Citat:
Ursprungligen postat av
HelmerLjus
Du svarade fortfarande inte på vilks ledtrådar som talar för Johanna. Har hon bott i ett skatteparadis? Haft stenmark som barnvakt? Åkt utför?
Ledtråden var ju i för sig inte att Draken åkt utför utan ”Ni som tror att jag har varit på väg utför, kolla bara på min förmögenhet.”
Jag personligen tycker det känns som att ledtrådarna i de detta och det tidigare programmet har varit mer kluriga, för att lura tittarna. Men om vi kollar tillbaka på ledtrådar från ett av de tidigare programmen så pekar rätt mycket på Johanna.
”En tidningsdrake hörde av sig och gav ett socialt jobb jag verkligen likeade.” = Johanna Nordström har arbetat på Schibsteds ”Lajkat”
”Dessutom fick jag kontrakt med Bonniers.” = ”Efter ett år på Nyheter24 lämnade hon och gick till den nya videoredaktionen[8] på "Bonnier Magazines & Brands".” - från Johanna Nordströms Wikipedia-sida.
”En stor dröm gick i uppfyllelse när jag fick prata politik på bästa sändningstid. Men det var tur att inte mina förslag gick igenom.” - Johanna Nordström har varit med i Parlamentet.
Och detta är bara några ledtrådar från ett tidigare program, finns ännu mer