2021-04-23, 09:37
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Du kan bara snacka för dig själv.

De flesta har ju inte ens blivit erbjudna vaccin och livet är allt annat en normalt. Det är en hel del som också inte kan göra det de normalt sett brukar göra då de har långvariga besvär efter en mild covid infektion.

Så nej, vi ovaccinerade är inte en homogen grupp som du kan säga dig föra talan för.

Helt rätt.. jag har lika lite rätt att föra talan för hela denna grupp.. precis som ni Vaccinfanatiker.

En hel del betyder inte majoriteten.. om du inte kan visa på underlag och källhänvisningar är det som vanligt känslotyrt skitsnack för att påverka och skrämma majoriteten.

Mitt slutsatser och hänvisningar baserar sig på underlag från SCB, FHM, Socialstyrelsen, Intensivvårdsregistret, mm.. dvs ackrediterade källor.

Du är välkommen att "de-bunka" vilken som helst av mina uträkningar och "tillrättavisa" mig.
har jag räknat fel någonstans eller använda fel underlag kommer jag be om ursäkt och rätta till felet... men det har inte skett än.

Den enda moteld som kommit från kampanjande Vaccinfanatiker har varit känsloargument.. som åker i papperskorgen direkt, där de hör hemma.

Fler frågor?
Citera
2021-04-23, 09:41
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Jaså...hur länge har du antikroppar då?
Eller ska du vaccinera dig två gånger om året med 4 sprutor så kommer du själv att sluta som en enda stor mutant.

Nej absolut inte.. Vaccinationspass har introducerats endast för de 2 shots som regeringen försöker tvinga folket till att ta i år. Sedan slängs det i papperkorgen

https://c8.alamy.com/comp/CF252Y/sheep-walking-in-line-CF252Y.jpg

(ironi)
Citera
2021-04-23, 09:50
Medlem
Ser att IVA nu är under 400 inskrivna igen. Även inom vården börjar det således ljusna, vilket troligen är resultatet av en ren säsongseffekt. Framöver lär väl även vaccinationerna börja kicka in varvid läget blir ännu lite bättre. Då får väl folk gasta bäst dem vill om att smittspridningen fortfarande är hög.
Citera
2021-04-23, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
2 veckor till IVA och 4 veckor till död. Man kan kolla nya fall så ser man framtiden. Och det har varit relativt stabilt i 2 veckor.
Spelplanen är förändrad. Korrelationen har stämt hitills, men tredje vågen visar att detta inte längre stämmer kring dödsfall. Blir 60+ arna vaccinerade så sjunker vårdbehovet trots festande ungtuppar som drar upp smittspridningen.
Citera
2021-04-23, 10:00
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Helt rätt.. jag har lika lite rätt att föra talan för hela denna grupp.. precis som ni Vaccinfanatiker.

En hel del betyder inte majoriteten.. om du inte kan visa på underlag och källhänvisningar är det som vanligt känslotyrt skitsnack för att påverka och skrämma majoriteten.

Mitt slutsatser och hänvisningar baserar sig på underlag från SCB, FHM, Socialstyrelsen, Intensivvårdsregistret, mm.. dvs ackrediterade källor.

Du är välkommen att "de-bunka" vilken som helst av mina uträkningar och "tillrättavisa" mig.
har jag räknat fel någonstans eller använda fel underlag kommer jag be om ursäkt och rätta till felet... men det har inte skett än.

Den enda moteld som kommit från kampanjande Vaccinfanatiker har varit känsloargument.. som åker i papperskorgen direkt, där de hör hemma.

Fler frågor?
Igår bad du inte om ursäkt. Så att en ursäkt skulle kunna komma från dig, låter inte trovärdigt.

Men jag tar gärna i mot en nu. För du har beskyllt mig för något jag inte är, eller någonsin sagt mig vara.

