2021-04-23, 07:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Chedredaktören för ETC försvarar Jonna.

"Vill du rycka masken av kvinnohatet? Var kvinna, var vänster – skriv en tweet om Volvo. Mer krävs inte. Uppenbarligen. Som ett vulkanutbrott."

https://www.twitter.com/a_gustavsson/status/1385256684864655366

Det är nu kvinnohat/hat mot vänstern när man tycker att Jonna "Vad har järn med Volvo att hlra?" Sima är korkad.

Det är så här vänstern arbetar. Dels så försvarar de alltid varandra och taktiken är att blanda ihop korten. Ljuga helt enkelt.

Tycker man det är absurt att vi har tagit emot mest invandrare per capita i hela EU är man nazist.

Nu har det visat sig att 4 av 5 anklagade kvinnomördare är utlänningar (dvs av de senaste morden). Vad gör vänstern? Man pratar om män som boven i dramat. Inte invandrade män. Precis så skedde när Emma Knyckare anordnade sin mansfria festival. Alla vet att det var blattar som hade attackrrst kvinnor pp fedtivsler runt om i hela Sverige. Självfallet kunde ju inte en regimjournalist anordna en blattefri festival så man drog alla män över en kam. Ibland går det att generalisera, ibland går det inte.

Jo man kan inte vara helt enkelt dum enligt dumvänstern. De är som är dumma är de som försöker rätta Jonna.
Citera
2021-04-23, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjimbo
Är det bara jag som reagerar på det uppenbara, och riktigt obehagliga? Att folk inom media uttalar sig tvärsäkert och stenkorkat om sånt de inte begriper sig på är ju tyvärr vardag i det här skämtet som en gång var ett land. Men jag tycker mig märka att det blir mer och mer tydligt att det ofta blir den här vändan:
Överskattad kultur/media/youtube "profil" som tillhör inneklicken i Stockholms självutnämnda överhet, säger eller skriver något hejdlöst dumt. Detta väcker nån slags reaktion hos oss, den vedervärdiga pöbeln (som eliten hatar mer än allt annat, glöm inte det deras hat är deras drivkraft men de har makten så då är de de "goda krafterna")
Och den reaktionen i sig ger ofelbart en storm av hat och folkförakt från ledarsidor och tv soffor om att "ojoj nu är kränkta vita nazistbondehustrumisshandlaralkoholisterna igång och sprider hat". Alldeles oavsett hur det egentligen är, det har blivit så tydligt att bara det faktum i sig att någon motsäger överheten gör att de sluter leden och vräker ur sig föraktet på bästa ledarplats helt ohejdat. Och om man opponerar sig är man automatiskt en internethatande bondlurk eftersom bara det faktum att man opponerar sig är synonymt med att man är uppstudsig mot överheten och skall näpsas.

Helt klart. Problemet är inte att sådana här förvirrade människor har sådana här tankar.

Problemet är att dom får så stort inflytande och det har inget med vänstern eller feminism i sig att göra utan beror på att dom får fritt spelrum och står oemotsagda vilket i sin tur beror på det egentliga problemet att det är fel sorts män som lyfts fram för att representera befolkningen, alldeles för veka akademiker som varken har ryggrad eller bryr sig om annat än sin egen karriär.

Dessvärre har dom männen också varit högst delaktiga i att detronisera den vanliga mer folkligt förankrade mannen på gatan som till skillnad från dom själva faktiskt hade kunnat bjuda motstånd i den offentliga diskussionen.

Det som ska föreställa våra mest bildade framstående intellektuella män tog gladeligen på sig den rollen och var också väldigt flitiga i att framställa övriga män som lägre stående och mindre vetande men när vi nu behöver deras tjänster springer dom och gömmer sig.

I korta drag: akademiker-männen tog på sig ledartröjan, förklarade att andra var för värdelösa att bära den och när vi nu behöver ledarskapet springer dom och gömmer sig men innan dom gjorde det var dom med och stympade och tog auktoriteten och från dom män som hade kunnat bjuda motstånd.

Att dom sedan skyller på att en högst marginaliserad grupp på yttersta vänsterkanten har inflytande över och styr hela den globala världsekonomin och alla mäktiga aktörer i den är bara en naturlig följd av att man med alla medel försöker skylla bort sitt eget ansvar och sina tillkortakommanden.

Dom här tjejerna är helt enkelt starkare än våra akademiker-män och tillsammans och i samförstånd har dom omyndigförklarat alla övriga som "bönder", lågutbildad pöbel, wt etc etc. och oskadliggjort det sunt förnuftbaserade motstånd dom skulle kunna ha utgjort.

Den som ytterst är tacksammast är våra styrande, med dessa akademiker-män som enda/största motstånd kan man hitta på lite vad som helst.
Citera
2021-04-23, 08:01
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
De får byta namn på Volvo till Vulva.

