2021-05-02, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hun er ikke hjemme hos noen eller på noens arbeidsplass.

Hun er stein død.

Ikke spill dum.
Siden det hverken har kommet noen livs bevis eller døds bevis, har jeg ingen grunn til å tro at hun er «stein død»
Citera
2021-05-02, 10:12
Medlem
Citat:
Det har kanskje blitt nevnt tidligere i tråden - men kan det være at planen egentlig var å
ta AEH av dage under hytteturen, men at hun ante ugler i mosen og avlyste? Kan hun ha
uttrykt sin mistanke slik at drapet måtte utføres umiddelbart der og da?

Det skjedde ting i tiden før drapet som kan ha opplevdes svært truende og kritisk for TH.

Sammenbruddet der AE gråt og fortalte om ektepakten i foreningen, ca to-tre uker før drapet.

Det var også snakk om at AE skulle på et slektstreff, kanskje noen fra hennes egen slekt kunne ha hjulpet henne ut av ekteskapet. Hjulpet henne med å kontakte advokat blant annet.

Det kan se ut som om AE ikke har betrodd seg til mange, og ikke til noen som kunne ha hjulpet henne, om ektepakten av 1993. Det var nok viktig for TH at venner og bekjente ikke visste detaljene rundt dette skammelige dokumentet.

Så, det er mulig at drapet ble fremskyndet. Som du sier her.
Citera
2021-05-02, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Jeg konstanterte fakta og var ikke kjepphøy. Tvert i mot var det fromhet. Du snakker stadig vekk om " tro ". Det er helt greit å tro slik mange milliardær religiøse gjør, men det har kun personlig verdi.

Nå skal du se at det skjer ting i sommer. To siktelser gjetter jeg blir henlagt i fellesferien rundt den 16/7.

Så blir det litt stille før politiet tar ut nye siktelser mot minst to personer og kaller inn vitner som ikke har vært i bildet enda. Man kan finne mye med digitale spor og det skal godt gjøres å snakke seg ut av trafikken den 31/10.

Det viktigste er vel at saken får en løsning, tross alt.
Så siktelsene mot TH og RH bortfaller fordi et par andre er mistenkt.
Citera
2021-05-02, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det skjedde ting i tiden før drapet som kan ha opplevdes svært truende og kritisk for TH.

Sammenbruddet der AE gråt og fortalte om ektepakten i foreningen, ca to-tre uker før drapet.

Det var også snakk om at AE skulle på et slektstreff, kanskje noen fra hennes egen slekt kunne ha hjulpet henne ut av ekteskapet. Hjulpet henne med å kontakte advokat blant annet.

Det kan se ut som om AE ikke har betrodd seg til mange, og ikke til noen som kunne ha hjulpet henne, om ektepakten av 1993. Det var nok viktig for TH at venner og bekjente ikke visste detaljene rundt dette skammelige dokumentet.

1993 var de vel like fattige som alle andre.
Citera
2021-05-02, 10:27
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Min tanke er at AEH gradvis, over ganske lang tid, har blitt sikker på at hun vil ta ut skilsmisse.
Det kan veldig godt være at hennes evt. betroelser til andre har resultert i økt viljestyrke til å
komme seg vekk.

TH har på sin side pønsket ut et drap-forkledd-som-kidnappings-komplott. Drapet skulle kanskje
utføres i forbindelse med en hyttetur til Kvitfjell, der man relativt raskt kunne kvitte seg med liket.

De hadde altså avtalt å dra til Kvitfjell 31.10 eller 1.11. TH skulle i utgangspunktet ringe AEH fra
jobb kl. 10 for å "spikre" planen om hyttetur. Men kl. 9:10, omlag da TH skal ha dratt hjemmefra,
sender hun altså en SMS til eldstedatteren og forklarer at hytteturen er avlyst. 9:14 ringer hun
sin sønn og snakker i 92 sekunder. Så er det tyst fra AEH. Kan TH ha gjort seg klar til å drepe
mens hun snakket i telefonen? Kan han ha tatt livet av henne, puttet liket i bagasjerommet
og kjørt til jobb? Kan han der ha konferert med sin medhjelper (VE) som omgående drar til
S4 og rigger åstedet, før han så kjører tilbake til Fut*urum, tar liket med seg som han da
kvitter seg med?
Citera
2021-05-02, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
1993 var de vel like fattige som alle andre.

Tom Hagen hadde ca 60 millioner kroner på bok på begynnelsen av nitti-tallet. Han kjøpte tomter og eiendommer for hver krone. Han var garantist for gjenbruk av Kvitfjell etter OL.

Pga dårlig økonomiplanlegging og -styring havnet TH i en likviditetskrise, og måtte selge Brånåsen til Selmer for å ha penger til drift. TH skal ha møtt veggen i -94, og var vekke fra jobb i lange tider, minst ett år. Det var da han ansatte GHH for å holde butikken flytende til han selv ble i stand til å komme tilbake.

Så du er på ville veier igjen.
Citera
2021-05-02, 10:36
Medlem
Citat:
Min tanke er at AEH gradvis, over ganske lang tid, har blitt sikker på at hun vil ta ut skilsmisse.
Det kan veldig godt være at hennes evt. betroelser til andre har resultert i økt viljestyrke til å
komme seg vekk.

