Citat:
Ursprungligen postat av
HeligModer
Man är i regel inte på dåligt humör under "lingonveckan", utan innan. PMS står för PRE menstrual syndrome. Ska man vara så omogen att använda det emot någon, som grabbarna på högstadiet gjorde, så bör man i alla fall ha sina facts straight.
Kvinnor kan också känna saker utan att det har någonting med "lingonveckan" att göra.
Då är det väl dags snart då!!! Ja de har känslor och är det fel att nämna kvinnans PMS som är en stor del i kvinnans liv och hela den processen med hormoner? Vissa har svåra symton medan andra har lindriga.
Använder det inte emot då jag undrade om det var därför hon är så vrång då hon själv sagt att hon blir
som personlighetsförändrad under den perioden. Var därför jag tänkte att orsaken var det.
Ska man vara så lättstött som du är och tolka allt med en bitter och sorglig ton då kan du ge fan i att ens kommentera och sluta sitt här och stigmatisera någonting som är så normalt och skälvklart. Jag gissade att Judith var i närheten då hon annars är ganska jämn i humöret.
Dessutom är det olika hur Kvinnor upplever den hormonella förändring som sker och humöret behöver inte ändras direkt och allt blir holly jolly så fort hon börjar blöda! Det kan ta ett tag innan östrogenet börjar öka som sen sätter igång serotininet i hjärnan!