2021-04-25, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Problemet er bevissituasjonen i straffesaker. Jeg er litt usikker på hva politiet har siden de ut fra artikkelen viser at de legger særlig mye ressurser i å finne ut hvem som har skrevet trusselbrevet. Er det politiets viktigste bevis kan det være problematisk å få en domfellelse. Jeg spekulerer fremdeles litt i at aeh ble bevisstløs av medikamenter og deretter kvalt. Virker egentlig usannsynlig at hun med en hund i huset er angrepet av ukjente menn. Hunden og aeh ville laget en støy naboene måtte hørt. Hunden ville garantert varslet om fremnede kom. Mulig hun falt om i trappen bevisstløs og skadet seg. Deretter har hun blitt kvalt av noen hunden er familiær med.
Enig i det uthevede. Bingo. Var det 50 min han satt i massasjestolen? Finner ikke artikkelen. Ang hunden vet jeg ikke om en liten spinkel fredelig valp ville laget noe støy, ..uansett?
Citera
2021-04-25, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Interessant tema.

Hvor har politiet holdt sine pressekonferanser i TH-saken?
I Jonas Lies gate 20 på Lillestrøm.

Hvor ligger Lillestrøm Politistasjon? I Jonas Lies gate 20 på Lillestrøm.

Hvor ligger Nedre Romerrike Tingrett? I Jonas Lies gate 20.

Hvor mange dommere var med og godkjente at det var «skjellig grunn til mistanke» og at politiet kunne drive skjult etterforskning mot Tom Hagen?

Én fagdommer.

I slike saker oppnevnes det i tillegg en advokat som skal representere den tiltaket er rettet mot (TH), men for det første er det en dommer som forhåndsgodkjenner innhentingen, og for det andre står vedkommende advokat uten mulighet til å kontakte den han representerer (TH).

Det er 12 dommere ved første instans-domstolen Nedre Romerike Tingrett.

Kanskje har samme dommer gang på gang sittet i en rettsal i Jonas Lies gate 20 og nikket til politiet som hevder at det er mer enn 50 % sjanse for at TH er skyldig.

Kanskje har det vært forskjellige dommere.

Jeg mener selvfølgelig ikke at dommerne er korrupte.

Ikke aner jeg om de spiser lunsj sammen med politifolkene heller.

Men de jobber i hvert fall i samme bygg.
Derfor må vi nok, som Lagmannsretten og Norges høyeste rett, ta dette med en klype salt.
Citera
2021-04-25, 20:58
Medlem
Gjør den nåværende etterforsknings gruppen noe som helst for å identifisere kidnapperen ? Eller er det bare TH sporet for alle penga ? Bruker de all sin tid på å bevise at Lagmannsretten og Norges Høyesterett tar feil og at de har rett ? og ikke gjør noe for å finne kidnapperen og AEH ?
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-04-25 kl. 21:30.
Citera
2021-04-25, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Enig i det uthevede. Bingo. Var det 50 min han satt i massasjestolen? Finner ikke artikkelen. Ang hunden vet jeg ikke om en liten spinkel fredelig valp ville laget noe støy, ..uansett?

Jeg har da hørt mindre hunder lage forferdelig støy og bjeffing.

Har hvalpen fått et mildt beroligende middel, og sovet mesteparten av formiddagen?

Eller er hunden så fredelig anlagt at angivelig fremmede GM kan overfalle og ta med seg matmor ut av huset, død eller levende. Dette voldelige overfallet skal angivelig ha foregått mens hvalpen slumret helt tyst bak lukkede dører inn til spisestuen?

Jeg skjønner ikke at det kan være mulig.
Citera
2021-04-25, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Gjør den nåværende etterforsknings gruppen noe som helst for å identifisere kidnapperen ? Eller er det bare TH sporet for alle penga ? Bruker de all sin tid på å bevise at Lagmannsretten og Norges Høyesterett tar feil og at de har rett ? og ikke gjør noe for å finne kidnapperen og AEH ?

Kan ikke du slutte å spamme ned tråden med usaklighetene dine.

