2007-06-21, 10:34
Medlem
Cynkans avatar
Någon som kan fixa hela artikeln till denna?

http://www.aftonbladet.se/vss/karleksex/story/0,2789,1100184,00.html
2007-06-21, 10:36
Bannlyst
Så:
Citat:
Skulle du vilja ha en flickvän? Troligen, eftersom du läser den här artikeln.
Hur kommer det sig att vissa killar får alla tjejer, kanske du undrar? Ett är säkert – det handlar inte om utseende eller pengar. De som får alla damerna, är helt enkelt de som vet vad kvinnor tycker om!
Ju mer du vet om kvinnor, desto bättre är dina odds. Läs därför vidare.
Har du någonsin tänkt ”Pust, stön och stånk! Jag ger upp det här! Det är ändå ingen idé, jag kommer förbli singel!”
Varför det? Skulle du tänka likadant om du var på jakt efter ett par nya byxor? Skulle du gå in i tre klädaffärer, prova ett par, hänga tillbaka dem eftersom de inte passade och sedan säga till dig själv – ”bläh, jag kommer aldrig någonsin mer hitta ett par byxor som passar! Det är lika bra att ge upp direkt!”
Låt mig gissa tre gånger. Nej, det skulle du inte säga. Snarare ”Det var synd att ingenting passade. Nåja, jag gör ett nytt försök en annan dag.” Det är exakt samma sak med tjejer.

Le och var glad!
Le och världen ler mot dig. Bla, bla, bla. Du känner igen tugget. Men tänk dig själv, vem blir du mest intresserad av att prata med? En som ler och är glad eller någon annan? Studera andra människor. Vilka är det som har flest tjejer runt om kring sig? Det är helt enkelt sådana som vet hur de ska få andra att bli på gott humör! Så le och var glad!

Självsäkerhet
Fråga vilken kvinna som helst och hon kommer säga att det sexigaste som finns, är en självsäker man. Genom att utstråla ett osande självförtroende (även om det är fejkat) samt en optimistisk attityd, kommer du att sända ut sublima meddelanden. Du måste helt enkelt uppföra dig som om du är det bästa som hänt, sedan det skivade brödet uppfanns!
Kärleksbomba dig själv! Säg till dig själv att du är både trevlig och ser bra ut (börja eventuellt med att gå till frisören samt investera i några snygga kläder först. Några vändor på gymmet kan också vara bra, om du inte redan går där regelbundet.) Gå sedan fram till närmaste spegel och bekräfta det. Sträck på dig samtidigt.Tro det eller ej men god hållning ger en stor effekt på vilket intryck andra får av dig.
Sedan är det dags: Utgå ifrån att alla tjejer och då menar jag precis alla tjejer är intresserade av dig. Ta en funderare över hur en kille hon skulle bli intresserad av skulle agera och gör likadant själv.

Se möjligheterna
Det finns massor av tjejer därute som inget hellre vill än att träffa en snäll och trevlig kille som du. Men du måste ta tillfället i akt att träffa dem! Tricket är att det ska vara enklare att träffa tjejer, än att hitta hö i en höstack. Gå på singelaktiviteter. Anmäl dig till en dejtingsajt. Gå till en ny matvaruaffär eller ett annat café än det du vanligen brukar besöka. Du vet aldrig vem du kommer träffa på. Eller ta en kurs i något ämne du är intresserad av. Kvällskurser vimlar vanligen av tjejer! Passa på att flirta med dem under rasten. Prata med så många du kan. Det är ungefär som att köpa lotter. Ju fler lotter du köper, desto större är chansen att vinna.

Ta initiativ!
I dessa dagar av jämlikhet anser vi att både hon och han kan och bör ta första initiativet. Men det har ännu inte inträffat. Att ragga, ta första initiativet eller vad du nu väljer att kalla det, förväntas göras av mannen. Ett elegant sätt att göra det på, är genom att använda en mellanhand. Ta med dig en snygg tjej, antingen det är syrran, din bästa tjejkompis eller någon annan du har förtroende för. Låt henne börja prata med de andra läckerbitarna, innan hon introducerar dig för dem.

