2021-04-27, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Dom har inte rätt att gå ut i media och anklaga honom för dessa övergrepp vilket dom gör. Dom har rätt att berätta sin story utan att nämna namn eller något som enkelt kan kopplas ihop med honom. Ansvaret ligger dock på Aftonbladet tror jag, inte tjejerna. Sen om han har råd eller om han ens vill anmäla är en annan sak.

Men är inte det redan inspelat att han sysslat med det de säger då?

Om han går ut och säger att de ljuger, så är det väl lika mycket förtal i så fall.
Citera
2021-04-27, 01:50
Medlem
Toby drog ner hennes bh helt så att brösten exponerades totalt alltså, det ska bara varit bortklippt av programmet. Så det är inte att han ryckte lite i bh-bandet som det ser ut på videon
Citera
2021-04-27, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damdanne
Men är inte det redan inspelat att han sysslat med det de säger då?

Om han går ut och säger att de ljuger, så är det väl lika mycket förtal i så fall.

För det första är han inte dömd för något än. För det andra så spelar det ingen roll, förtal gäller oavsett om det är sant eller inte.

Och om han säger att de ljuger är det inte förtal eftersom deras anklagelser handlar om honom. Han kan hävda att deras uppgifter om honom inte stämmer.
Citera
2021-04-27, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuktnice
Toby drog ner hennes bh helt så att brösten exponerades totalt alltså, det ska bara varit bortklippt av programmet. Så det är inte att han ryckte lite i bh-bandet som det ser ut på videon

Det är inget vi utanför vet någonting om. Vi kan bara utgå från det vi ser i avsnittet. Han skulle kunnat bundit fast henne och kört in den i tvåan för att sedan klippa bort den delen, omöjligt att ens spekulera om något vi inte kan se eller vet något om.
Citera
2021-04-27, 01:56
Medlem
Citat:
Det är inget vi utanför vet någonting om. Vi kan bara utgå från det vi ser i avsnittet. Han skulle kunnat bundit fast henne och kört in den i tvåan för att sedan klippa bort den delen, omöjligt att ens spekulera om något vi inte kan se eller vet något om.

Vad menar du? Det finns en miljard kameror där? Om tjejen inte talade sanning skulle det märkas ganska omgående. Man ser ju tydligt att de har klippt då han sträcker sig mot brösten.
Citera
2021-04-27, 01:58
Medlem
Citat:
Vad menar du? Det finns en miljard kameror där? Om tjejen inte talade sanning skulle det märkas ganska omgående. Man ser ju tydligt att de har klippt då han sträcker sig mot brösten.

Det jag menar att VI på FB inte kan veta något om det bortklippta materialet. Hur ska vi veta något vi inte sett? Du förlitar ju dig enbart på vad folk sagt isf. Polis och åklagare får avgöra om det är ens värt att väcka åtal.
Citera
2021-04-27, 02:02
Medlem
Citat:
Det jag menar att VI på FB inte kan veta något om det bortklippta materialet. Hur ska vi veta något vi inte sett? Du förlitar ju dig enbart på vad folk sagt isf. Polis och åklagare får avgöra om det är ens värt att väcka åtal.

Det är så man bedömer nyheter vanligtvis. Du menar väl inte att man vanligtvis endast litar på nyheter som är videodokumenterade i minsta detalj?

Nej, hennes berättelse är väldigt trovärdig och det finns ingen anledning för att hon ska ljuga i det läget. Hon verkar ju gilla killen till och med
Citera
2021-04-27, 02:02
Medlem
Inte för att flytta över något ansvar/skuld på tjejen men varför sitter man grensle över någon på det där sättet om man vill snacka allvar? Det var lite konstigt, tycker jag.

Men aja, han beter sig ändå som en jävla gris.
Citera
2021-04-27, 02:06
Medlem
Citat:
Det är så man bedömer nyheter vanligtvis. Du menar väl inte att man vanligtvis endast litar på nyheter som är videodokumenterade i minsta detalj?

Nej, hennes berättelse är väldigt trovärdig och det finns ingen anledning för att hon ska ljuga i det läget. Hon verkar ju gilla killen till och med

Det här är ingen "nyhet". Det här är en allvarlig brottsanklagelse. Av det man ser på klippet så ser det inte ut som han begår ett brott. Sen dra slutsatser baserat på hennes vittnesuppgifter via Aftonbladet som dessutom inte ens är detaljerade. Det står typ "Han kallade mig äcklig, han drog ner min BH". Det förklarar inget om händelseförloppet. Att dra ner någons BH är i sig inte brottsligt om det finns samtycke.

När det kommer till brottsanklagelser, jo då litar man på äkta bevis, inte bara vad någon berättar. Dessutom bara hennes version. Kanske vänta på att polisen ska få titta på det istället?
Citera
2021-04-27, 02:11
Medlem
Citat:
Det här är ingen "nyhet". Det här är en allvarlig brottsanklagelse. Av det man ser på klippet så ser det inte ut som han begår ett brott. Sen dra slutsatser baserat på hennes vittnesuppgifter via Aftonbladet som dessutom inte ens är detaljerade. Det står typ "Han kallade mig äcklig, han drog ner min BH". Det förklarar inget om händelseförloppet. Att dra ner någons BH är i sig inte brottsligt om det finns samtycke.

När det kommer till brottsanklagelser, jo då litar man på äkta bevis, inte bara vad någon berättar. Dessutom bara hennes version. Kanske vänta på att polisen ska få titta på det istället?

Du försöker förflytta diskussionen till något helt annat nu. Jag sa inget om huruvida ett brott har begåtts eller inte, bara att han exponerade hennes bröst för kamerorna.
Citera
2021-04-27, 02:15
Medlem
Citat:
Du försöker förflytta diskussionen till något helt annat nu. Jag sa inget om huruvida ett brott har begåtts eller inte, bara att han exponerade hennes bröst för kamerorna.

Nej. Du påstår att de klippt bort när han drar ner hennes BH helt vilket du inte kan bevisa för ingen av oss har tillgång till materialet. Länka gärna till den källa där du ens fått dessa uppgifter ifrån. Sen tycker du man inte behöver ifrågasätta uppgifterna eftersom det kvinnan säger måste vara sanningen.
Citera
2021-04-27, 02:19
Medlem
vet inte vad som har diskuteras i tråden.

En advokat sa flera vettiga grejer om denna incident

https://www.youtube.com/watch?v=BH5mnJe3XJw (Advokatsnack)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in