2021-04-29, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Hahaha, då undrar jag, varför?

Därför. Dom har ett uppdrag att utföra. Ingenting annat. Ett uppdrag som teknokraterna drivit de senaste 90 åren. Med målet att låta en världsregering styra planeten med hjälp av den high-tec som står till buds. Idag har man AI och NANO-teknologi, vilken man aldrig haft för avsikt att låta stanna kvar i lab-miljö. All teknologisk utveckling har hela tiden drivits med målet att kunna implementeras på mänskligheten. Så klart. Idag är framtiden här.
Citera
2021-04-29, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
+1.. TACK!!!!

ÄNTLIGEN någon som ser vad detta handlar om med

Pappskallarna kan fortsätta grotta ner sig i sin diskussion vilket vaccin som är farligt eller inte.

"VACCINATIONPASSSEN"!!!!!!! är det onda i hela diskussionen.

Frågan är.. kommer folket att acceptera detta rakt av?

Alla utan foliehatt, ja
Citera
2021-04-29, 16:26
Medlem
Den svenske statsepidemiolog, Anders Tegnell, hævdede ved et pressemøde tirsdag, at Skåne under coronapandemien »har klaret sig meget bedre« end Sjælland.

Udtalelsen passer ikke, viser Berlingskes beregninger. Skåne har ikke klaret sig bedre gennem pandemien end Sjælland – i hvert fald ikke når man ser på smitte og dødstal.

Gennem hele pandemien har Region Skåne registreret 1.682 coronarelaterede dødsfald. Det svarer til 121,1 dødsfald pr. 100.000 indbyggere.

Til sammenligning har Region Hovedstaden og Region Sjælland (som dog også omfatter Lolland, Falster, Møn og de omkringliggende øer) registreret 1.732 coronarelaterede dødsfald, men i de to regioner bor der mere end dobbelt så mange mennesker som i Skåne. Pr. 100.000 indbyggere er her registreret 64,5 dødsfald – lidt flere end halvt så mange som i Skåne.

Også hvis man sammenligner antallet af smittetilfælde, har Sjælland registreret markant færre tilfælde pr. indbygger end Skåne – selvom man i Skåne har foretaget væsentligt færre test pr. indbygger.

Region Skåne har registreret 9.962 smittetilfælde pr. 100.000 indbyggere.

Region Sjælland og Region Hovedstaden har tilsammen registreret 5.674 smittetilfælde pr. 100.000 indbyggere.

https://www.berlingske.dk/internationalt/anders-tegnell-paastaar-at-skaane-har-klaret-sig-meget-bedre-gennem
Citera
2021-04-29, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
+1.. TACK!!!!

ÄNTLIGEN någon som ser vad detta handlar om med

Pappskallarna kan fortsätta grotta ner sig i sin diskussion vilket vaccin som är farligt eller inte.

"VACCINATIONPASSSEN"!!!!!!! är det onda i hela diskussionen.

Frågan är.. kommer folket att acceptera detta rakt av?

Ja, vi är skrämmande få som tagit reda på vad som faktiskt händer, och som har hela bilden klar för oss. Jag skyller detta på den genomkorrupta mainstream-media, som eliten använder i syfte att hjärntvätta människorna.

Hade människorna inte varit hjärntvättade hade dom inte låtit sig skrämmas av braskande tidningsrubriker. Som om dessa har någonting med verkligheten att göra.
Citera
2021-04-29, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Detta hör väl hemma i en tråd för konspirationsteorier?

Ta det med Antonio Guterres, Klaus Schwab, Kristalina Georgivina, Xi Jinping, Justin Trudeau, Boris Johnson och Stefan Löfvėn.
Citera
2021-04-29, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Så foliehattarna har rätt att pandemin används som ett svepskäl för att inskränka våra rättigheter, ska man börja med nån slags nollvision för alla smittsamma sjukdomar blir det ju så klart inte ett normalt samhälle framgent.

Vi har ju accepterat att folk dör av vanliga influensa , varför har vi nu helt plötsligt en nollvision för sars-cov 2?

