2021-04-30, 17:33
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Kanske redan har nämnts, men 51% av amerikanarna tror att valutgången kan ha påverkats av fusk.

A majority (51%) of voters believe it is likely that cheating affected the outcome of the 2020 presidential election, including 35% who say it’s Very Likely cheating affected the election.

https://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/general_politics/april_2021/election_integrity_62_don_t_think_voter_id_laws_di scriminate

Då är ju en omfattande audit befogad.

Presidenten tjatar om valfusk i månader (eller snarare hela livet) utan att presentera några som helt verifierbara grunder för detta. Hans följare tror på honom. Eftersom hans följare tror på honom så måste vi göra en audit (oavsett vad fakta visar).
Fantastisk logik.

Det hade varit intressant att veta hur många som hade trott på omfattande valfusk om inte Trump hade tjatat om detta.
2021-04-30, 17:47
Medlem
moderator-hatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Presidenten tjatar om valfusk i månader (eller snarare hela livet) utan att presentera några som helt verifierbara grunder för detta. Hans följare tror på honom. Eftersom hans följare tror på honom så måste vi göra en audit (oavsett vad fakta visar).
Fantastisk logik.

Det hade varit intressant att veta hur många som hade trott på omfattande valfusk om inte Trump hade tjatat om detta.

Vi får hoppas våran gode Trump lever 35 dar till
2021-04-30, 17:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Kanske redan har nämnts, men 51% av amerikanarna tror att valutgången kan ha påverkats av fusk.

A majority (51%) of voters believe it is likely that cheating affected the outcome of the 2020 presidential election, including 35% who say it’s Very Likely cheating affected the election.

https://www.rasmussenreports.com/public_content/politics/general_politics/april_2021/election_integrity_62_don_t_think_voter_id_laws_di scriminate

Då är ju en omfattande audit befogad.

Säkert - jag skulle också svara ”ja” på frågan om jag tror att valresultatet kan ha påverkats av valfusk. Om du hade frågat mig om jag tror att det verkligen påverkades på något som helst avgörande sätt, då hade jag svarat nej. Tveklöst.

Det räcker ju med en idiot som kryssar fel medvetet någonstans i hela USA för att det ska kunna betecknas som valfusk. Det har med största sannolikhet skett i varenda val på varenda plats över hela jorden där val hållits..
det är förstås något helt annat än att tro att organiserat valfusk skedde och påverkade/förändrade valutgången.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2021-04-30 kl. 17:53.
2021-04-30, 17:52
Bannlyst
Citat:
Fantastisk logik.

23% Dvs den delmängd av väljare som misstror regeringen,massmedia,akademin,och kulturvärlden.
Den delmängd som tror att valfusk förekommer varje gång en kandidat vars hela politik går ut på att bevara en etnostat för vita, förlorar i val.

Se trump 2016 när han trots seger hävdade att 3 miljoner illegala invandrare röstat på hillary clinton
samma trump vägrade erkänna sig besegrad då och nu.
2021-04-30, 17:59
Medlem
Citat:
Fantastisk logik.

Det är inte bara Trumps följare som tror det. 51% av röstande som ingick i undersökningen, inte Trump-följare.

Många fler än Trump påpekade oegentligheter.
2021-04-30, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Säkert - jag skulle också svara ”ja” på frågan om jag tror att valresultatet kan ha påverkats av valfusk. Om du hade frågat mig om jag tror att det verkligen påverkades på något som helst avgörande sätt, då hade jag svarat nej. Tveklöst.

Om det påverkar valresultatet så är det ju avgörande.

Citat:
Det räcker ju med en idiot som kryssar fel medvetet någonstans i hela USA för att det ska kunna betecknas som valfusk. Det har med största sannolikhet skett i varenda val på varenda plats över hela jorden där val hållits..

Du tror alltså att felkryss är orsaken till att folk tror på valfusk. Det hade inte varit min första slutsats.

Citat:
det är förstås något helt annat än att tro att organiserat valfusk skedde och påverkade/förändrade valutgången.

Du tror alltså att folk tror att det fanns valfusk men det var inte organiserat?

Jag tycker du läser så mycket mellan raderna att du hamnat långt utanför pappret. Vilken tur att det görs en audit nu så att det kan komma åtminstone lite fakta på bordet, eller hur?
2021-04-30, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egbert-v
23% Dvs den delmängd av väljare som misstror regeringen,massmedia,akademin,och kulturvärlden.
Den delmängd som tror att valfusk förekommer varje gång en kandidat vars hela politik går ut på att bevara en etnostat för vita, förlorar i val.
Wow, nu jävlar skarvar vi.

