Citat:
Ursprungligen postat av
MittMalmoe
Helt rätt.. jag har lika lite rätt att föra talan för hela denna grupp.. precis som ni Vaccinfanatiker.
En hel del betyder inte majoriteten.. om du inte kan visa på underlag och källhänvisningar är det som vanligt känslotyrt skitsnack för att påverka och skrämma majoriteten.
Mitt slutsatser och hänvisningar baserar sig på underlag från SCB, FHM, Socialstyrelsen, Intensivvårdsregistret, mm.. dvs ackrediterade källor.
Du är välkommen att "de-bunka" vilken som helst av mina uträkningar och "tillrättavisa" mig.
har jag räknat fel någonstans eller använda fel underlag kommer jag be om ursäkt och rätta till felet... men det har inte skett än.
Den enda moteld som kommit från kampanjande Vaccinfanatiker har varit känsloargument.. som åker i papperskorgen direkt, där de hör hemma.
Fler frågor?
Igår bad du inte om ursäkt. Så att en ursäkt skulle kunna komma från dig, låter inte trovärdigt.
Men jag tar gärna i mot en nu. För du har beskyllt mig för något jag inte är, eller någonsin sagt mig vara.
Vaccinfanatiker, nej det är jag inte. Jag har inte bestämt mig och det är ett tag tills jag kommer att bli erbjuden. Jag tog inte svininfluens vaccinet heller om du är nyfiken. Jag blir mer och mer avskräckt för vaccinet. För myndigheterna pratar sig allt varmare om dem desto mer frågetecken som kommer. Det är inte sunt och en bra produkt säljer sig själv. Det är uppenbart att de försöker påverka alla till att ta vaccinet trots att det finns fog att i all fall tveka en smula.
Sedan har i all fall inte jag fått någon information hur vaccinet påverkar långdragna besvär efter covid. Om man är skyddad även mot dem. Med min historik med sjukdomen är det en mer relevant fråga en om om man är skyddad mot alvarlig sjukdom i covid, för den biten där spelar ingen roll för mig alls.
Jag är telefon vägrare så något vaccin pass eller covid pass kommer jag aldrig ändå att få.
Sedan förstår jag naturligtvis syftet med att ha så många som möjligt vaccinerade och om jag ser att min vaccination kulle hjälp så kommer jag att överväga det. Men jag kommer aldrig för andras skull vaccinera mitt barn. Om mitt barn vaccineras eller inte kommer enbart att bero på om det gynnar han eller inte.