2021-04-24, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Hon är ledarskribent, och en bra sådan. Sen kan du, andra och jag ha synpunkter på vad hon skriver ibland.
Tycker du att hon brukar ta upp angelägna saker? Själv tycker jag mer synd om alla de vettiga vänstermänniskor som får hålla till godo med företrädare som Sima och Lindberg i dagspressen. Hennes fåniga utspel är ett direkt hån mot alla volvoarbetare (och andra med koppling till den svenska stål- och järnindustrin). Ett illa dolt manshat sipprade det fram också.
Citera
2021-04-24, 14:24
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Jonna Sima är bara en i mängden av giftiga människor som är ute efter att sudda ut gränsen mellan verklighet och sanning. En vidrig narcissist som drivs av hat, maktiver och uppmärksamhet. Sådana som hon är enbart ute efter att hetsa grupper mot varandra, tro inget annat.
Skitsnack, hon är bara oerhört korkad, till och med för att vara ledarskribent.
Citera
2021-04-24, 14:41
Medlem
DeValeras avatar
Hur har hon lyckats med konststycket att bli skribent? Jag gissar på att hon är anhörig till någon inflytelserik medieperson.
Citera
2021-04-24, 14:42
Medlem
LKKINGENs avatar
Hon ligger helt rätt i tiden, kvinna, vet allt och bättre samt kvoterad in i en miljö där PK är det enda ledordet.
Börjar bli som i USA, ju dummare du är desto högre skriker du och desto fler följer dig.

Rätten till sin fitta kunde hon väl diskutera i stället, jag tycker den skulle tillhöra staten.
Citera
2021-04-24, 14:46
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Hur har hon lyckats med konststycket att bli skribent? Jag gissar på att hon är anhörig till någon inflytelserik medieperson.

Hennes pappa är filmskapare
https://sv.wikipedia.org/wiki/Jonas_Sima
Citera
2021-04-24, 14:53
Medlem
irishrages avatar
Dra in presstödet nu! Då kan inte såna här parasiter parasitera på samhället.
Citera
2021-04-24, 14:58
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick

Ok, , kollade lite på wikipedia nu. Inte konstigt att hennes karriär åkt räkmacka. Med rätt bakgrund och rätt åsikter behöver man ju inte vara ett geni precis. Inte ens medioker verkar vara nödvändigt.
Citera
2021-04-24, 15:06
Medlem
Citat:
Och - inte minst - mångårig medarbetare vid Expressen. Kontakter är allt.
Citera
2021-04-24, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Såklart alla förstår vad det innebär från kontexten. Jag tycker inte man ska avfärda henne för ett misstag som jag vet att många hade kunnat göra. Men det är jäklar vad fort hatmobben tar sin plats i formationen med högafflarna i högsta hugg när alla boxar checkas i listan över attribut för typen av personer som nobbade en i högstadiet.

Hut går hem vet du.
Citera
2021-04-24, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Såklart alla förstår vad det innebär från kontexten. Jag tycker inte man ska avfärda henne för ett misstag som jag vet att många hade kunnat göra. Men det är jäklar vad fort hatmobben tar sin plats i formationen med högafflarna i högsta hugg när alla boxar checkas i listan över attribut för typen av personer som nobbade en i högstadiet.

Tycker du inte man kan kräva av en skribent att göra den minsta research innan de deltar i debatten och framför sina angrepp?

Hon angriper Volvo får något lite oklart, för hon lyckas ju aldrig precisera vad som är fel med symbolen.

Så när hon hugger i sten och får reda på den bakgrund som hon enkelt hade kunnat googla fram från början, så framhåller hon med att symbolen på oklara grunder är olämplig.

Hur gör hon om hon studerar en geologisk karta? Symbolen används alltjämt bredvid de andra antika symbolerna för malmkroppar.

Hon är lat och oseriös, och som krönikör skall hon representera något slags intellektuell eller konstnärlig höjd kan jag tycka.

Hon är inte vem som helst, hon är krönikör till yrket.
Citera
2021-04-24, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Jonna Sima är bara en i mängden av giftiga människor som är ute efter att sudda ut gränsen mellan verklighet och sanning. En vidrig narcissist som drivs av hat, maktiver och uppmärksamhet. Sådana som hon är enbart ute efter att hetsa grupper mot varandra, tro inget annat.

Det skulle inte förvåna mig om jag håller med dig i sak, men att "sudda ut gränsen mellan verklighet och sanning". Vad menas?

Vad är det för skillnad mellan verkligheten och sanningen? Vilken är bäst? Jag fattar inte? Är inte verkligheten sann?
Citera
2021-04-24, 15:29
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Öh 33 år på expressen känns mer relevant och dessutom kandiderat till riksdagen för

Surprise
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in