Citat:
Ursprungligen postat av
Teerix65
Nej Adrian är inte rolig men han är mer oförarglig än Dennis. Dompa är så uppskriven för han är ”skön” och jag blir konfunderad för jag ser inget med honom som är roligt eller skönt. Därav frågan, ”vad är det jag missar?” liksom.
Jag fortsätter kolla, jag kanske ser ljuset så småningom. 😁
Äh man kan tycka olika också såklart 😁 man kan inte tycka om alla eller tycka lika om alla. Det är ändå ganska intressant det där att man kan tycka så olika om personer för någonstans så har nog de flesta ungefär samma värderingar, att man gillar personer som är ärliga, snälla osv. Sen finns det ju andra egenskaper som kan skilja sig såklart, som att en del gillar lugna personer och andra gillar personer med högt tempo.
Tror mycket handlar om vad man har för egna erfarenheter/bagage och hur man själv är son person. Jag kanske omedvetet ogillar någon i huset och ser den som falsk för att den personen påminner mig omedvetet om någon som varit falsk mot mig. Eller att jag kanske kan sympatisera med någon person och dess beteende för att den personen påminner mig om mig själv (omedvetet) i någon annan aspekt.
För jag kan själv reflektera över att om någon deltagare (för att ta bb som exempel, kan ju vara i riktiga livet också) som jag gillar gör fel kan jag se det men är mer förlåtande för det än om den jag ogillar skulle göra samma fel. Även fast jag själv tror att jag inte skulle kunna göra samma fel så kanske den personen har andra egenskaper som påminner om mig eller någon jag har kär och då blir det "omedvetet" mer ok.
Nåja, blev lite offtopic nu.
OnTopic: blir det mer fest än såhär i huset eller tror vi att det är godnatt och nattamat snart?