Citat:
Ursprungligen postat av
karlkula12
Ja det är verkligen intressant. Antalet mörkhyade är väl en sak. Integrationen en annan. I Sverige har vi ju pararell-samhällen med egna lagar och seder. Likväl, jag är av övertygelsen av att exempelvis Norge och Finland spelade "över" sina kort förra våren och hade kunnat ha mer öppet än dem hade under en period. Jag tror att norrmännen och finnarna hade klarat sig alldeles utmärkt genom att vädja till allmänheten likt vi gjorde i Sverige. Men det kommer vi nog aldrig få veta.
FHM baserade sin strategi på ett homogent land, eller åtminstone en nation där integrationen fungerar, och där folk faktiskt lyssnar på rekommendationerna. Och där i ligger också en del av min kritik kring Sveriges hantering av pandemin. Man borde fatta att Sverige anno 2020 är mer spretigt än så.
Ja, och det handlar inte bara om immigranter om man skall vara ärlig.
Men däremot är jag inte så säker på att de felbedömde i egentlig mening eftersom målet inledningsvis var flockimmunitet. Det är rätt uppenbart om man lyssnar/läser tidiga uttalanden från ansvariga och deras hangarounds, de ville bli berömda för att besegra viruset på ett annorlunda sätt. Men se, det struntade viruset högtidligen och komplett i.