2021-04-24, 18:59
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Sima svarar nu (hon nämner även denna Flashback-tråd eller "Flashback-trådar" som att hon inte vill avslöja att hon läst den) "Volvo-debatten som spårade": https://bloggar.aftonbladet.se/ledarbloggen/2021/04/volvo-debatten-som-sparade/

Och som tidigare nämnts i tråden så finns det ingen som hittat något på Flashback om att hon ska "straffknullas".

Så hon ljuger. Såklart. Som alla andra korkade tyckare. Men jag antar att offerkoftan är det enda hon har kvar nu. Någon trovärdighet lär hon i alla fall inte ha de närmaste 10-15 åren.
Citera
2021-04-24, 19:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Och som tidigare nämnts i tråden så finns det ingen som hittat något på Flashback om att hon ska "straffknullas".

Så hon ljuger. Såklart. Som alla andra korkade tyckare. Men jag antar att offerkoftan är det enda hon har kvar nu. Någon trovärdighet lär hon i alla fall inte ha de närmaste 10-15 åren.
Typisk kvinnlig offerkofta, flytta fokus från det egna hjärnsläppet till det obligatoriska ”straffknullandet”...
Citera
2021-04-24, 19:07
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenanBarberaren
Typisk kvinnlig offerkofta, flytta fokus från det egna hjärnsläppet till det obligatoriska ”straffknullandet”...

Ja det var väldigt förutsägbart måste jag säga. Trodde möjligen att hon skulle vara lite mer slipad och mediatränad än så, men nej. Patetiskt.
Citera
2021-04-24, 19:24
Medlem
Telegramas avatar
Osympatiskt att inte kunna argumentera för sin sak. Volvo nu, vad blir det nästa gång?
Citera
2021-04-24, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Men det är ju såhär tredjevågsfeministerna rullar. De hittar på ett problem av något som är oproblematiskt och rumsrent. Som sedan ställer till det för alla andra.

T ex att skäggiga Bertil, som heter Berta när han tar på sig en rosa klänning på torsdagar udda veckor, ska få gå in på damernas på badhuset.
Ja, du har nog rätt där. Är bara så märkligt då det bara bidrar till ännu mer polarisering.
Men nu vet jag i alla fall hur jag ska ta mig in till damernas omklädningsrum. 😅😉
Citera
2021-04-24, 19:44
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna

Jag hade inte ens straffknullat henne.
Citera
2021-04-24, 19:57
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Jonna behöver inte min uppbackning. Hon kan hantera skitar som dej på ett alldeles förträffligt sätt. .

Behärskar hon kampsport? Att använda sådana konster mot andra faller under misshandel. En misshandelsdom mot en av oss debattörer skulle inte direkt förbättra hennes anseende här på FB.
Citera
2021-04-24, 20:04
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Tänk efter.

Nazisterna tog svastikan som symbol för sina handlingar och vem kallar sin unge för Adolf idag eller sätter den på sin logotype?

Samma sak med manssymbolen. I dagens samtida kontext har den inte att göra som logotyp.
Män är alltså att likna med nazister. Damer och herrar, här har vi samhallsfettot vi alla skrattar åt när han vågar lämna sin hyresetta.
Citera
2021-04-24, 20:11
Medlem
Citat:
Skulle självfallet falla in i drevet mot den manliga ledarskribent som beklagar sig över att en företagslogotyp innehåller något symboliskt som står för kvinnligt. Gjorde det senast i samband med en grupp medarbetare som förfasade sig över att kvinnliga kollegor startat en grupp de kallar Pink Programmers. Dessa gubbar ska ut en efter en ... Bra att de avslöjar sig på ett sådan patetiskt sätt. Hör jag SD-jargong eller reaktioner som denna så är jag inte sen på att kasta ut dem från firman.
Ska jag förstå det här som att du är emot jämställdhet? Varför är du så ond?

Check your privilidges!

(Fast egentligen är du väl en kvinnohatare som vill få feminister att framstå som idioter? Jag tycker, uppriktigt, det är en dålig debatteknik. Jag är inte på deras sida. Men varför inte möta dem ärligt? Om du verkligen skulle ha rätt, så behöver du ju inte debattera dem på det här viset?)

Själv är jag för jämställdhet! Förklara varför det är fel, om du vill att jag ska ta dig på allvar.

Redigerat: Nej, fyfan. Jag kommer direkt från en utemiddag, och har tydligen druckit en öl för mycket. Det är ju helt uppenbart ett troll jag har gått i polemik med. Ber alla andra i tråden om ursäkt...
Senast redigerad av Nejnu... 2021-04-24 kl. 20:13.
Citera
2021-04-24, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejnu...
Det skulle inte förvåna mig om jag håller med dig i sak, men att "sudda ut gränsen mellan verklighet och sanning". Vad menas?

Vad är det för skillnad mellan verkligheten och sanningen? Vilken är bäst? Jag fattar inte? Är inte verkligheten sann?

Sorry, menade mellan rätt och fel.
Citera
2021-04-24, 20:16
Medlem
Parisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Hon ar ganska "photogénique" pa en hel del bilder, men ar for ovrigt helt och hallet genomrutten.
Citera
2021-04-24, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det hade nog jag gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto