2021-05-02, 23:10
Medlem
S.Kandals avatar
Det var åtminstone sköt att slippa lyssna på Jonas Sjöstedts ständigt återkommande rasistanklagelserna gentemot Åkesson. Sedan var det också befriande att se att Lööf verkar trivas bland sina nyvunna vänner på vänstersidan. Dvs att en röst på centerpartiet, är en röst på Löfven torde numera inte undgå någon.
Citera
2021-05-02, 23:11
Medlem
Viktigaste take-away från debatten som jag hoppas alla SD-fanboys här tar till sig var att JÅ klart och tydligt sa att man inte kan förvänta sig att få igenom hela sin politik och att man måste kompromissa. Han är kåt på att sitta i regering nu och jag vill tro att han besitter bättre politisk intuition än SD-extremisterna som gormar på nätet.
Citera
2021-05-02, 23:11
Medlem
Vi får acceptera att sluge Uffe vann debatten solklart. Vad mer kan man vänta sig han är mest vuxen i rummet. Jag har Jimmie Åkesson som tvåa.

Ebba var lite sämre än vanligt.
Citera
2021-05-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jo, det började bra men sedan kunde hon inte riktigt följa upp det. Orutinerat. Det var ju tydligt att angreppet var planerat.
Hon blev ju avbruten. Varje gång Sabuni eller Busch var på väg att göra en poäng bröt Anders in och styrde bort från frågan.
Citera
2021-05-02, 23:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Stenevi ser ut som en häxa
Ja, vilka ögon! Och man undrar ju hur mycket Botox eller annat som finns under hennes stramande ansiktshud.
Citera
2021-05-02, 23:14
Medlem
ragnarokkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja jag tycker också att denna verkar mer rimlig, att Märta skulle få så bra som i den andra verkade helt sjukt.

Märta läxade upp Ebba att man behövde hålla två tankar i huvudet samtidigt men ville ändå bara satsa på förebyggande åtgärder och inte riktiga straff.

De förebyggande åtgärderna Märta och andra vänstertroll pratar om är ren plakatpolitik och plattityder. Önsketänkande som hittills inte löst några problem.

I deras idealsamhälle, det kommunistiska samhälle, kommer det fortfarande vara ett problem. Att hon inte förstår det borde ge henne noll poäng.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det där var närmare sanningen än Demoskräps mätning.

Nooshi måste fått en del sympati-poäng efter överkörningen från sossarnas vakthund Annie Lööf men hon var iaf inte blyg för att rikta direkt kritik mot Löfven och S.

Framstod iaf som mänsklig.
Senast redigerad av Som-nam-na 2021-05-02 kl. 23:19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja inte faan är Lööf så sofistikerad att hon drivs av ondska.

Däremot tror jag att många politiker (av olika färger och dignitet) är intresserad av en allt större befolkning.

Ju fler undersåtar desto större egen märkvärdighet och makt.

Dessutom bygger det kapitalistiska systemet (vilket är det hittills bästa) på en, hela tiden ökande, befolkning och därmed ökande tillväxt.

Där tror jag du kan hitta anledningen till att Lööf resonerar som hon gör.
Det är sorgligt att ingen tar upp den kanske viktigaste frågan av dom alla, nämligen jordens överbefolkning.
Finns snart inga urskogar kvar i Europa.
Vi borde vara jätterädd om våra sista som finns.
Vi måste byta ekonomiskt system till ett mer miljövänligt och hållbart.
Vi måste bromsa tillväxten, inte öka den.
Citera
2021-05-02, 23:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnsvaravsnA
Viktigaste take-away från debatten som jag hoppas alla SD-fanboys här tar till sig var att JÅ klart och tydligt sa att man inte kan förvänta sig att få igenom hela sin politik och att man måste kompromissa. Han är kåt på att sitta i regering nu och jag vill tro att han besitter bättre politisk intuition än SD-extremisterna som gormar på nätet.

Det finns inga SD-extremister. De flyttar naturligt över till AFS tidigt.
Citera
2021-05-02, 23:16
Medlem
ragnarokkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Nooshi måste fått en del sympati-poäng efter överkörningen från sos sat as vakthund Annie Lööf men hon var iaf inte blyg för att rikta direkt kritik mot Löfven och S.

Framstod iaf som mänsklig.

Blicken från Nooshi när Annie påpekade att Nooshi hyllade kapitalism var dödlig. Hade varit farligt med en debatt uppe på en balkong.
Citera
2021-05-02, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Det finns inga SD-extremister. De flyttar naturligt över till AFS tidigt.
Det finns extremister i alla partier. Jag sa inte högerextremister, jag sa SD-extremister.
Citera
2021-05-02, 23:17
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnsvaravsnA
Hon blev ju avbruten. Varje gång Sabuni eller Busch var på väg att göra en poäng bröt Anders in och styrde bort från frågan.
Replikskiftet återges i Expressen:
Citat:
– Skillnaden mellan Annie Lööf och min politik är att du vill att alla ska komma hit. Och låna till sitt uppehälle.

– Du vill hellre skicka ut dem? sa Lööf.

– Ska du ta hit hela världen? svarade Sabuni.

– Absolut inte. Reglerad invandring med möjlighet att ta sig till sina föräldrar, sa Lööf.

– Det är inte din politik, Annie Lööf. Du för en annan politik, sa Nyamko Sabuni.
https://www.expressen.se/nyheter/sabuni-till-loof-ska-du-ta-hit-hela-varlden/

Kan inte tycka det var imponerande träffsäkert av Sabuni. Hon hade kunnat göra den poängen väldigt mycket tydligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in