TH har på sin side pønsket ut et drap-forkledd-som-kidnappings-komplott. Drapet skulle kanskje
utføres i forbindelse med en hyttetur til Kvitfjell, der man relativt raskt kunne kvitte seg med liket.

De hadde altså avtalt å dra til Kvitfjell 31.10 eller 1.11. TH skulle i utgangspunktet ringe AEH fra
jobb kl. 10 for å "spikre" planen om hyttetur. Men kl. 9:10, omlag da TH skal ha dratt hjemmefra,
sender hun altså en SMS til eldstedatteren og forklarer at hytteturen er avlyst. 9:14 ringer hun
sin sønn og snakker i 92 sekunder. Så er det tyst fra AEH. Kan TH ha gjort seg klar til å drepe
mens hun snakket i telefonen? Kan han ha tatt livet av henne, puttet liket i bagasjerommet
og kjørt til jobb? Kan han der ha konferert med sin medhjelper (VE) som omgående drar til
S4 og rigger åstedet, før han så kjører tilbake til Fut*urum, tar liket med seg som han da
kvitter seg med?
Lik meg her og lik meg der. Lik hunder har ikke funnet spor av lik i hverken huset, rundt huset eller i noe bagasjerom. Finnes derfor ikke noen grunn til å tro på noe lik.
Citera
2021-05-02, 10:41
Medlem
Citat:
komme seg vekk.

kvitter seg med?

Nei, jeg ser det ikke for meg. Det passer ikke helt med tidslinjen heller.

Var det TH selv om brukte AEs telefon etter drapet? Og drapet skjedde da like etter samtalen med MB ble avsluttet.

Og, hva hvis politiet undersøkte bilene med hund? Etter at det ble varslet om angivelig kidnapping. Det tror jeg politiet gjorde.

Nei, jeg vet ikke hvordan TH har arrangert dette.
Citera
2021-05-02, 10:42
Medlem
Citat:
Tom Hagen hadde ca 60 millioner kroner på bok på begynnelsen av nitti-tallet. Han kjøpte tomter og eiendommer for hver krone. Han var garantist for gjenbruk av Kvitfjell etter OL.

Pga dårlig økonomiplanlegging og -styring havnet TH i en likviditetskrise, og måtte selge Brånåsen til Selmer for å ha penger til drift. TH skal ha møtt veggen i -94, og var vekke fra jobb i lange tider, minst ett år. Det var da han ansatte GHH for å holde butikken flytende til han selv ble i stand til å komme tilbake.

Så du er på ville veier igjen.
Møtte veggen i 1994 ? Likviditetskrise ? Da er nok ektepakten fra 1993 en del av økonomiplanleggingen, ikke noe mer.
Citera
2021-05-02, 10:47
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Lik meg her og lik meg der. Lik hunder har ikke funnet spor av lik i hverken huset, rundt huset eller i noe bagasjerom. Finnes derfor ikke noen grunn til å tro på noe lik.

Vel, politiet mener S4 er åsted for drap.

TH solgte bilen sin et halvt år etter forsvinningen. Den ble siden beslaglagt fra sin nye eier
og undersøkt. Politiet har ikke offentliggjort resultatene etter at de undersøkte bilen.

https://www.nettavisen.no/nyheter/bt-tom-hagen-solgte-bilen-han-brukte-da-kona-forsvant-na-er-den-undersokt/s/12-95-3423961083

Det er forøvrig nevnt tidligere i tråden at VE kjørte til Kvitfjell i en leiebil samme dag.
Han har selv sagt i avhør at han hadde et møte der 31.10, men den han møtte har
forklart at møtet skjedde først dagen etter. Løy VE bevisst om møtedatoen?
Citera
2021-05-02, 10:53
Medlem
Citat:
Møtte veggen i 1994 ? Likviditetskrise ? Da er nok ektepakten fra 1993 en del av økonomiplanleggingen, ikke noe mer.

Likviditetskrisen ble løst. Ektepakten ble stående.

Så, ektepakten var nok ikke "bare" en følge av dårlig økonomistyring, men det eneste middelet han hadde for å hindre AE i å ta ut skilsmisse og forlate han.

AE ble utsatt for grov økonomisk undertrykkelse og mishandling for resten av ekteskapet. For resten av sitt liv.
Citera
2021-05-02, 10:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Nei, jeg ser det ikke for meg. Det passer ikke helt med tidslinjen heller.

Var det TH selv om brukte AEs telefon etter drapet? Og drapet skjedde da like etter samtalen med MB ble avsluttet.

Hvor har du det fra at hun ble drept like etter samtalen med MB?

Politiet antar at hun ble drept etter 9:16, altså etter samtalen med sønnen - og angivelig
den siste utgående samtalen fra AEHs telefon.

Citat:
Og, hva hvis politiet undersøkte bilene med hund? Etter at det ble varslet om angivelig kidnapping. Det tror jeg politiet gjorde.

Det er ikke åpenbart at THs bil ble undersøkt grundig umiddelbart. Da må de i såfall ha
hatt en mistanke til TH allerede på forsvinningsdagen. Slik jeg forstår, tok det tid før
han ble offisielt mistenkt. Han har hatt god anledning til å rengjøre bilen.

Det er forøvrig også mulig at han lot liket bli liggende i S4, og at medhjelperen VE
flyttet det rett i leiebilen når han kom til S4 for å rigge åstedet.
Senast redigerad av Svartediket 2021-05-02 kl. 10:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in