2021-05-02, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Ja. Som jeg har skrevet før er ikke TH noe geni på noe vis og det er korrekt at han ikke er spesielt digital for å si det mildt. Det er farlig å si at noen ikke er utspekulert nok eller smart nok for å stå bak et slikt komplott, men det er mange som kjenner TH som ville påstå noe lignende.

Om jeg ikke husker feil mener jeg å ha hørt at telefonen var en gave og når man er vant til eldre telefoner og ikke opptatt av teknologiske muligheter var det ikke noe han brukte lenge.

Men. Det betyr ikke noe for skyldspørsmålet.
Det som betyr noe er at man får samlet inn digitale spor og ikke minst fra hvem samt at TH stiller i avhør slik at ettermiddagen i s4 blir lysbelagt.

Det spørs om det ikke er denne gaven som kommer til å avsløre TH til slutt.
Citera
2021-05-02, 02:32
Medlem
Citat:
Telefonen var i s4 hele tiden. Bare på en annen plass. TH visste uansett ikke om treningsappen til AEH, men det gjorde noen andre.

Politiet sier at alle siste bevegelse på AEs mobil var kl 10:07. Etter dette tidspunktet ble ikke mobilen flyttet før politiets teknikere undersøkte den.

Bare bløff det da. Eller mediestrategi.

Du hinter til at GM kom til S4 for å kreve inn gjeld, og at det skjedde et uhell, AE ble drept, muligens etter et fall i trappen. Og at kidnappingsrigget ble satt opp etter hennes død. GM var så desperat etter penger at han/de fraktet vekk liket i håp om å motta løsepenger.

Tilfeldigvis hadde GM tilgang til kryptokontoer, fikk skrevet og lagt på plass trusselbrevet i full fart. Og fikk vasket vekk spor etter dødsfallet. Og rigget åstedet.

Nei jeg synes ikke det er troverdig.
Citera
2021-05-02, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet sier at alle siste bevegelse på AEs mobil var kl 10:07. Etter dette tidspunktet ble ikke mobilen flyttet før politiets teknikere undersøkte den.

Du hinter til at GM kom til S4 for å kreve inn gjeld, og at det skjedde et uhell, AE ble drept, muligens etter et fall i trappen. Og at kidnappingsrigget ble satt opp etter hennes død. GM var så desperat etter penger at han/de fraktet vekk liket i håp om å motta løsepenger.

Tilfeldigvis hadde GM tilgang til kryptokontoer, fikk skrevet og lagt på plass trusselbrevet i full fart. Og fikk vasket vekk spor etter dødsfallet. Og rigget åstedet.

Like lite troverdig som at AE hengte seg i trappa som en fra TT skrev.
Citera
2021-05-02, 02:40
Medlem
Citat:

Hvordan du har kommet frem til at jeg har hintet til at GM skulle innkassere gjeld skulle jeg gjerne ha visst hvordan du har kommet frem til da det må være et av universets virkelige mysterier. GM har jo lånt bøttevis med penger av AEH opp gjennom årene. Hva tror du telefonene om morgenen dreide seg om ? Kan det ha vært at noen skulle trekkes i lønn fremover, mon tro???

Nei. Lev i troen på at dette er århundrets forbrytelse. I våre kjedsommelige liv for tiden lyser det jo opp hverdagen.
Citera
2021-05-02, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Like lite troverdig som at AE hengte seg i trappa som en fra TT skrev.

Det var faktisk ett av de første ryktene som oppstod, men fra perifere kilder. Så vedkommende hadde nok plukket opp dette fra et sted. Men det har til og med mindre troverdighet enn den sinnsyke konspirasjonsteorien om at dette er noe TH har planlagt med ukjente torpedoer og talentløse kryptogutter som bruker borrelås.
Citera
2021-05-02, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Ved et affektdrap ville ikke teh sikret telefonalibiet fordi han ikke visste at han ville drepe da han gikk hjemmefra. Videre var naboer på ferie, falsk id innhentet på forhånd. Stagingen ville mislyktes. Liket må tas hånd om. Det er umulig at dette er affektdrap. Eneste med motiv er th. Ru har dollartegn i øynene.

