2021-04-25, 09:02
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Men seriöst, borde inte Jonna komma med lite förslag till alternativa logotyper? Ska det vara kvinnliga eller icke-binära namn för att det ska få den politiskt korrekta stämpeln av Sima och vänstern?

Njae, jag tror faktiskt inte det.

Som vi kan se dagligen samt år för år den senaste tiden så blir det här bara galnare och galnare, ribban flyttas hela tiden och absurditeten når hela tiden nya nivåer.

Problemet är ju att på den vägen vi nu går så kommer det snart att vara förbjudet för precis allt att ens ha en logga.

Allt kan ju vara kränkande för någon liksom. Det skulle tex inte ens fungera om alla bara fick ha en punkt som logga. Först och främst så kan inte punkten ha någon färg för alla färger kan kränka någon. Har du exempelvis en brun punkt så är du rasist och har du en vit punkt så är du..... ja just det, rasist.

Men förutom att färglägga punkten så kan punkten i sig själv också vara kränkande så det fungerar inte heller.

Jag är helt säker på att om vi vill så kan vi plocka fram varenda logga som existerar och på något sätt förklara den som kränkande, diskriminerande, rasistisk, sexistisk eller något annat som gör att loggan inte längre går att använda.

Det är dit vi är påväg.
Citera
2021-04-25, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Att vara bildad och det därmed sammanhängande att söka bli mer bildad är suspekt i kulturradikalt dominerade Sverige. De klassiskt bildade skikten är ju enligt marxistisk analys en del av överbyggnaden (överklassen).

...

Det är väl så att de anser sig vara bildade med kunskaper som är "finare" än symboler för metall och industrihistoria, vetenskap etc.

Är väl detta som gör att länder som Japan, Finland exminerar skolungdomar som har kunskaper som efterfrågas.

De svenska ungarna är säkert mer "bildade" på genustrams men inga privata företag har något intresse av att anställa dessa unga. Knappast konstigt att vi behöver arbetskraftsinvandring och låter indier på distans göra våra IT-system.
Citera
2021-04-25, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Den här obildade inkvoterade pk kvinnan har inte gjort en ena bra sak för någon annan kvinna. Hon har inte gett eller offrat något för egendeklarerat för att ge till någon annan. Ändå säger sig den här personen om jag förstår det kämpa för kvinnosaken. En hycklare och bluff är hon.
Ja. Hon valde att rikta sitt fokus mot ett bilmärkes logga under en vecka då media uppmärksammar våld mot kvinnor, dvs riktiga kvinnoproblem och således motarbetar hon "propra" feminister. Att hon ännu inte bara gått ut och sagt "tack för mig det var allt" och försvinner under jord, är rätt magstarkt. Tror hon någon tar na seriöst fortfarande?
Citera
2021-04-25, 09:16
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Skulle du skratta åt en anti-feminist som hånar Åtvidaberg FF och deras logga? Om en anti-feminist ifrågasatte dess lämplighet?

Eller skulle du ta det på allvar?

Symbolerna är urgamla och kopplade till romersk tid och himlakropparna. Den symbol som används för man symboliserar mars, den symbol som används för kvinna symboliserar venus.

Det märkliga är att symbolen för mars även symboliserar järn, medan symbolen för venus symboliserar koppar.

Är det verkligen fel att använda dessa urgamla symboler för olika material?

ÅFF spelar på kopparvallen vilket ger en hint om vad symbolen är för det gamla gruvsamhället.

Är det okej att använda symbolen för jupiter??

Det du skriver kallas för whataboutism ...

Vad anser du om att flickor ska behöva spela i Brommapojkarna?
Citera
2021-04-25, 09:17
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Män är alltså att likna med nazister. Damer och herrar, här har vi samhallsfettot vi alla skrattar åt när han vågar lämna sin hyresetta.

Alla tyskar var inte Nazister, men alla Nazister var tyskar.
Citera
2021-04-25, 09:21
Medlem
Ghastens avatar
Ska dom sätta dit Fi märket eller? Dagens tjejer/kvinnor inte alla men så många är hjärntvättade dags skicka dem till Afrika eller Afghanistan.
Citera
2021-04-25, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79

Jag har inga problem med det, ingen tvingar dem och det finns andra lag om man inte vill spela där.