Om du träffar någon extra intressant och vill träffa henne igen, finns det bra och mindre bra sätt be om en dejt. Det förbättringsbara sättet är: ”Skulle du vilja gå ut med mig?” Det bra sättet är: ”Vill du åka till skärgården på lördag?”. Motsvarande när det gäller telefonnumret är: "Hej, kan jag få ditt mobilnummer? resp säg, "Vilket telefonnummer kan jag nå dig på?” Memorera de orden.

Kroppsspråk
Kroppsspråk är det tysta, hemliga och mest kraftfulla språket som finns. Vi kommunicerar till 55% med kroppen och ytterligare 38% med rösten. Orden står för ynka 7%.
Lär dig därför grunderna i kroppsspråk. Lyssna engagerat på hennes tonfall och gör ditt bästa för att tyda hennes kroppsspråk. Goda tecken är om hon exempelvis rör dig flyktigt, leker med sitt hår när hon tittar på dig och/eller lägger huvudet på sned. Helst bör det förstås vara alla tre inom en timmes tid. Om hon däremot är väldigt tystlåten, tittar på klockan ideligen och har armarna i kors, har du troligen gjort något fel. Studera henne! Hennes klädstil, utseende. Är hon välutbildad? Verkar hon vara mer konstnärlig? Anpassa dig efter hennes stil, gester och uttryck och prata om det som du tror kan intressera henne.

Visa intresse!
Kvinnor (liksom män förstås) gillar att bli ompysslade, respekterade och mest av allt – bli överösta med uppmärksamhet och bekräftelse. Så det är vad du ska göra – ge dem bekräftelse. Glöm bort dig själv. Radera ditt eget ego. Den viktigaste regeln i en konversation är att lyssna – de flesta av oss älskar att prata om oss själva. Om mötet (eller ännu bättre – dejten!) går bra, kommer finnas massor av tid i framtiden att babbla på om ditt eget fantastiska liv.
2007-06-21, 10:39
Medlem
Cynkans avatar
Shit det gick sjukt snabbt man tackar man tackar!
2007-06-21, 14:30
Medlem
Bazzs avatar
Även denna är av intresse.
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/s...100258,00.html
2007-06-21, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazz
Även denna är av intresse.
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/s...100258,00.html

Tror det blev fel där! Gissar att det var denna du ville ha; http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1100258,00.html

Är själv lite nyfiken på den
2007-06-21, 18:20
Bannlyst
Vassego
Citat:
21 kända svenskar talar ut om sexdebuten

SEBASTIAN KARLSSON, 22, artist:
– Jag var väldigt ung, 12 eller 13 år bara. Mer än så vill jag inte säga. Har ingen lust att avslöja vad jag gjorde rätt och vad jag gjorde fel – det kommer jag nog faktiskt inte ens ihåg.

GERT FYLKING, 61, programledare:
– Det är så jävla länge sedan. Men det var med min flickvän som jag hade då och det var nog på ett ganska normalt sätt – jag stoppade in den! Jag var 18 eller 19 år kanske. Man blev av med den lite senare förr, vet du.

SANNA BRÅDING, 27, programledare och skådespelerska:
– Det gick ganska fort, och det var på en fest. Jag var 21 då, jag kanske var ganska gammal. Men jag var ju anorektiker i tonåren så jag fick ju inte hormoner förrän ganska sent. Det var typ två dagar efter att jag började tycka om killar som det hände. Jag fick mens först när jag var 21 och det var då jag började tänka “åh, killar”. Sen var det kört. Sedan dess har jag älskat sex.

DAVID HELLENIUS, 33, programledare:
– Det var faktiskt på en midsommarafton i ett tält. Då låg jag med en kille som hette Björn. Haha, nej så var det inte. Men om det hade varit så hade ni väl satt det på framsidan? Hon hette Tessan tror jag. Eller nej, jag vet inte vad hon hette faktiskt, med det var på en midsommarafton i ett tält och det regnade ute. Jag vet inte hur gammal jag var. 21, 22. Vad låter bäst? 18? Vad är lagom, 16, 17? Christine och Peter är med i bakgrunden här. Peter vill att jag ska säga att han förlorade oskulden på ett konfirmationsläger och att prästen kom in.