Vi vet jo at den angivelige motparten har brukt sørlendingens id da bitcoin-kontoen ble opprettet.
"Bakgrunnen for avhøret med politiet var at hans navn ble benyttet til å registrere bitcoin-kontoen som motparten i Lørenskog-saken har brukt."
Kilde: https://www.tv2.no/nyheter/13959178/
Citera
2021-04-25, 22:23
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Like lite sannsynlig som Gone Girl - teorien
Siden du nevner den, så svarer jeg.

GG-hypotesen har en GM som kidnappet AEH. Men GM benyttet manipulasjon og psykologi i forkant av plottet slik at den kriminelle handlingen i S4 ble enkel å utføre.
At GM kjenner offer er ikke uvanlig.

Et GG-plott går ut på at ektemannen blir mistenkt for mord på sin ektefelle, dette skjer selv om han er på jobb. En av grunnene er at sporene på åstedet skal peke mot at ektemannen utførte et drap. Dette er beskrevet i filmen. Hypotesen forklarer altså hvorfor TH ble mistenkt selv om han var på jobb.

Hypotesen forklarer til og med hvorfor GM skrev 1 stk ring i e-postenene mot at det korrekte var 2 stk ringer. AEH la ringene på stolen. Derfor fikk ikke GM med seg denne detaljen. GM lurte AEH og gikk med hastverk inn i gangen for å legge trusselbrevet på stolen.

Hypotesen gir en løsning på gåten hvordan AEH kunne forsvinne fra S4 uten spor av innbrudd, hvordan GM kunne dra til S4 uten risiko for at AEH varslet noen, hva sporene i S4 tyder på, bil kl 07.56 og 08.56, en logisk forklaring på alle anrop og SMS forsvinningsdagen, en logisk forklaring på hytteturen, bakhon på trappen, telefon på feil side av bordet, Tassen, osv osv. Detaljene henger sammen og plottet blir sett gjennom denne hypotesen ikke en gåte.

Dette kan være et av tidenes best gjennomførte krimplott, og en av tidenes smarteste GM.
Citera
2021-04-25, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Har hvalpen fått et mildt beroligende middel, og sovet mesteparten av formiddagen?

Eller er hunden så fredelig anlagt at angivelig fremmede GM kan overfalle og ta med seg matmor ut av huset, død eller levende. Dette voldelige overfallet skal angivelig ha foregått mens hvalpen slumret helt tyst bak lukkede dører inn til spisestuen?

At hunden ikke ble undersøkt er enda en feil. Kan det være slik at politiet tenkte milliardæren vil betale og saken vil løse seg av seg selv ? Eller hva er forklaring til de mange feilene som ble gjort ?
Citera
2021-04-25, 22:35
Medlem
Citat:
At hunden ikke ble undersøkt er enda en feil. Kan det være slik at politiet tenkte milliardæren vil betale og saken vil løse seg av seg selv ? Eller hva er forklaring til de mange feilene som ble gjort ?

Det er ikke gjort mange feil som du påstår men noen feil.
Denne saken representerer upløyd mark for norsk politi og de lærer selvsagt at feilene som er blitt gjort.

Jeg vil påstå at feilene som er gjort her er pga villedningen, at det er et drap kamuflert som kidnapping.
Citera
2021-04-25, 22:52
Medlem
Citat:

Er du sikker på at hunden ikke ble undersøkt. Og er du sikker på at det ble gjort mange feil.

Åstedet ble grundig undersøkt fra første november og til midten av desember. Halvannen måned.

For meg høres det ut som særdeles grundig politiarbeide. Og ikke "feil", som du hevder.
Citera
2021-04-25, 22:56
Medlem
Citat:
Er du sikker på at hunden ikke ble undersøkt. Og er du sikker på at det ble gjort mange feil.

Åstedet ble grundig undersøkt fra første november og til midten av desember. Halvannen måned.

For meg høres det ut som særdeles grundig politiarbeide. Og ikke "feil", som du hevder.
Ikke like grundig som Tommegutts eget arbeid vet 🤣

https://www.tv2.no/a/11534584/
Citera
2021-04-25, 23:27
Medlem
Citat:

Den type hund bjeffer ikke noe særlig.
Citera
2021-04-25, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose

Ikke aner jeg om de spiser lunsj sammen med politifolkene heller.

Men de jobber i hvert fall i samme bygg.

Nei tingretten er et eget bygg adskilt fra politistasjonen. Trodde du hadde "drevet i denne bransjen i 40 år" så vet du ikke såpass engang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in