Går Vulvan bra?
Citera
2021-04-23, 08:04
Medlem
Bryggmastaren1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Jag förstår att det känns härligt att ta till "hatet" när livet blir lite jobbigt, det blir ju så mycket handhjärtan och styrkekramar då. Nu är det nog ändå mest bara hånskratten som haglar men det är väl lite svårare att medge kanske.

+1
Håller ni inte med, då hatar ni.
Citera
2021-04-23, 08:06
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Majoriteten av er visste antagligen lika lite som jag att det var en gammal beteckning för järn. Hon såg symbolen och reflekterade. Sedan blev det väl pinsamt och hon ville inte backa från sitt uttalande.

Nej, jag visste inte det. Men hade jag kommit fram till punkten att jag ville ifrågasätta det - särskilt i egenskap av medarbetare på Sveriges största ledar-redaktion - då hade jag gjort min hemläxa först. Och när jag hittat svaret hade jag hållit käften. Om jag ändå vore så korkad att jag hade klivit rätt i klaveret, hade jag pudlat och bett om ursäkt.

Sima gör varken eller. Sen gnäller hon på "hat" för att hon får skit för detta.

Konstigt sånt där - hon och hennes chef Lindberg är ute och svingar dagligen mot alla som S identifierar som hot - och sen när hon skiter i blå skåpet är alla så elaka, vilken trist nivå.

Sima och Lindberg är ungarna som jävlades med alla andra och när de fick minsta motstånd sprang de till fröken, oförättade.

Att det finns såna personer är en sak. Att vi andra låter dem komma undan med beteendet, det är ofattbart.

Egentligen är detta bra. Sima och hennes något smartare men ack lika ohederlige chef Lindberg är ett tecken i tiden på den intellektuella fattigdomen inom S de sista decennierna. De här clownerna sitter på några av de högsta maktpositionerna som finns som socialdemokrat. Det finns inga idéer, det finns inga lösningar, endast regeringsmakten ska innehas och bevaras. Tänk om det hade suttit vettiga, rimliga, djärva ledarskribenter som t.ex. Widar Andersson på toppen av S propagandamaskin?
Citera
2021-04-23, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
De får byta namn på Volvo till Vulva.

Går Vulvan bra?
Jag måste lämna in vulvan på rekond: sonen har skitat ner vulvan så jävligt när de var ute på roadtrip.
Citera
2021-04-23, 08:10
Medlem
Riksdalerns avatar
Trodde det var ett jävla skämt först.
Innan detta uttalande hade jag ingen aning om vem idioten var, saknar redan den tiden.
Citera
2021-04-23, 08:11
Medlem
carlpetersen73s avatar
Hon måste driva med folk, så korkad kan hon väl inte vara?
Citera
2021-04-23, 08:13
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Helt ofattbart hur en kränkt pöbel av män går mass-bananas över en Tweet från en kvinnlig journalist kring ett varumärke. Jag begriper det bara inte ...

Sima har gett sig in i tyckeri-spelet och spelar gärna fult själv. När hon då gör krokben på sig själv och försöker skylla ifrån sig, då kommer skadeglädjen från meningsmotståndare som brev på posten.

Precis som hennes och vänsterns oförblommerade skadeglädje över Bulletinhaveriet. Det är inte snyggt alla gånger, men Sima har gett sig in i leken och får leken tåla. Jag stöttar på inga sätt mordhot eller sådan skit, men att folk garvar åt hennes klavertramp och efterföljande hopplösa krishantering, det får hon tugga i sig eller byta jobb.
Citera
2021-04-23, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Sima har gett sig in i tyckeri-spelet och spelar gärna fult själv. När hon då gör krokben på sig själv och försöker skylla ifrån sig, då kommer skadeglädjen från meningsmotståndare som brev på posten.

Precis som hennes och vänsterns oförblommerade skadeglädje över Bulletinhaveriet. Det är inte snyggt alla gånger, men Sima har gett sig in i leken och får leken tåla. Jag stöttar på inga sätt mordhot eller sådan skit, men att folk garvar åt hennes klavertramp och efterföljande hopplösa krishantering, det får hon tugga i sig eller byta jobb.

Haha hon fortjänar bra mkt värre än mordhot.

Och jag är ingen kvinnohatare. Hatar lögnare och dom som är skadliga för alla oss andra. Dvs HON.
Citera
2021-04-23, 08:21
Medlem
xlntds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Hon blir utskrattad men den som följt med i woke capitalism turerna vet att till slut kommer Volvo vika sig och byta symbolen.

Volvo cars som hon adresserar till kommer inte göra det.
1 kineserna, skrattar ihjäl sig på sånt krav
2. Skulle de vilja får de inte. Pga nästa punkt
3 Volvo cars har inget varumärke. De lånar av Volvo AB. Vilket är dem som hon skulle vänt sig till.
Citera
2021-04-23, 08:22
Medlem
"Feminismens"(Som att de riktiga kvinnorättskämparna i historien skulle kalla dessa södermalmstrender för feminism) framfart bromsas in automatiskt av såna här lågbegåvade utspel, bara att låta det fortsätta så är det över snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in