För att några politiker och myndighetspersoner ska få sola sig i strålkastarljuset på presskonferenser och dagligen övertyga folket om sin viktighet?
Citera
2021-04-29, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esrum
Den svenske statsepidemiolog, Anders Tegnell, hævdede ved et pressemøde tirsdag, at Skåne under coronapandemien »har klaret sig meget bedre« end Sjælland.

Udtalelsen passer ikke, viser Berlingskes beregninger. Skåne har ikke klaret sig bedre gennem pandemien end Sjælland – i hvert fald ikke når man ser på smitte og dødstal.

Gennem hele pandemien har Region Skåne registreret 1.682 coronarelaterede dødsfald. Det svarer til 121,1 dødsfald pr. 100.000 indbyggere.

Til sammenligning har Region Hovedstaden og Region Sjælland (som dog også omfatter Lolland, Falster, Møn og de omkringliggende øer) registreret 1.732 coronarelaterede dødsfald, men i de to regioner bor der mere end dobbelt så mange mennesker som i Skåne. Pr. 100.000 indbyggere er her registreret 64,5 dødsfald – lidt flere end halvt så mange som i Skåne.

Også hvis man sammenligner antallet af smittetilfælde, har Sjælland registreret markant færre tilfælde pr. indbygger end Skåne – selvom man i Skåne har foretaget væsentligt færre test pr. indbygger.

Region Skåne har registreret 9.962 smittetilfælde pr. 100.000 indbyggere.

Region Sjælland og Region Hovedstaden har tilsammen registreret 5.674 smittetilfælde pr. 100.000 indbyggere.

https://www.berlingske.dk/internationalt/anders-tegnell-paastaar-at-skaane-har-klaret-sig-meget-bedre-gennem

Tack!!! Jag reagerade också när han sa det. Spolade till och med tillbaka för att få det bekräftat. Att Själland skulle vara värre drabbat än Skåne stämmer verkligen inte.
Citera
2021-04-29, 16:42
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Hela detta året som i just detta året, 2021, vilket är det relevanta sättet att räkna på. Från Januari tills nu har Sverige helt normala dödstal, ja till och med ganska lågt. https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-relaterad-till-covid-19/

Att det har varit förhållandevis få dödsfall sedan februari är inte det minsta konstigt, och det innebär inte att viruset har slutat att döda. Under år 2020 avled många av Sveriges sköraste invånare. Att så många av samhällets svagaste medlemmar har avlägsnats, borde alltså leda till en tydlig underdödlighet under följande år. Att vi ännu inte har sett en tydligare underdödlighet, beror helt enkelt på att viruset fortsätter att skörda offer.

Citat:
Det är inget märkligt alls med mitt inlägg.

Du skrev "hela året" trots att du menade en del av året. Det gjorde mig förvirrad vad du egentligen ville säga.

Citat:
Det verkliga måttet som betyder något är total dödlighet, alla orsaker. Och som sagt så är vi helt inom normalen för totalt antal döda hittills detta året. Förra året var en liten utstickare men i absoluta tal dog ungefär lika många 1993.

"Liten" utstickare? Har du fått snurren?

Dom 5 föregående åren avled i genomsnitt 90962 personer per år i Sverige. År 2020 avled 98124 personer. Det är en ökning med 7162 personer.

Citat:
Således ingen jättekatastrof som många påstår.

Jag anser att dödstalen indikerar en jättekatastrof. Och då har jag inte ens gått in på antalet svårt sjuka patienter, patienter med bestående skador, belastning på sjukvården, eller epidemins påverkan på samhället i helhet.

Citat:
Drygt virus absolut, men liknande har hänt flera gånger under 1900 talet utan att folk blev hysteriska små våp.

Fanatisk? För att jag visar på offentlig statistik och försöker sätta saker i kontext? Okej

Jag förknippar inte dina inlägg med offentlig statistik. Jag förknippar inte dina inlägg med att du försöker sätta saker i kontext. Jag förknippar dina inlägg med skällsord och förlöjligande av allt som har med epidemin att göra.