Et affektdrap er selvsagt ikke planlagt, men han var den siste som snakket med AEH. Noe ved denne samtalen kan ha gjort ham rasende. Vi vet ikke hvor TEH befant seg, kan han ha overnattet? Var telefonsamtalen internt i huset?
Belony mener TEH kan ha rukket dette i løpet av disse timene. Og som du skriver, naboene var borte.
Jeg la vel også til at det kan ha vært en ulykke, ikke et drap i effekt, selv om det ikke har noe å si i forhold til tidsbruk på å skrive trusselbrev, staging og bortkjøring. Og som jeg skrev, kryptokonti kan ha vært ordnet lenge før forsvinningsdagen, til helt andre formål. Og liket måtte tas hånd om, uavhengig av hvem som var gjerningsperson.
Citera
2021-05-02, 02:44
Medlem
Citat:
Hvordan du har kommet frem til at jeg har hintet til at GM skulle innkassere gjeld skulle jeg gjerne ha visst hvordan du har kommet frem til da det må være et av universets virkelige mysterier. GM har jo lånt bøttevis med penger av AEH opp gjennom årene. Hva tror du telefonene om morgenen dreide seg om ? Kan det ha vært at noen skulle trekkes i lønn fremover, mon tro???

Nei. Lev i troen på at dette er århundrets forbrytelse. I våre kjedsommelige liv for tiden lyser det jo opp hverdagen.

Jeg mener å huske at du skrev at TEH hadde spillegjeld som skulle innkasseres?
Citera
2021-05-02, 02:48
Medlem
Citat:

Det har muligens vært andre som har hintet dithen, at ett av barna hadde pådratt seg gjeld som ikke ble tilbakebetalt.

Det du hinter til er at GM hadde lånt masse penger av AE opp gjennom årene. Og at telefonsamtalen mellom AE og MB handlet om at GM skulle trekkes i lønn, for at AE skulle få tilbake noen av pengene sine. Altså at GM er sønnen.

Og etter 09:14-samtalen dro han hjem til sin mor for å snakke henne ifra lønnstrekket, uhellet skjedde, og kidnappingrigget ble satt i scene for å skjule uhellet overfor TH?
Citera
2021-05-02, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Jeg mener å huske at du skrev at TEH hadde spillegjeld som skulle innkasseres?

Jeg vet noen har skrevet om det her inne, men det er definitivt ikke meg. Ingen jeg kjenner til kjenner til noe vesentlig spilleproblem, men at det gikk fryktelig mye penger på noen andre ting er vel de fleste i nærmiljøet kjent med.
Citera
2021-05-02, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Helt riktig, har skjedd ting i trapp. “Politiet mener Anne-Elisabeth Hagen ble drept i sitt eget hjem i Lørenskog og ... startet i husets 2. etasje – og med et fall ned trappen.” https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPwpjL/polititeori-mobilapp-avsloerer-braa-bevegelse
“Ifølge avisens opplysninger er det også funnet blodspor i veggen langs trappen i huset.”
https://www.rb.no/vg-politiet-skal-rekonstruere-anne-elisabeth-hagens-siste-bevegelser/s/5-43-1371278

Ja, det stemmer, hun kan ha falt i trappa. Men politiet mener fortsatt at badet var åstedet, stedet hun skal ha blitt drept, ikke i trappegangen.
Citera
2021-05-02, 02:51
Medlem
Citat:
Det har muligens vært andre som har hintet dithen, at ett av barna hadde pådratt seg gjeld som ikke ble tilbakebetalt.

Det du hinter til er at GM hadde lånt masse penger av AE opp gjennom årene. Og at telefonsamtalen mellom AE og MB handlet om at GM skulle trekkes i lønn, for at AE skulle få tilbake noen av pengene sine. Altså at GM er sønnen.

Og etter 09:14-samtalen dro han hjem til sin mor for å snakke henne ifra lønnstrekket, uhellet skjedde, og kidnappingrigget ble satt i scene for å skjule uhellet overfor TH?

Tenkte det samme men det tror jeg ingenting på.
Citera
2021-05-02, 02:55
Medlem
Citat:

Dette er hva vår kilde har gitt utrykk for. Det er gitt tips fra flere hold om dette for litt siden har jeg blitt fortalt. Jeg trodde TH hadde gjort det før jeg fikk alt fortalt. Bare fordi politiet var så overbevisende. Det er mer her og vi ser ikke lenger noen annen mulighet enn at alle brikkene har falt på plass.

Jeg tror derfor det blir løst lå og har TM vært med på å holde det skjult skal han straffes hardt da dette har kostet mye penger og ressurser som skulke vært brukt på andre ting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in