Citat:
Se trump 2016 när han trots seger hävdade att 3 miljoner illegala invandrare röstat på hillary clinton
samma trump vägrade erkänna sig besegrad då och nu.

Eeh, Trump besegrade Clinton 2016, han behövde inte erkänna sig besegrad.
2021-04-30, 18:12
Medlem
DonaldTrummps avatar
Valfuskats har det gjorts i amerikanska val sedan 1960 enligt Sidney Powell. Lägger man ihop olika undersökningar så kommer man upp I siffror på över 100% av amerikanerna som tror på det.

https://www.fokus.se/2012/10/konsten-att-fa-folk-att-inte-rosta/

Stop the valfusket.

Mike Pensé
2021-04-30, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken

röstfusk där enskilda väljare signerar åt andra och lämnar in ?
tex sina barns röstkort.
Ja det sker varje år. Jag tror det är 20 avgjorda fall i ställen som pennsylvania där föräldrar,makar,anhöriga röstat åt andra. Samtliga förutom 1 fall var röster lagda på Trump.

Organiserat valfusk där "miljontals röster manipulerats" har bevisligen inte skett. Förstår inte ens varför det finns folk som tror det när 70 olika fall i domstolar avgjorts.

Kanske har det korrelation med svikande resultat i grundskolan att göra. Se bara på skolverkets trendlinje och hur dåligt svenska grundskolor performar i internationella kunskapsmätningar
2021-04-30, 18:30
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Det är inte bara Trumps följare som tror det. 51% av röstande som ingick i undersökningen, inte Trump-följare.

Många fler än Trump påpekade oegentligheter.

Ja, +60% av alla röstberättigade tror att valfusk påverkat valet kraftigt.
2021-04-30, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Jag har inte förespråkat censur. Censur är när staten stoppar yttrandefriheten.

Sektion 230 säger att "No provider or user of an interactive computer service shall be treated as the publisher or speaker of any information provided by another information content provider."
Där finns inget som garanterar någon privatperson att få ha nån sorts yttrandefrihet (mot privata företag) i privata sociala kanaler.

Visa gärna på nån lag som skulle garantera att privatpersoner skulle ha friheten att yttra sig om vad de vill på sociala medier, även om det skulle bryta mot vad ägaren till mediet har bestämt.

Inte för att vara sådan men när hitta du på att censur måste komma från en statlig myndighet? dummaste jag hört på länge.

"Censorship is the suppression of speech, public communication, or other information. This may be done on the basis that such material is considered objectionable, harmful, sensitive, or "inconvenient."[2][3][4] Censorship can be conducted by governments,[5] private institutions, and other controlling bodies."

https://www.oxfordreference.com/view/10.1093/oi/authority.20110803095558166#:~:text=1.,circulation %20of%20information%20is%20controlled.

Ja exakt det är darför man måste ta bort sektion 230 , för twitter och facebook har börjat bete sig som publicister som senaste där man medvetet censurerade journalister som talade om Hunter Biden. Det är något även eran älskling Nancy Pelosi har försökt få igenom efter en video där han är stupfull och sluddrar cirkulerade på internetet.
2021-04-30, 18:57
Medlem
Citat:
Fantastisk logik.

Det som satte igång misstankarna hos folket var det faktum att man stoppade rösträknandet mitt i natten, då Trump ledde stort, och sen när folk vaknade, hade Bidens röster plötsligt ökat, sen fortsatte man räkna i flera veckor.

Detta bara i svingstaterna, alla andra stater var redan färdiga. Detta har heller aldrig hänt tidigare val, man har alltid varit klar med räknande dagen efter. Vilket man också var i alla andra stater även detta val.

DET var huvudorsaken till att misstankarna om systematiskt valfusk uppstod .

Jag följde själv detta via flera olika kanaler, ingen av dom påtalade några misstankar innan eller under själva valnatten, misstankarna väcktes just pga hur valprocessen AVVEK från det normala. Samt pga hur illa valarbetes transparens sköttes, det STÄRKTE misstankarna.

Detta har valfuskarna dragit på sig själva, med ett så illa skött fuskande så att ingen kan undgå att fatta misstankar.

Men dom har lyckats bra med att dressersa massorna att bara följa och lyda etablissemangets narrative.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in