2021-04-26, 00:20
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Zoomar du ut, så inser du att sverige har en befolkningsmängd på 12 miljoner. Varav typ vaddå? 1,2 miljoner är invandrare? Och då är typ 500 000 av dem greker och finländare.. Sen finns det några dom tycker om islam, och ett fåtal av dem sitter o runkar över IS....

10,3 miljoner människor bor i Sverige idag, varav 2-3 miljoner har någon form av utländsk bakgrund från de senaste femtio åren.
Citera
2021-04-26, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
10,3 miljoner människor bor i Sverige idag, varav 2-3 miljoner har någon form av utländsk bakgrund från de senaste femtio åren.

Så 25% har utländsk bakrund..

150 st av dessa, håller på o leta efter deprimerade och ensamma individer ute på nätet som dom kan rekrytera till IS..

Ring mig när det är meningen att jag ska skita ner mig..
Citera
2021-04-26, 02:26
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Så 25% har utländsk bakrund..

150 st av dessa, håller på o leta efter deprimerade och ensamma individer ute på nätet som dom kan rekrytera till IS..

Ring mig när det är meningen att jag ska skita ner mig..

Nästa gång kanske det är din tur att hamna under en lastbil eller få halsen avskuren, din dotter gruppvåldtagen, men det behöver du ju inte bry dig om det, iofs ...

Citera
2021-04-26, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
Nästa gång kanske det är din tur att hamna under en lastbil eller få halsen avskuren, din dotter gruppvåldtagen, men det behöver du ju inte bry dig om det, iofs ...

Om någon försöker med det, så kommer jag att knulla sönder hela hans släkt träd..

Min poäng är att det finns 800 000 muslimer i hela Sverige gumman..
För o sätta det i proportion så finns det ungefär 700 000 st sannfinnar.

Det är 8% muslimer i hela vårat land..

Och 150 stycken av dom försöker rekrytera folk till IS..

Det behöver inte ens bli en konversation utav det här.. Problemet är grovt förstorat. Det som sker är på en skala som är minimal..
Rösta rätt o skicka hem några, sätt upp lite riktlinjer åt hur dom ska bete sig när dom är här, eller avliva dom så är det avklarat redan nästa vecka..
Så slipper jag sitta här o lyssna på skiten något mera.
Citera
2021-04-26, 04:41
Medlem
Citat:
Om någon försöker med det, så kommer jag att knulla sönder hela hans släkt träd..

Det behöver inte ens bli en konversation utav det här.. Problemet är grovt förstorat. Det som sker är på en skala som är minimal..
Rösta rätt o skicka hem några, sätt upp lite riktlinjer åt hur dom ska bete sig när dom är här, eller avliva dom så är det avklarat redan nästa vecka..

Du försöker rationalisera att "150 stycken" är något litet när vi båda vet att det handlar inte bara om rekrytering utan om indirekta hjärnspår som i princip hela den yngre generationen av människor växer upp med. Idag har vi ett extremt problem med ghetto/arab fasoner som har kommit i princip i varenda vrå och skola förutom de skolorna som består av 80% Svenska vanor och ej klanbeteende eller dylikt.
Detta är något som står i hand med kultur som har med Islam att göra... bara att se på hur ungdomar pratar idag "Walla" "handen på koranen" "allhamdulla" "Allstafferallah" och massa annat som vi vet är laddat med starka ord från en "stark" religion som ska inge "respekt" men i själva fallet handlar allt om underkastelse. Allt som har med "Haram" och "Halal" att göra blivit större också, att gå utan slöja så blir man nertittad på är du blond så är du automatiskt lättare att få i säng och därför ska man "tåla" mer när grabbarna med coola kedjor visslar efter dig.

Detta utspelar sig oftast i de större städerna och förorterna och sen på ute på vischan har vi de extrema fallen där Afghaner har fått "dåligt rykte" för att de har mördat folk pga brist av sociala regler.