Vaccinfanatiker, nej det är jag inte. Jag har inte bestämt mig och det är ett tag tills jag kommer att bli erbjuden. Jag tog inte svininfluens vaccinet heller om du är nyfiken. Jag blir mer och mer avskräckt för vaccinet. För myndigheterna pratar sig allt varmare om dem desto mer frågetecken som kommer. Det är inte sunt och en bra produkt säljer sig själv. Det är uppenbart att de försöker påverka alla till att ta vaccinet trots att det finns fog att i all fall tveka en smula.

Sedan har i all fall inte jag fått någon information hur vaccinet påverkar långdragna besvär efter covid. Om man är skyddad även mot dem. Med min historik med sjukdomen är det en mer relevant fråga en om om man är skyddad mot alvarlig sjukdom i covid, för den biten där spelar ingen roll för mig alls.

Jag är telefon vägrare så något vaccin pass eller covid pass kommer jag aldrig ändå att få.

Sedan förstår jag naturligtvis syftet med att ha så många som möjligt vaccinerade och om jag ser att min vaccination kulle hjälp så kommer jag att överväga det. Men jag kommer aldrig för andras skull vaccinera mitt barn. Om mitt barn vaccineras eller inte kommer enbart att bero på om det gynnar han eller inte.
Citera
2021-04-23, 10:03
Medlem
Citat:
Jag förstår att du hopas på att det vore så... men sanningen svider.

Vi ovaccinerade har lagt denna fars bakom oss för längesedan och lever våra liv helt normalt.

Jag förstår inte varför du är så engagerad i ämnet om du har lagt detta bakom dig och lever helt normalt.
Citera
2021-04-23, 10:17
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag förstår inte varför du är så engagerad i ämnet om du har lagt detta bakom dig och lever helt normalt.

Låt mig förtydliga.. det är restriktionerna och skrämselpropagandan som jag har lagt bakom mig (dvs ansiktsmask, social distansering, mm...) och lever normalt igen... det betyder inte att jag är mindre engagerad i ämnet för det.

Helt enkelt för att det är min skyldighet att stå för det som jag anser är rätt, oaktat hur hårt vindarna blåser. Jag gör det för mina nära och kära... och för den goda sakens skull.

Globalisternas vinster skiter jag högaktningsfullt i.. men det har passerats en gräns som är betydligt värre än något vi skådat tidigare på många decennier.
Våra mänskliga rättigheter och frihet håller på att förloras... glöm inte att en demokrati inte är given.. friheten har alltid ett pris.

Eller du kanske tycker att det är OK att tyskarna inte opponerade sig mot regimen under andra världskriget?
Citera
2021-04-23, 10:25
Medlem
En ny studie från Region Skåne visar att en första dos av Pfizers vaccin ger ett skydd på 42 procent efter två veckor, och att skyddet är runt 86 procent efter andra dosen, har Sveriges Radio Ekot rapporterat tidigare i dag.

Detta är alltså skydd från att bli smittad - allvarlig sjukdom och död är du skyddad ifrån redan efter 1 dos.
Citera
2021-04-23, 10:34
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Igår bad du inte om ursäkt. Så att en ursäkt skulle kunna komma från dig, låter inte trovärdigt.

Men jag tar gärna i mot en nu. För du har beskyllt mig för något jag inte är, eller någonsin sagt mig vara.

Vaccinfanatiker, nej det är jag inte. Jag har inte bestämt mig och det är ett tag tills jag kommer att bli erbjuden. Jag tog inte svininfluens vaccinet heller om du är nyfiken. Jag blir mer och mer avskräckt för vaccinet. För myndigheterna pratar sig allt varmare om dem desto mer frågetecken som kommer. Det är inte sunt och en bra produkt säljer sig själv. Det är uppenbart att de försöker påverka alla till att ta vaccinet trots att det finns fog att i all fall tveka en smula.

Sedan har i all fall inte jag fått någon information hur vaccinet påverkar långdragna besvär efter covid. Om man är skyddad även mot dem. Med min historik med sjukdomen är det en mer relevant fråga en om om man är skyddad mot alvarlig sjukdom i covid, för den biten där spelar ingen roll för mig alls.

