Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Om jag inte har fel så är de deras stora mängd Diesel fordom som är problemet, kanske att de eldar för mycket också och det har de ju inte minskat den senaste tiden. Allt blir ett problem när ett land är så kraftigt över befolkat. Har för mig att 17% av alla barn föds i Indien.
Det är helt vansinnigt med befolkningsexplosionen. Tyvärr tycker västvärldens godhetspredikanter illa om att diskutera dom absurda födelsetalen i vissa delar av Världen. Den falska godhetens predikanter sprider istället bortförklaringar (läs: lögner) till varför vissa delar av Världen plågas av konstant fattigdom. Bortförklaringarna kretsar ofta kring "strukturell rasism" och liknande. För att lösa lindra problemen, så är godhetspredikanternas standardlösning är att skicka folkmassorna till västländerna. Det är en idiot-lösning, som bara förvärrar grundproblemet.
För att knyta tillbaka till diskussionsämnet virus, så är den ökande överbefolkningen en ypperlig grogrund för ännu farligare epidemier än Covid-19. Jag misstänker att den falska godhetens företrädare vill fortsätta låta västländernas gränser stå öppna för virus. Jag skönjer en outalad tanke att det är orättvist att bara fattiga länder ska drabbas av sjukdomar. (Godhetspredikanterna tycker sig skapa rättvisa genom att även utsätta västländer för sjukdomarna. Det är en sjuk tanke, men godhetspredikanterna tänker konstigt.)
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
De hade ju många cykelrikshor innan de började med diesel motorsyckelrikshorna. Men jag tror att de försöker sig på att övergå till el istället.
Då kommer du in på en av mina hjärtefrågor, hur man framställer elektrisk energi utan att utsläpp av koldioxid. (Tyvärr har Indien missbrukat atom-tekniken till att framställa annat än elektrisk energi.

)
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Så förvånade de skulle bli om de fick D-vitaminer och kondomer i stället för syrgas.
Och cyklar.
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Jag har en känsla av att de inte skulle uppskatta det.
Med tanke på hur utbredd brist på D-vitamin indierna har, så borde dom uppskatta donationer av D-vitamin-tillskott. Deras hälsa kommer åtminstone inte att bli sämre av tillskottet. Nåväl, indierna kan även på några tuber syrgas.