Lilla Yara. Tankarna på hennes öde poppar upp i mig vid den här tiden varje år.
Skummat bakåt i tråden men den är lång. Är det någon som vet hur det står till med rektorn som försökte ta livet av sig? Lever han fortfarande?
Hur går det för Yaras föräldrar? Hedrar de sin dotter genom att ta tillvara den chans de fick att börja ett nytt liv i det här landet genom uppehållstillståndet?
En nyfiken fråga efter att ha sett den här bilden i Kvällsposten.
https://static.cdn-expressen.se/images/54/16/54164ff38ed94a50a4acec8b4f619d51/1280@40.jpg
Ni som kan något om begravningsritualer varför är det bara män som närvarar vid hennes jordfästning? Var är kvinnorna och var inte hela hennes familj på plats vid den där tiden?