2021-04-23, 20:11
Medlem
Den pedofilvurmande åklagaren Anders Jakobsson gjorde sig känd i Västerås för sin arbetsvägran och lathet. Han orkade inte med alla fall och åtalen blev för många
Då satte de honom på Särskilda åklagarkammaren där nedläggningsfrekvensen ligger på 99,9%.
Så årets enda ärende han lägger sin kraft på är KD:s partiledare Ebba Busch som satte ner foten mot pedofilen Johann Binninge som i över ett års tid drivit grava förtal på sociala medier,forum och manipulerat media mot henne i husärendet

I januari beslutade sig Anders Jakobsson att sluta efter tio år som chef för åklagarkammaren i Västerås. Han ansåg att det inte gick att driva verksamheten med så låg bemanning.

– Jag kan inte ta ansvaret för att driva personalen så hårt att de blir sjuka. Men jag fick inget gehör när jag framförde de synpunkterna. Det är lite tragiskt att man ska behöva gå så långt att man måste begära sitt entledigande för att det ska hända något.

”Sedan Anders Jakobsson skrev till Riksåklagaren och meddelade sitt beslut har han fått löften om resursförstärkning. Men beslutet att lämna chefsjobbet står fast. I månadsskiftet april-maj får någon annan ta över ledningen för åklagarkammaren.”
https://www.publikt.se/nyhet/chefsaklagare-slutar-i-protest-10929

Vad vet vi mer om den late pedofilvurmande åklagaren?
Senast redigerad av Skittapicka 2021-04-23 kl. 20:14.
Citera
2021-04-24, 03:43
Medlem
spermaoffrets avatar
Jag får inte riktigt ihop det du påstår med artikelns innehåll.

Är det något personligt?
Citera
2021-04-24, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spermaoffret
Jag får inte riktigt ihop det du påstår med artikelns innehåll.

Är det något personligt?
Pedofilen Johann Binninges hela trollskog brukar utrycka sig så

Anders Jakobsson är åklagaren som tagit en pedofil om ryggen trots att han lägger ner 99,9% av övriga ärenden som inkommer till särskilda åklagarkammaren. Det är verkligen i allmänhetens intresse att granska den pedofilvurmande åklagare

Här en bra sammanfattning
(FB) Vem är Johann Binninge?
Citera
2021-04-24, 08:20
Medlem
Det var den pedofilvurmande åklagaren Anders Jakobsson som gav sig på SD:s EU toppolitiker .
Luktar som om Jakobsson ger sig på Ebba för sina egna politiska åsikter då Ebba öppnat upp för samarbete med SD.

https://www.facebook.com/37134975344/posts/10156655479450345/?d=n
Citera
2021-04-25, 23:46
Medlem
Q6s avatar
Är särskilda åklagarkammaren en genväg för politruker som vill ha utredningsuppdrag?
Citera
2021-05-04, 22:25
Medlem
trngws avatar
När Åsa Romson avslöjades i media med både bilder och egna inlägg om sina lagöverträdelser med totalförbjuden bottenfärg så sa åklagaren att det inte var ett lagbrott för att det var svårt att hitta på kemikalieinspektionens hemsida ... ... ...

som grädde på moset visade det sig vara extremt enkelt att hitta på kemikalieinspektionens hemsida. Jag hade aldrig varit inne på den innan, men efter att åklagaren meddelade detta gick jag in där. På första sidan fanns en bild på en fritidsbåt med information om att via den länken hittade man info om båtbottenfärger. Det räckte att klicka sig rakt in med fyra klick så fick man information om tilltåtna och icke tillåtna bottenfärger.

Så det där med att särskilda åklagaren är politiskt styrd råder det inte längre någon som helst tvekan om.

