2021-04-30, 22:19
Medlem
Black.Panthers avatar
https://yrkeskollen.se/lonestatistik/kriminalvardsinspektor-verksamhetsnara-chef/

Citat:
Medellönen för en kriminalvårdsinspektör, verksamhetsnära chef är
45 300 kronor
Medellönen är ett snitt mellan alla personers lön i yrket, alltså summan av alla löner delat med antalet personer. Till skillnad mot medianlön som är den lön som ligger i mitten av spannet.

Tjänar verkligen kriminalvårdsinspektörer så mycket?

låter jätte bra för en "enklare" statlig tjänst med kanske en fil.kand. i bakgrundsutbildning.

Ska sommarjobba som kriminalvårdare, men är det såna där löner så kanske man ska försöka bli kvar i väntan på något annat. kanske svårt att avancera och bli inspektör iofs men bra lön var det.
Citera
2021-04-30, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
https://yrkeskollen.se/lonestatistik/kriminalvardsinspektor-verksamhetsnara-chef/

låter jätte bra för en "enklare" statlig tjänst med kanske en fil.kand. i bakgrundsutbildning.

Ska sommarjobba som kriminalvårdare, men är det såna där löner så kanske man ska försöka bli kvar i väntan på något annat. kanske svårt att avancera och bli inspektör iofs men bra lön var det.

Chef gäller det väl? Kan inte tänka mig att varje plit skulle ha sådan lön. Sinnessjukt i sådana fall.
Citera
2021-04-30, 23:26
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Chef gäller det väl? Kan inte tänka mig att varje plit skulle ha sådan lön. Sinnessjukt i sådana fall.

Nej, som jag skrev är det kriminalvårdsinspektör. Det du kallar för plit är kriminalvårdare, inspektör är steget efter.
Citera
2021-04-30, 23:28
Medlem
Citat:
Nej, som jag skrev är det kriminalvårdsinspektör. Det du kallar för plit är kriminalvårdare, inspektör är steget efter.

Jaha... kul för dig, hoppas någon ger dig en pungspark, råtta.
Citera
2021-04-30, 23:33
Medlem
Citat:

Det handlar om chef så ingen superlön som det.
Citera
2021-04-30, 23:36
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeForeman1980
Det handlar om chef så ingen superlön som det.

snarare en typ av mellanchef. Bra lön tycker jag.
Citera
2021-05-01, 06:10
Medlem
Citat:

Du kan inte bara hänga kvar och avancera. Du ska ha personlig lämplighet, utbildning och erfarenhet. Du ska i konkurrens söka tjänsten som är en chefsbefattning. Har du högskoleutbildning redan, inom juridik, beteendevetenskap, annat?
Citera
2021-05-01, 06:22
Medlem
Citat:

Du kommer nog tjäna hälften ungefär.
Citera
2021-05-01, 08:27
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Du kan inte bara hänga kvar och avancera. Du ska ha personlig lämplighet, utbildning och erfarenhet. Du ska i konkurrens söka tjänsten som är en chefsbefattning. Har du högskoleutbildning redan, inom juridik, beteendevetenskap, annat?

Ja, men funderar på att läsa in en till.
Citera
2021-05-01, 08:28
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Du kommer nog tjäna hälften ungefär.

Du missförstår tråden. Vet redan vad min lön är, frågan handlade om inspektörers löner. Det är ganska ok löner för kriminalvårdare med.
Citera
2021-05-01, 08:29
Medlem
Citat:
snarare en typ av mellanchef. Bra lön tycker jag.

Dåligt för att vara chef.
Citera
2021-05-01, 08:39
Medlem
Black.Panthers avatar
Ja givetvis, på Flashback har alla en miljon i veckan men ser man till verkligheten så ligger de alltså nästan på 50 k och de är chefer är en sanning med modifikation mer som en form av gruppledare. Ganska enkla universitetsstudier också som man behöver ha.

Jätte bra löner och det är en statlig tjänst med någon vecka extra semester till. Men jag är villig att ta jobbet så ni slipper
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in