Om vi pratar om kultur och dåligt beteende så kommer du se att problemet är större än dessa 150 IS rekryterare, DOCK håller jag med om att vi kan spela upp saker och ting alldeles för stort men bara för det så behöver vi inte heller spela ner problematiken.

Erkänna att det finns en ständig problematik med Islam och Islamistiska drag som för med en kultur som är rakt av dålig för ett främjande samhälle.

Jag önskar att vi kunde vara ett samhälle med flera färger och kulturer men nej jävla tack till en kultur som ska överrösta alla andra, jag vill ha blandningen inte höra arabiska när jag går på Sveriges gator.

En balans är något man måste försöka eftersträva till och problematiken denna tråds rubrik pratar om tycker jag borde lyftas mer.
Senast redigerad av Itibixi 2021-04-26 kl. 04:47.
Citera
2021-04-26, 06:00
Medlem
UndeadNinjas avatar
Är det verkligen så att människor är rädda för att bli anklagade för islamofobi om man skulle kritisera islam?

Handlar det inte snarare om att folk är rädda för att bli ett huvud kortare eller för att bli sprängd i tusen bitar om man skulle kritisera islam?

För övrigt ett jäkligt märkligt ord, islamofobi. Som om människor går runt helt fobiskt irrationellt livrädda för muslimer, så till den graden att man inte ens går utanför dörren pga sin irrationella rädsla att bli mördad av en muslim om man går ut.

Så, om man är kritisk mot Stefan Löfven exempelvis så lider man helt enkelt av Löfvenofobi? Annie Lööfofobi någon? En irrationell rädsla för Annie Lööf, eller är rädslan kanske berättigad? Eller är det ingen rädsla alls utan bara kritik mot något man kan anse är väldigt farligt?

Stefan Löfven sade ju innan att han aldrig har kritiserat islam och att han aldrig kommer att göra det, att han hyser stor respekt för islam.

Handlar det snarare om rädsla än respekt? Både att han inte vill bryta sina avtal med muslimska brödraskapet och på så vis förlora väljare men också för att även Stefan Löfven inte vill bli ett huvud kortare?

Är inte även Stefan Löfven islamofob då egentligen? Om han är så rädd för islamisterna att han vägrar kritisera islam?

Ett genomgående tema numera är att använda ord lite hur man själv vill. Ord kan betyda lite vad som helst, det är du själv som bestämmer vad ett ord ska betyda numera.

Tycker du tex inte att ordet fascism klingar så bra så går det jättebra att använda ordet demokrati istället när du ska beskriva dina fascistiska ideer.

Citat:

Hur många islamister har det hittills behövts för all död som orsakats i Europa? Exempelvis Charlie Hebdo, dådet på Drottninggatan, i Paris, i Tyskland, i London, Belgien osv?

Vi har nog några/något tusental islamister i Sverige och om bara någon eller några få av dem skulle begå ett terrordåd så skulle det kunna leda till många döda.
Senast redigerad av UndeadNinja 2021-04-26 kl. 06:02.
Citera
2021-04-26, 06:27
Medlem
scoremaxs avatar
[quote]
Citat:
Och hur har du tänkt du skall göra det o store assassins creed-spelare?
Utan underättelser, gentemot ett mål som inte ens handlar om hans " släkt", i en kultur där man benämner meningsfränder som "Bror", du kan inte språket ( så underättelser är svåra att få).
Det är inget jävla John Wick maraton.
Dessutom skall du ha överlevt det initiala dådet.

Citat:
Du måste ju vara riktigt...speciell i din analys.

Citat:

Om du har 150 rekryterare, som aktivt försöker få folk att resa till en krigshärd (dom lyckades få ungefär 300 "Svenskar" att åka dit, 40 av dom utreds för krigsbrott idag), så kan man kanske tänka sig att dom skulle lyckas få ännu fler att utföra aktioner här i Sverige, då det är avsevärt lättare på alla sätt att utföra dåd här.

Citat:
O ja, vad realistiskt i ett land som Sverige.
Citera
2021-04-26, 07:32
Medlem
Citat:
Sen finns det några dom tycker om islam, och ett fåtal av dem sitter o runkar över IS...