Särskilt inte med tanke på att Ebbas uttalande defintivt är försvarbart givet såväl det planerade förtal hon själv utsatts för samt att det hon skrev är väl känt sedan lång tid och spritts vitt och brett på nätet på flera olika hemsidor under många år.
Citera
2021-05-04, 22:45
Medlem
Anders Jakobsson som omplacerades pga lathet försvarar det stora antalet nedläggningar som SU har. Rättsväsendet har verkligen handplockat honom till nedläggningsenheten.Frågan är varför han springer en ökänd pedofils ärenden?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/anmalningar-mot-poliser-okar-farre-fall-utreds
Anders Jakobsson är inte första åklagaren på Såk med sjuka sexuella böjelser.
(FB) Chefsåklagare erkänner sexköp! Vem?
Senast redigerad av Skittapicka 2021-05-04 kl. 23:16.
Citera
2021-05-04, 22:53
Medlem
Yttrandefrihetsexperten Nils Funcke anser det vara tjänstefel av åklagaren Anders Jakobsson att öppna förundersökning mot Ebba Busch .
https://www.nilsfuncke.se/wp-content/uploads/2021/03/TT-om-fo%CC%88runderso%CC%88kning-mot-Busch-.pdf
Citera
2021-05-28, 21:11
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skittapicka
Yttrandefrihetsexperten Nils Funcke anser det vara tjänstefel av åklagaren Anders Jakobsson att öppna förundersökning mot Ebba Busch .
https://www.nilsfuncke.se/wp-content/uploads/2021/03/TT-om-fo%CC%88runderso%CC%88kning-mot-Busch-.pdf

Ja, Funcke har helt klart en poäng, flera faktiskt.

En annan sak man kan fundera över är varför den som begått just sexualbrott skall vara extra skyddad av samhället mot förtal. Ska vi alltså ge våra pedofiler bättre skydd än andra? Varför i herrans namn då? Det är extremt märkligt!

Vad gäller Ebbas fall så kan jag inte låta bli att tänka på Erna Solberg som dömdes till 20 000 kr i böter för brott mot smittskyddsreglerna. Hon sitter kvar, som statsminister till och med.

Självklart kommer Ebba kunna sitta kvar som partiledare även om hon döms. Det skulle snarare vara en merit för en KD-ledare att bli dömd för förtal mot en smitare till pedofil som B.
Citera
2021-05-29, 14:20
Medlem
Den pedofilvurmande åklagaren vid särskilda åklagarkammaren Anders Jakobsson har visst själv blivit anmäld för en tid sedan men myglade undan anmälan mot sig själv
Svenskt rättsväsende i ett nötskal
http://www.miljobilder.com/Tidningsarkiv2/MILJOBILDER-2021-127.pdf
Citera
2021-07-26, 23:17
Medlem
MarryBlunts avatar
Så nu är det fel på åklagaren som utreder Ebbas förtal oxå. Det är helt fantastiskt, det är fel på journalisterna som skrivet artiklar om ämnet, människorna runt Esbjörn drivs av onda krafter, att Ebba hänger ut Esbjörns juridiska ombud, angående något som inte alls rör hans roll som juridiskt ombud och blir åtalad och erkänner oxå förtal. Nu är det alltså fel på denne åklagare oxå.

Att ni inte skäms. I er iver att upphöja Ebba till felfri och granne med Gud. Drar ni er inte för att svartmåla någon. Nu denne åklagare, men oxå juridiska ombudet och den damen som Esbjörn bor hos, samt damen som hjälper honom med ekonomin. Jag kan självklart missa någon. Men minst 4 personer har blivet uthängda och svartmålade. De är människor som inte lever i det offentliga ljuset. Men Ebba skyr inga medel för att rikta blickarna bort från henne själv och istället fokusera på påhittade eller överdrivna rykten som drabbar oskyldiga människor.

Det känns som Ebba ska ha det där huset, även om det betyder att vada över drivor av lik för att komma dit. Vad säger det om en människa som inte skyr några medel. Jo att nästa gång kan det vara dig hon behöver peka på för att bevisa som oskuld i någon fråga.

Om Ebba fattade vad dessa trådar skadar henne. För varje tråd som dyker upp riskerat hon att förlora sin trovärdighet på. Och ju mer trådar man har relaterar till sig på Flaschback, ju lägre trovärdighet har man.

För övrigt!
I mina öron låter det som en hjälte chef som säger upp sig på grund av att hans personal drivs för hårt.
Citera
2021-07-27, 10:01
Moderator
blomvattnares avatar
Ändrad rubrik: "Skvaller om pedofilvurmande SU åklagaren Anders Jakobsson" -► "Skvaller om överåklagare Anders Jakobsson".

/Mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in