2021-05-02, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Det var så många personer som sa att jag kommer att bli allvarligt sjuk efter vaccinet. Först var det 1 månad sedan 3 osv. Därför skriver jag hur jag mår.

Synd atg sverige inte har tagit bort astras.

Ni betalar mycket i skatt och förtjänar bättre vaccin.

Moderna, Pfizer

Det är inget fel på astras vaccin.
2021-05-02, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Jag har antikroppar från infektion. Jag tänker inte riskera att försämra det skydd jag har med vaccin. Mask skulle aldrig falla mig in då det är vidskepelse, det finns inget vetenskapligt stöd för mask som skydd mot virus. Tvärtom, det finns mängder med peer-reviewade artiklar som säger att det inte har effekt på virus.

När du har vaccinerat dig så är det färdigt för din del, du är skyddad, sen ska du skita i vad andra gör.

Idiot!!!

Finns hur mycket fakta med hundratals studier med masker. Den som har mask sprider inte covid vidare. Alltså ju mer personer som bär mask ju mindre spridning!!!! Enkelt.

Även om du har blivit vaccinerad så kan du fortfarande få covid och sprida det vidare!!!
Vaccin är ett skydd för dig så att du inte blir allvarligt sjuk eller dör. Det är så vaccinet fungerar.

Jävligt enkelt om man har en fungerande hjärna.

Lycka till i sverige, kan ni fan behöva. Hällsa Tegnell.
2021-05-02, 19:21
Medlem
Citat:
Det är inget fel på astras vaccin.

Sant. Bara det att vi kan inte ta det just nu i Usa då det är on hold nu. Cdc är mycket nogranna.

Kommwr nog tillbaka senare.

Om jag fick välja mellan astras och inget så väljer jag astra så klart!
2021-05-04, 06:09
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Jag har antikroppar från infektion. Jag tänker inte riskera att försämra det skydd jag har med vaccin. Mask skulle aldrig falla mig in då det är vidskepelse, det finns inget vetenskapligt stöd för mask som skydd mot virus. Tvärtom, det finns mängder med peer-reviewade artiklar som säger att det inte har effekt på virus.

När du har vaccinerat dig så är det färdigt för din del, du är skyddad, sen ska du skita i vad andra gör.
Jaså det tror du..

'Breakthrough' COVID death: Fully-vaccinated Flossmoor man, 75, dies from virus a month after 2nd vaccine dose
https://abc7chicago.com/breakthrough-covid-after-vaccine-death-il/10558121/
2021-05-04, 06:23
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Finns hur mycket fakta med hundratals studier med masker. Den som har mask sprider inte covid vidare. Alltså ju mer personer som bär mask ju mindre spridning!!!! Enkelt.
"Finns hur mycket fakta med hundratals studier" ja, så långt hade du rätt..
Citat:
There have been extensive randomized controlled trial (RCT) studies, and meta-analysis reviews of RCT studies, which all show that masks and respirators do not work to prevent respiratory influenza-like illnesses, or respiratory illnesses believed to be transmitted by droplets and aerosol particles.
https://www.rcreader.com/commentary/masks-dont-work-covid-a-review-of-science-relevant-to-covide-19-social-policy
2021-05-04, 06:41
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:

Vad har du för belägg att du får ett försämrat skydd av vaccin om du redan har antikroppar från infektion?
2021-05-06, 07:56
Medlem
Knucklehugss avatar
Många hobbyexperter i den här tråden. Jag valde Astras vaccin, första 24 timmarna lite feber men en sjujäkla huvudvärk sedan gick det över.
2021-05-06, 08:13
Medlem
Jag och min kollega har fått Astra x 2.
Jag fick efter första spruta frossa, huvudvärk, ledvärk och feber. Sprutan fick jag kl 15 och sedan vaknade jag med värmekänsla vid 03. Jobbade sedan till 12 då det inte gick längre. Sedan låg jag i sängen fram till runt 20 då jag kunde se TV igen och sedan var allt ok.

I förrgår fick jag andra sprutan. 23 timmar efter sprutan så började jag känna lite förkylningssymtom och ilande huvudvärk. Åkte iväg på massage vilket massören var tveksam till. När jag kom hem orkade jag äta mat och sedan försökte jag se TV, men fick lägga mig vid 19-tiden på grund av huvudvärk. Imorse när jag vaknade var allt ok.

Min kollega har drabbats värre. Hon sa att hon bara fick lite seghet efter första sprutan, men det var värre. Idag berättade hon att hon fått hjärtklappning , oroskänsla i kroppen och fryser som fasen efter andra sprutan. Efter första hade hon tydligen fått frossa på natten och knappt kunnat sova.
2021-05-07, 15:32
Medlem
fbebabdbgbs avatar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset
"EU:s läkemedelsmyndighet EMA har inlett en granskning kring Astra Zenecas covid-vaccin utifrån uppgifter om sällsynta bieffekter kopplat till nervsystemet. Det ska handla om fall av den neurologiska sjukdomen Guillain-Barrés syndrom.
Myndigheten granskar också fall av hjärtinflammation som en eventuell biverkning av Pfizers och Modernas mRna-vaccin.
Inget av företagen har valt att kommentera uppgifterna än så länge, skriver Reuters.

(TT/SVT)"
2021-05-07, 15:36
Medlem
Tog min första spruta 28/4. Minns inte namnet på vaccinet men det var inte "döds"-dito. Alla fick vi sitta kvar i en kvart innan vi fick gå hem. Kändes jättetryggt. INGA biverkningar. Ska ta nästa spruta i början av juni och sedan skiter jag i C19......eller det har jag ju gjort hela tiden...men liksom ändå!
2021-05-07, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fbebabdbgb
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset
"EU:s läkemedelsmyndighet EMA har inlett en granskning kring Astra Zenecas covid-vaccin utifrån uppgifter om sällsynta bieffekter kopplat till nervsystemet. Det ska handla om fall av den neurologiska sjukdomen Guillain-Barrés syndrom.
Myndigheten granskar också fall av hjärtinflammation som en eventuell biverkning av Pfizers och Modernas mRna-vaccin.
Inget av företagen har valt att kommentera uppgifterna än så länge, skriver Reuters.

(TT/SVT)"

Otäckt att det fortfarande dyker upp nya biverkningar när vaccinet delas ut till den breda massan. Detta ska uppkomma i teststudierna! INTE när det ges till befolkningen.
2021-05-07, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Otäckt att det fortfarande dyker upp nya biverkningar när vaccinet delas ut till den breda massan. Detta ska uppkomma i teststudierna! INTE när det ges till befolkningen.

Nu är ju biverkningarna så sällsynta, att man inte får någon signifikant information om dem förrän en stor andel av befolkningen är vaccinerad. Hade vi inte haft viruset hade vi dock givetvis inte hållit på med vaccinerna heller, men nu sprids viruset, så vi kan välja på att döda några, eller låta betydligt fler dö. På sikt är det dock förstås bättre att försöka satsa på de vaccinprinciper som uppenbarligen presterar bättre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in