Jag är telefon vägrare så något vaccin pass eller covid pass kommer jag aldrig ändå att få.

Sedan förstår jag naturligtvis syftet med att ha så många som möjligt vaccinerade och om jag ser att min vaccination kulle hjälp så kommer jag att överväga det. Men jag kommer aldrig för andras skull vaccinera mitt barn. Om mitt barn vaccineras eller inte kommer enbart att bero på om det gynnar han eller inte.

Det är helt i sin ordning.. jag ber om ursäkt om jag missuppfattat din ståndpunkt.

Den stora faran är inte vaccinerna i sig... håll utkik efter de sk vaccinationspassen.. det är dessa som kommer vara kontrollverktyget för att du lyder det regeringen ber dig om. Gör du int edet kommer straffen.. det är bara att lyssna på tongångarna redan nu... du kommer behöva ett vaccinpass för att kunna röra di g lika fritt som tidigare.... är inte detta som borde oroa alla (oaktat om du är för vaccinering eller inte)?

Jag kommer återkomma till detta ämne längre fram.. vaccinering och inträde till event eller resor är endast början.

Vakna och stå upp för dina rättigheter.
Citera
2021-04-23, 10:44
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Ser att IVA nu är under 400 inskrivna igen. Även inom vården börjar det således ljusna, vilket troligen är resultatet av en ren säsongseffekt. Framöver lär väl även vaccinationerna börja kicka in varvid läget blir ännu lite bättre. Då får väl folk gasta bäst dem vill om att smittspridningen fortfarande är hög.

Raset i Stockholm är stort, 604 patienter den 19 april, i går (22 april) är det nere på 521 stycken.
Citera
2021-04-23, 11:01
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
I mitt tycke är du ytterst unik som har så mycket smitta omkring dig, i familjen, du känner massor av smittade etc. Och många 70+ som är som du ovaccinerade. Är det er vi ska spärra in så går det över snabbare.

Jag har ingen smittad eller som har varit i min familj eller angränsande familjer. Inte någon.

Ett mer sannolikt alternativet är att du bara ljuger.

Va? Jag känner till säkerligen upp emot 100 st som haft infektionen. 5st bara i närmaste familjen bland syskon och syskonbarn.
Tänk på att 1 av 10 snart har haft konstaterad corona plus alla i våras som blev sjuka utan att testas.
Lever du i någon by på landet annars fattar jag inte hur du inte kan känna någon som varit smittad?
Citera
2021-04-23, 11:20
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Det är helt i sin ordning.. jag ber om ursäkt om jag missuppfattat din ståndpunkt.

Den stora faran är inte vaccinerna i sig... håll utkik efter de sk vaccinationspassen.. det är dessa som kommer vara kontrollverktyget för att du lyder det regeringen ber dig om. Gör du int edet kommer straffen.. det är bara att lyssna på tongångarna redan nu... du kommer behöva ett vaccinpass för att kunna röra di g lika fritt som tidigare.... är inte detta som borde oroa alla (oaktat om du är för vaccinering eller inte)?

Jag kommer återkomma till detta ämne längre fram.. vaccinering och inträde till event eller resor är endast början.

Vakna och stå upp för dina rättigheter.
Som jag förstår det ska ett negativt test eller antikroppar funka lika bra. I all fall i Danmark. Vem vet hur det ser ut så småningom dok.

Men troligtvis är det som det håller på att utveckla sig överallt. Har du inte en smartphone får du inte vara med.
Lever du inte som alla andra måste du ändå följa samma regler fästen de inte funkar på de som vägrar anpassa sig till samhället. Jag ser inte att det är värre eller annorlunda denna gången.
Samhället är skapt för att folk ska förslava sig i ägodelar arbete och lån. Du skrev ett inlägg tidigare om hus och pol så det är uppenbart att du själv ändå valt den livsstilen. Allt bara för att få bekvämlighet och överflöd.

Så kanske du själv ska vakna upp. I mina ögon står du inte för frihet.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-04-23 kl. 11:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in