Här är ett exempel där du triumferande utropar dig till vinnare, genom att peka på att dödligheten numera ligger på normal-nivå:
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du vill att folk smittas (flockimmunitetstanken via smitta lever vidare ser jag)? Nä jag säger inte att det är rimligt att stänga parkerna, men jag förstår att politikerna kan tycka det då det är för fega för hårdare tag. Det är en potemkinkuliss, titta nu gör vi något.
Citat:
Smittan har stigit kraftigt från Januari, dödsfallen har sjunkit kraftigt från Januari och har varit normala mer eller mindre hela året. Mer behöver man inte säga. Chess mate, case closed

Du är fanatisk. Ska jag leta fram fler exempel på din fanatism?
Citera
2021-04-29, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Därför. Dom har ett uppdrag att utföra. Ingenting annat. Ett uppdrag som teknokraterna drivit de senaste 90 åren. Med målet att låta en världsregering styra planeten med hjälp av den high-tec som står till buds. Idag har man AI och NANO-teknologi, vilken man aldrig haft för avsikt att låta stanna kvar i lab-miljö. All teknologisk utveckling har hela tiden drivits med målet att kunna implementeras på mänskligheten. Så klart. Idag är framtiden här.

Ok, men varför? Vad har de för vinning i det? Regeringar kommer och regeringar går och det är politiska strider runt om i världen men detta är det ingen som går ut och avslöjar eller säger emot. Det måste ju vara miljoner människor som känner till detta men som håller tyst
Nä detta tror jag inte på för dem öre, det är alldeles för många som skulle måsta vara inblandade i detta för att det skulle gå att mörka eller för den delen genomföra och något rimligt motiv finns ej heller.
Citera
2021-04-29, 16:50
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Men det har ju inte varit ett alternativ. Noll skydd vs 85 % skydd mot svår sjukdom och många väljer 0 mycket pga vaccinhysteri i media som vill sälja klick.

Varför skulle inte det vara ett alternativ? Jag vet många 70+ som fått Pfizers vaccin. En del har tvingats vara runt på flera ställen innan de fått vad de velat ha. För övrigt ger ju inte Astras vaccin 85% skydd, utan 60-70% skydd jämfört med Pfizers 95%. Sedan tar det längre tid att bli färdigvaccinerad med Astras vaccin då dos två ges efter 10-12 veckor, jämfört med 4 veckor för Pfizers. Många äldre valde bort Astras bara av den anledningen, då de vill ut och resa under sommaren.
Citera
2021-04-29, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
För att några politiker och myndighetspersoner ska få sola sig i strålkastarljuset på presskonferenser och dagligen övertyga folket om sin viktighet?

Våren/försommaren 2020 ringde och vill ha tillbaka det frågetecken du avslutade meningen med.
Frågetecken i allmänhet, och frågetecken gällande covid-pandemin i synnerhet, gick väl an för ett år sedan, men idag ligger alla kort på bordet och varje människa förväntas ta reda på vad som pågår.

Gör din egen research på nätet, läs relevanta böcker, eller lyssna på dom som faktiskt lyssnat på vad våra makthavare (worldwide) säger i sina tal till nationen.
Citera
2021-04-29, 17:00
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Varför skulle inte det vara ett alternativ? Jag vet många 70+ som fått Pfizers vaccin. En del har tvingats vara runt på flera ställen innan de fått vad de velat ha. För övrigt ger ju inte Astras vaccin 85% skydd, utan 60-70% skydd jämfört med Pfizers 95%. Sedan tar det längre tid att bli färdigvaccinerad med Astras vaccin då dos två ges efter 10-12 veckor, jämfört med 4 veckor för Pfizers. Många äldre valde bort Astras bara av den anledningen, då de vill ut och resa under sommaren.
Fast Astra ger ett adekvat skydd efter ~3 veckor. Den andra dosen är en booster för att göra skyddet långvarigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in