ANNA SAHLIN, 31, sångerska.
– Jag var 15, jag hade varit tillsammans med killen ganska länge och det var väldigt seriöst och ordning och reda så där. Det var ett bra minne.

MÅNS ZELMERLÖW, 20, artist.
– Jag förlorade oskulden 020202. Det var hemma i Lund med en tjej i klassen som nog var lite kär i mig. Jag var 15 då. Det var väldigt nervöst och inte så bra. Jag kan tänka mig att jag var rätt tafatt i den situationen.

JESSICA ALMENÄS, 31, programledare:
– Vad ska jag säga utan att vara för ingående? Jag var 16 och ett halvt och det var med min pojkvän som jag hade på den tiden. Det var bara bra och trevligt tycker jag. Så det var liksom inget traumatiskt kring det, haha.

ANDRÉS ESTECHE, 31, artist.
– Med en kille eller en tjej?! Första gången med en tjej var fruktansvärd. Den var bara obekväm och komplicerad och jag tror att jag kom innan jag överhuvudtaget hann göra någonting. Det var bara svårt, och det var första gången jag tog på mig en kondom dessutom så det var meckigt och jobbigt. Första gången med en man så kände jag mig som ”I am the King of the world” ungefär. Han var mycket äldre än jag och jag fick sätta på honom. Jag tyckte att fast jag äntligen hade fattat att jag var bög så var jag världens macho som kunde sätta på en kille liksom! Jag ansträngde mig verkligen att vara med mycket tjejer men det var verkligen inte min grej. Jag var faktiskt 16 när jag sexdebuterade med en man men jag kom inte ut förrän jag var typ 18-19. Så jag var väldigt ung ute i svängen om man säger så!

MARIE PLOSJÖ, 30, glamourmodell.
– Jag var 18 år gammal och det hela hände under en semester i Spanien. Och det var inte med en pojkvän.

DANNY SAUCEDO, 21, artist.
– Jag var 14 år och jag förlorade den med min flickvän som jag hade då. Det var väl bra men jag önskar att jag hade väntat. 14 år är inte rätt ålder för att förlora oskulden. När man vet vad älska verkligen betyder, då är det rätt – men då ska det vara med någon man verkligen älskar.

ANN SÖDERLUND, 33, programledare.
– Jag var 14 år men jag vet egentligen inte om det fullbordades. Det var med en kille som hette Kennet i mamma och pappas sovrum och det kom hela tiden in folk. Bland annat kom min kompis in och skulle börja gråta för att hon hade bråkat med någon kille, så det var lite störningar och inte så romantiskt. Sen tyckte jag inte att det kändes som att det var meningen att den skulle stoppas in “där”, det gjorde liksom ont. Så jag vet inte riktigt hur det gick till, men det var väl halvfullbordat. Han var en gullig kille och vi hade varit tillsammans ett tag så på så sätt var det efter konstens alla regler. Det var kanske lite tidigt egentligen, men sen var det gjort!

LOTTA ENGBERG, 44, sångerska och allsångsledare.
– Jag var 15 år och 14 dagar gammal. Anledningen till att jag kommer ihåg det så väl är för att jag var väldigt noga med att skydda mig. Det var med min pojkvän, vi hade varit tillsammans i fyra månader och det var en bra upplevelse.

NATASCHA PEYRE, 24, glamourmodell.
– Jag var 14 år. Det var med en pojkvän som jag hade då. Det kändes varken bra eller dåligt, typ varken eller.

VINCENT PONTARE, 27, artist:
– Det gjorde jag när jag var 15 år, med en tjej som var den enda tjejen i vår umgängeskrets. Hon skulle bara sova över en natt, för vi var ju kompisar. Och så blev det som det blev. Det var inte så himla kul faktiskt, dels för att min farsa låg i rummet bredvid och dels för att hon var lite allmänt konstig. Men jag blev inte avskräckt, jag ville så snabbt som möjligt försöka igen – med någon annan.