Bevis för det? Tjejen i artikeln är ju själv en muslim.

Det är alltså några få hundra som sitter o rekryterar.. Och dom flesta kanske inte ens bor här utan letar ensamma satar övar internet.

Det är alltså ett väldigt litet problem.. Oavsett vad artikeln säger.

Det är fortfarande typ 100 man mot en.

Jag kan få en liten låga i en läger eld att låta som en hel skogsbrand om jag lägger mig ner bredvid den o beskriver vad jag ser igenom ett förstorningsglas.

”Det brinner utav helvete här!..”
- Ja.. det är en lägereld.

De fåtal du menar som sitter och runkar till IS ("radikala islamister") har SÄPO bedömt vara några tusen. Lägg sedan till alla de som bara är välidgt konservativa och anser att det är en plikt för muslimska kvinnor att täcka sig och agerar moralpoliser i förorten samt de moskéer som gärna sprider dessa åsikterna.
Citera
2021-04-26, 07:58
Medlem
PutinJailFreeNavals avatar
Hur pass radikal muslim är Erdogan?

Ann Linde vågar inte annat än tassa runt den ganska radikale muslimen.
Således het gröt fortfarande på hög nivå.
Citera
2021-04-26, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag undrar också varför liberala muslimer som flytt till Sverige, behöva vara så rädda att de är tvungna att leva under skyddad identitet?

Vad är det för demokrati vi har här i Sverige i så fall?

Vissa har ju vittnat om, att de har det värre i Sverige, än de länder de flytt från. De har ju trott att de ska få det tryggt i Sverige, men så jagas de av radikala grupperingar, bara för att de är oliktänkande religiöst sett.

Dom har ju inte flytt islam, dem har flytt från förtryck av ledande skicket.

Samt blodhämd, stympningar, hängas på torget, stening, eller liknande.

Ta ex Tjetjener, dem har bara flytt från Ryssland. Inte kulturen.

Oavsett så får alla springa runt med dessa i landet.
Vi var nästan ledande i resande som SVT så snyggt skrev.
Så roten till alla dessa jävla problem är SVT som står som en grindvakt för dessas rätt till att vara fast i 600talet.

Uppdrag granskning gjorde en undersökning och 9 av 10 moskéer kör på i samma tempo och en stor del med medel från Saudi.
Konstigt allt går snett då man ständigt göddslar med skattepengar och föreningsstöd, friskolor, hemmresor, hela bostadshus med självutnämnda shariapoliser.

Sen får man inte glömma släkten i hemlandet som nu enklare än aldrig kan se vad du gör för något på socialamedier.
Deras ränta, eller kreditvärdighet vilar på ryktet till familjen, och då går det såklart inte att bete sig hur som.

Nu jobbar jag av och till med muslimer och har en del vänner från världen så jag är inte orolig för dem, snarare ideologin som ger fritt spelrum till åvanstående.
Citera
2021-04-26, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
blir intressant när isis gör sitt första riktiga terrorattentat i sverige, då kan vi räkna med minst 500-1000 döda med tanke på hur öppet de kan kommunicera och länge de kan planera då säpo prioriterar incel pojkar som sitter hemma och spelar spel och skriver tråkiga kommentarer om kvinnor på nätet över att hålla koll på legitima massmördare

det ända man kan hoppas på är att nån känd godhetsknarkare stryker med för lite karma, men det kommer såklart vara svenska folket som får lida av denna isärklass värdelösaste politik vi sett på deceniner
IS-experten Mikael Krona tror ju just det, att när samhällena börjar öppna upp igen efter pandemin så kommer det ske en rad terrorattacker mot mjuka mål (folksamlingar av olika slag). Se filmklippet:

https://www.dn.se/sverige/att-jihadism-fatt-vaxa-sig-sa-stark-i-sverige-beror-pa-en-enorm-politisk-slapphet/
Citera
2021-04-26, 09:41
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Hur många behövdes för att ställa till med 9/11? Att sätta hela Västvärlden i chock, förvirring och skräck?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in