2021-05-01, 12:21
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovad-p1
Visst är det oroväckande många biverkningar efter vaccinering men observera att det inte är dessa kortsiktiga biverkningar man är orolig för utan de långsiktiga effekterna.

Det är precis det som är oroväckande. Folk dör redan och biverkningarna är många. Tydligen har även en tvååring dött nu när vaccinernas testas på barn. Kan inte fatta hur korkade dessa föräldrar måste vara.

https://fromthetrenchesworldreport.com/two-year-old-baby-died-within-six-days-of-taking-second-shot-of-pfizer-vaccine-in-clinical-trials-on -children/285654
Citera
2021-05-01, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WimHof
Det är precis det som är oroväckande. Folk dör redan och biverkningarna är många. Tydligen har även en tvååring dött nu när vaccinernas testas på barn. Kan inte fatta hur korkade dessa föräldrar måste vara.

https://fromthetrenchesworldreport.com/two-year-old-baby-died-within-six-days-of-taking-second-shot-of-pfizer-vaccine-in-clinical-trials-on -children/285654
Fake news. Illa att det sprids lögner på detta viset.
Citera
2021-05-01, 17:22
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73

På vilket sätt är det fake news? VAERS ID 1074247 kan du själv läsa att den tvååriga flickan är död.

Att vissa tycker det är naturligt att ge barn detta vaccin säger mer om er mentala hälsa än dem som vägrar agera försökskaniner.
Citera
2021-05-01, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
På vilket sätt är det fake news? VAERS ID 1074247 kan du själv läsa att den tvååriga flickan är död.

Att vissa tycker det är naturligt att ge barn detta vaccin säger mer om er mentala hälsa än dem som vägrar agera försökskaniner.
Här kan du läsa om saken.
Citat:
There is no conceivable reason for a 2-year-old baby to have been administered a COVID-19 vaccine at that time. Not only was the vaccine (and still is) unapproved for anyone that young, but in February 2021, nobody was conducting clinical trials on anyone approaching that age. By mid-March, both Pfizer and Moderna released plans to recruit for a clinical trial that tested their product on increasingly younger populations of people, but these efforts hadn’t even been announced at the time this 2-year old-was allegedly vaccinated.

https://www.snopes.com/fact-check/two-year-old-virginia-die-vaccine/
Citera
2021-05-01, 19:53
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound

Hur kan man vara så pass efterbliven som ni är? Hur tror du polio försvann?
Citera
2021-05-01, 20:21
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Think-Twice
Sant, om man är en struts.

Världens befolkning har väl inte minskat senaste året?
Citera
2021-05-01, 21:18
Medlem
ankademikers avatar
Citat:

Troligen ej längre verksamma geolog - istället politisk aktivist - skriver "falsifieringen" på Snopes. Är inte säkrare än... (mitt fetande)

"It bears mentioning, as well, that if the record describes a factual event, this inexplicably vaccinated girl had been admitted to the hospital for a condition serious enough to warrant hospitalization 17 days before her passing."

En tes som geologen hävdar och upprepar är att barn just då inte vaccinerades. Om det betyder att barn ej deltog i allmän vaccinering finns möjligheten att man har testat vaccinera barn innan det gjordes allmänt.

Vår vän geologens "falsifiering" att barnet kom dålig 17 dagar innan sprutan som befaras lett till dödsfallet, och insinuation att orsak därmed var annan, tycks missa att detta var andra sprutan och första sprutan skulle kunnat ge problemen som nämns (skrevs ej det?). Att politisk aktivist "falsifierande" på progressiv sajt missar "detaljer"...

Då ca 1/5 av döda i vanlig influensa dött i covid-19 för barn under 18 år i USA (CDC-data jag postat tidigare) gör att vaccinering av barn framstår som omdömeslöst.
Senast redigerad av ankademiker 2021-05-01 kl. 21:21.
Citera
2021-05-01, 22:12
Medlem
WimHofs avatar
Citat:

Varför skulle någon vilja sprida dessa lögner?
Citera
2021-05-01, 22:55
Medlem
Citat:

Häpnadsväckande!!! Någon ljuger! Jag tog en skärmdump av rapporten den 24/4: Flickan vaccinerades med dos 2 den 17 mars, dog 20 Mars , rapporten lades in 4 april.
Citera
2021-05-01, 23:13
Medlem
KreugerGulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det är lungproblem och annat som håller i sig länge och ger men för livet, inte bara dödlighet.
Det har inte visats några allvarliga biverkningar.
Då kan man fråga sig varför man slutade med den allmänna tbc vaccineringen 75, den om något är lömsk och farlig! Med tanke på att vi importerar folk från länder där tbc är utbredd, så borde man fortsätta med tbc vaccineringen.

Min allmänna uppfattning är att så länge man inte stänger ner tunnelbanan är denna sjukdom(covid) ett experiment! Att ta ett vaccin återkommande varje år med så låg dödlighet är helt otänkbart! För mig och min familj! Varje gång ni tar vaccinet utsätter ni er själva för eventuell biverkning av ett vaccin som ej är kollad på längre sikt! Ni som kallar oss som avvaktar för foliehatt, kan ju lugnt fortsätta vaccinera er, så får vi se om några år hur ni mår!

Har för övrigt en kusin med kronisk sömnsjuka! Efter förra vaccineringen 10 år sedan!
Citera
2021-05-01, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det är lungproblem och annat som håller i sig länge och ger men för livet, inte bara dödlighet.
Det har inte visats några allvarliga biverkningar.

Men även vaccinerna har redan visat ovanligt allvarliga biverkningar. Inte bara blodpropp, anafylaxi, myokardit, hjärtstopp, påverkan på centrala nervsystemet mm. Och då är ändå dödligheten i Covid liten. TBC är på många sätt farligare, men vaccinet togs bort ändå. Förståeligt, hör själv till dem som blev sjuk av det och fick gå på kontroller i många år efteråt.
Citera
2021-05-01, 23:33
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KreugerGuld
Då kan man fråga sig varför man slutade med den allmänna tbc vaccineringen 75, den om något är lömsk och farlig! Med tanke på att vi importerar folk från länder där tbc är utbredd, så borde man fortsätta med tbc vaccineringen.
Det är ju en annan fråga och annan sjukdom.

Citat:
Min allmänna uppfattning är att så länge man inte stänger ner tunnelbanan är denna sjukdom(covid) ett experiment!
Håller helt med om att det är konstigt att de inte inför restriktioner för kollektivtrafiken. De stänger ner allt annat som inte är i närheten av koncentration av folk, men låter snusket i t-banan fortsätta oinskränkt.
Jag fick covid när bilen pajade och jag tvingades ner i äcklet.

Citat:
Att ta ett vaccin återkommande varje år med så låg dödlighet är helt otänkbart! För mig och min familj! Varje gång ni tar vaccinet utsätter ni er själva för eventuell biverkning av ett vaccin som ej är kollad på längre sikt! Ni som kallar oss som avvaktar för foliehatt, kan ju lugnt fortsätta vaccinera er, så får vi se om några år hur ni mår!
Jag avvaktar till Sputnik 5 är tillgängligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in