig själv.
Så pass sjuka personer kan man inte förvänta sig ska sluta bete sig sjukt eller kräva något av, om de inte får extra stöd.
Och nej, jag sitter inte och rättfärdigar hoten eller beteendet.
Men jag anser efter lyssnat igenom att kontaktpersonerna inte agerat helt rätt igenom situationen. Det var deras jobb, de hade professionella och kunniga som gav råd samt stöd utifrån situationen på arbetsplatsen och ändå slog de ifrån sig en sådan enkel standard regel som att blockera brukare. Det är i mitt tycke inte professionellt oavsett vad man har för utbildning.