FRIDA MURANIUS, 26, tjejen bakom sommarplågan “Dunka mig gul och blå”.
Jag måste faktiskt säga att när jag gjorde det för första gången, hur ska jag formulera mig nu så att det blir rätt? Om vi säger som så här: den riktiga gången, det var med min man. Jag har haft sex med hur många som helst innan honom men när jag hade sex med honom första gången så var det verkligen “det”. Vi fann verkligen varandra. Vi träffades vi på midsommarafton och året efter gifte vi oss på midsommarafton. Nu har vi varit gifta i fem år.

ALICE TIMANDER, 91, premiärlejon.
– Det var när jag träffade min blivande man Bengt Logardt, och då var jag 17 år. Jag minns att jag bodde hos en som hette Agda och hos Agda fick man inte telefonera och inte tvätta tvätt och naturligtvis fick man inte ha en man på rummet, oj oj oj oj! Men vi var mycket förtjusta i varandra och det var mycket romantiskt. Det var ett väldigt fint minne. Rädd var jag men jag var ju lycklig för jag älskade honom och det var nog den man jag tyckt bäst om av alla mina män.

MATTIAS SÄRNHOLM, 37, snickare i “Room service”.
– Det var inte vid midsommar, utan någon halvkulen vår. Jag måste ha varit 16, nästan 17 år. Jag var inte särskilt tidig. Det var inget speciellt. Vi gjorde det i en sängkammare någonstans och det var tillsammans med en stabil flickvän.

JESSICA LINDGREN, 22, ”Big brother”-vinnare.
– Det var på sommarlovet mellan ettan och tvåan i gymnasiet. Så jag var väl 17 år då. Med vem vill jag inte berätta!

BINGO RIMÉR, 31, fotograf.
– Ja, hur var det nu igen? Det var en söt tjej som bjöd över mig på en kopp te och erotisk television. Hon ville att jag skulle komma efter midnatt och då förstod jag att det vankades rajtan-tajtan. Det var en tjej som jag var lite kär i och jag var 17 år gammal.

RICHARD ULFSÄTER, 31, skådespelare:
– Jag hade en dassig omgång när jag var typ 13. Men när jag förlorade den på riktigt och allt funkade som det skulle var jag nog 16, 17 år och då var det med en tjej i klassen. Jag undrar om det inte var i fjällen, det var inte hemma i alla fall. Men några mer detaljer får du inte.

CISSI RAMSBY, 21, artist:
– Med en tjej eller med en kille? Det var i och för sig riktigt värdelöst båda gångerna, om jag säger så. När det var med killen så var han full och jag var halvnykter. Jag ville bara få det överstökat och testa om det var precis som jag trodde att det skulle vara – och det var det. Helt värdelöst! Med tjejen var det också jättedåligt. Hon hade varit med några andra innan mig, vilket inte jag hade, så det hela var ganska taffligt. Men så är det väl för de flesta, antar jag. Med tjejen var jag 16 år och med killen var jag 18 år.

SOFIA RÅGENKLINT, 32, programledare:
– Det gjorde jag med min första stora kärlek. Vi var tillsammans i ett och ett halvt år – men så lång tid tog det inte innan vi kom till skott. Jag var 15 år och han var 19. Det var på mitt flickrum, men det hade varit häftigt om jag kunde säga att jag förlorade den på höskullen.
2007-06-21, 21:30
Medlem
Synd att Anna Book inte finns med på listan. Hon red säkert sönder grabben.
2007-06-28, 22:45
Medlem
Cynkans avatar
Jag har ett nytt uppdrag till W.Wordsworth... if he choose to exept it...

http://www.aftonbladet.se/vss/pryl/story/0,2789,1106590,00.html

Thx on behalf
2007-06-29, 20:53
Medlem
Sorkus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cynkan
Jag har ett nytt uppdrag till W.Wordsworth... if he choose to exept it...

http://www.aftonbladet.se/vss/pryl/story/0,2789,1106590,00.html

Thx on behalf

Det finns en lite större tråd om aftonbladet och dess plusartiklar, requesta i den nästa gång istället

http://flashback.info/showthread.php?t=467665&page=46
2007-06-29, 22:23
Medlem
mogwai77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahman
Synd att Anna Book inte finns med på listan. Hon red säkert sönder grabben.

2007-06-29, 23:43
Medlem
Heinzes avatar
Media är ej att förväxla med password.
Tråd låst.
/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in