2021-04-27, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdKemper
Sverige började i början utav 2021 räkna döda på ett annat sätt. Det gick dom ut med men det har inte skrivits om det i media.
Varför tror du annars att man från ena veckan gick från över hundra döda upptill 200 i dygnet och ner till 30-40 per dygn?
Märkligt att ingen mer reagerat på detta. Jag vet att i min kommun har ett par inte räknats med i statistiken av någon anledning fastän dom hade Corona och dog på iva.

Så SCB och regionerna mörkar alltså? Vaccinet fungerar inte? Konspirationsteorier tas i annan del.
Citera
2021-04-27, 22:33
Medlem
EdKempers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Så SCB och regionerna mörkar alltså? Vaccinet fungerar inte? Konspirationsteorier tas i annan del.
Öh nej. Det är inte det jag säger! Vart skrev jag om vaccinet?
Citera
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Indierna är ganska påpälsade. De är ofta vegetarianer. De har mörk hud.
Vad menar du nu, skulle det vara en för eller en nackdel att vara vegetarian ur covid synpunkt?
Citera
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Bara hoppas att ni förnekare terrorstämplas, ni är ett hot mot mänskligheten.
Jag vågar nog påstå att dom flesta tycker alla restriktioner är rena påhitt så det blir många att terrorstämpla. Ni covidianer däremot är farliga på riktigt för er hysteriska dödsångest gör det möjligt för makten att införa ett dystopiskt kontrollsamhälle så att sådana som du ska känna sig "säkra".

Det är inte "förnekarna" som vill tvinga på folk saker men däremot vill ni tvinga på oss masker, vaccin och covidpass.

Fuck off!
Citera
2021-04-27, 22:35
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Göra samma misstag igen? Nej en lockdown nu och se för fan till att den dubbelmutationen inte får fäste.
Det finns inga som helst belägg för er skräckpropaganda.

Det är kaostjockt med folk i Indien och gemene man lever under medeltida levnadsförhållanden. Hur vet vi att vanilj-Covid inte skulle gjort precis den skada vi ser idag?

Inte ens Storbritannien har kvar mutationen på sin löpsida. Inte Norge heller. I USA verkar den inte ens dryftas. Det är bara här i Sverige media desperat försöker mjölka ut den tynande pandemin
Citera
2021-04-27, 22:36
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Vad menar du nu, skulle det vara en för eller en nackdel att vara vegetarian ur covid synpunkt?

Nackdel, ja om nu D-vitaminet spelar någon roll dvs. Vegetarianer får ofta äta kosttillskott för att väga upp.
Citera
2021-04-27, 22:36
Avslutad
Citat:
Men Grönland har ju utökat självstyre och egen regering.
Ut över det så tillhör ju inte ens Grönland geografiskt Europa utan tillhör Nordamerika

Grönland som betyder folkets ö på sitt språk ska väl äga rätten till att vara fria. Inte en chans i värden att jag skulle se på Grönland som något annat en ett fri ö som inte behöver svara under ett annat land i en annan världsdels. Grönland är Grönland. Danmark är Danmark.
Det spelar väl ingen roll. Räkna antal danska medborgare per kvadratkilometer danskt territorium så får du tveklöst den lägsta befolkningstätheten.
Citera
2021-04-27, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdKemper
Öh nej. Det är inte det jag säger! Vart skrev jag om vaccinet?

Inser du inte att smittspridningen sjönk drastiskt i januari för att folk stannade hemma? De hade inga mer pengar i plånboken efter jul och nyårshelgerna. Det är ett känt faktum att rörelse i restauranger och shopping droppar som en sten varje januari.

Samtidigt startade vaccineringen av de sköraste i januari, och dödligheten sjunker då successivt.

Finns alltså inga belägg för att döda skulle räknas på annat sätt, exempelvis skendöda.
Citera
2021-04-27, 22:42
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Det är ju en nackdel för ens hälsa generellt så givetvis är det en nackdel även gällande covid. Inte lika illa som att vara vegan, men fortfarande illa.
Citera
2021-04-27, 22:44
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det spelar väl ingen roll. Räkna antal danska medborgare per kvadratkilometer danskt territorium så får du tveklöst den lägsta befolkningstätheten.
Det spelar väll all roll. Grönland är inte Danmark. De har egen regering och självstyre. Du räknar väl inte Norge till Sverige va? De ligger i en annan världsdel.

Grönland har egen covid statistik. 0 avlidna, 31 smittade och 31 tillfrisknade. I pandemin är Grönland och Danmark avskilda.

Varför vill du räkna Grönland som äntligen håller på att bli fria till Danmark i en situation där de är helt frånskilda? Smittspridningen i Danmark har inget att göra med smittspridningen i Grönland.
Citera
2021-04-27, 22:47
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Bara hoppas att ni förnekare terrorstämplas, ni är ett hot mot mänskligheten.

Du menar alltså att "covid" är ett hot mot mänskligheten?

Mycket dumt har man läst här inne, inte minst från din sida, men detta kvalar nog i alla fall in på topp 3.
Citera
2021-04-27, 22:49
Medlem
Yashimikitos avatar
Hur ligger det till i sverige?

hur många är vaccibnerade?
vilken vaccin är tillgäng?
kommer corona pass att införas?
varför har man coronapass när man nu har en vaccin och viruset går bort?

hur många nya smittade per dag och hur många ligger inne på iva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in