Du bejakar kvinnliga exkluderande grupperingar men motarbetar manliga. Jävligt konstigt och inkonsekvent tänkande från din sida.

Men du har hakat upp dig på fel betydelse för symbolen. Må vara att Linné gav symbolerna denna betydelse också. Men i gruvsamhällena på den tiden använde man de gamla alkemiska symbolerna, som i modernt tid återfinns inom t ex geologin på kartor.

Det är alltså den geologiska och metallurgiska definition som återges, inte den biologiska.

Det är stolta gruvsamhällen och en stolt svensk industrihistoria du kör din fulretorik mot.

Det är nu ett fullt medvetet "missförstånd" från din sida. Därmed är du intellektuellt ohederlig. Att välja att missförstå för att jävlas är ett otyg.

Du är ett troll, och detta är mitt sista svar till dig.
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2021-04-25 kl. 09:26.
Citera
2021-04-25, 09:29
Medlem
Citat:

Men nu är du allt underhållande... Bör de byta till Brommaflickorna tro? Manliga sjuksköterskor då? På tal om whataboutism...
Citera
2021-04-25, 09:33
Medlem
knasen79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jag har inga problem med det, ingen tvingar dem och det finns andra lag om man inte vill.

Men du har hakat upp dig på fel betydelse för symbolen. Må vara att Linné gav symbolerna denna betydelse också. Men i gruvsamhällena på den tiden använde man de gamla alkemiska symbolerna, som i modernt tid återfinns inom t ex geologin på kartor.

Det är stolta gruvsamhällen och en stolt svensk industrihistoria du kör din fulretorik mot.

Det är nu ett fullt medvetet "missförstånd" från din sida. Därmed är du intellektuellt ohederlig.

Du är ett troll, och detta är mitt sista svar till dig.

Troll? Alla är väl troll på FB ... du också!

Fullt medvetet missförstånd, säger du.

Jag pratar utifrån Jonnas utgångspunkt med sin Tweet. Hon satte logotypen i en nutidskontext. Självfallet har Volvos logga en historik. Jag har startat många företag där diskussionerna gick heta kring vilken logga som skulle användas. Då handlade det helt och hållet om symboliken. Idag skulle ingen vettig företagare sätta varken svastikor eller genussymboler i sin logotyp. Av just det skälet så finns det en logik i Jonnas Tweet. Volvo borde ta sig en funderare ... och det vet jag att de gör.
Citera
2021-04-25, 09:35
Medlem
Citat:
Alla tyskar var inte Nazister, men alla Nazister var tyskar.

Det är väl inte riktigt sant, fanns ju gott om nazister i Sverige. Tänker på bl. a. Görings kontakter med Sverige.
Citera
2021-04-25, 09:36
Medlem
Citat:
Troll? Alla är väl troll på FB ... du också!

Fullt medvetet missförstånd, säger du.

Jag pratar utifrån Jonnas utgångspunkt med sin Tweet. Hon satte logotypen i en nutidskontext. Självfallet har Volvos logga en historik. Jag har startat många företag där diskussionerna gick heta kring vilken logga som skulle användas. Då handlade det helt och hållet om symboliken. Idag skulle ingen vettig företagare sätta varken svastikor eller genussymboler i sin logotyp. Av just det skälet så finns det en logik i Jonnas Tweet. Volvo borde ta sig en funderare ... och det vet jag att de gör.

Jonna var som bekant okunnig om loggans och symbolen bakgrund.

När hon blev korrigerad kunde hon ha valt att backa. Men gjorde inte det utan valde precis som du att trolla med fulretorik för att skapa något slags drev mot ett av Sveriges viktigaste företag.

Hade hon lyckats, hade hon sänkt Göteborg och skapat hög arbetslöshet där. Ett företags varumärke, image och logga är oehört värdefulla. Men det skiter hon i, hon vill skapa kaos för egen vinning.

Det är ett jävla svinigt beteende.
Citera
2021-04-25, 09:37
Medlem
Det är mycket enkelt att vara kvinna i Sverige idag.

ALL kritik kan avföras med floskeln "kvinnohat".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in