2021-04-22, 20:49
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Sverige är nu det land i EU som har näst flest nya covid-19-fall per invånare.

Fler yngre dör i covid-19 under tredje vågen.

Katastrof.

Din källhänvisning är underbar.. verkligen trovärdiga inlägg!
Citera
2021-04-22, 20:58
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Inte så konstigt.

Befolkningsmängd.

USA: Ca 350 miljoner
Indien: Ca 1 miljard.

Indiens folkmängd är nu bara marginellt mindre än Kinas.
Citera
2021-04-22, 21:02
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Du förstod tydligen inte vad jag menade. Idiot.

Jag förstod exakt din Sverigehats-agenda.
Därför visade jag på att länder Ni pajasar jämför med har problem med sin testning.
Annars skulle det inte dö många fler per capita där i covid-19.

Men förstår att det inte passar herrns agenda..
Citera
2021-04-22, 21:05
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Inte så konstigt.

Befolkningsmängd.

USA: Ca 350 miljoner
Indien: Ca 1 miljard.

Vill inte mästra på något sätt, men Indien har nog passerat 1,4 miljarder nu. Samtidigt är nog siffran för USA lite lägre, typ 330 miljoner..
Citera
2021-04-22, 21:10
Medlem
Hörde pressträffen idag..Tegmark Wissel maken till pratkvarn har jag aldrig skådat..babbel babbel utan uppehåll fruktansvärt.
Alla bara väntade på att frågestunden och det väsentliga kommer fram.
Citera
2021-04-22, 21:28
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
I Hongkong har man förbjudit mask eftersom det är svårt att identifiera folk i ett demonstrationståg.

Du menar alltså att våra experter på FHM har blivit mer positiva till munskydd eller vad?
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det enda jag kan se är att de rekommenderat munskydd på vissa platser.

I Uppsala län och Gävleborgs län uppmanas passagerarna att ha munskydd i kollektivtrafiken.

Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Utomhus har jag inte sett något om. Där är det rimligt att man håller på maskeringsförbudet.

Nej. Att tillämpa maskeringsförbudet mot munskydd skulle skapa onödigt besvär. I så fall skulle man behöva ta av munskyddet när man går från tåget till en butik, och då sätta på munskyddet igen. I det läget är det bekvämare att behålla munskyddet på, även under gångsträckan utomhus.
Citera
2021-04-22, 21:39
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Hörde pressträffen idag..Tegmark Wissel maken till pratkvarn har jag aldrig skådat..babbel babbel utan uppehåll fruktansvärt.
Alla bara väntade på att frågestunden och det väsentliga kommer fram.

Personligen tycker jag att hon är den vettigaste på den myndigheten.
Citera
2021-04-22, 21:45
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Har någon hört om Erdogan hämtat fler patienter från Sverige?
Det verkar gå löjligt bra på snubbens hemmaplan menar jag..
Citera
2021-04-22, 22:00
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Snubla nu inte i din skuldbeläggande argumentation.

Om nu vaccin fungerar som de gjort under alla årtionden tidigare... dvs skyddar den som vaccineras.... så är problemet löst.

Jag är oerhört empatisk.. men jag är inte en idiot som låter mig driblas av småtöntar.

Ju mer ni kampanjar.. desto större blir motståndet (hur i helvete kan ni ha missat det????)
Haha, struntar väl totalt i om du vaccinerar dig eller ej. Det finns som tur är betydligt fler människor som förstår vad som är bäst. Skulle det mot förmodan inte bli så att nog många tar vaccinet så kommer det ordna sig ändå genom att smittan sprider sig bland de kvarvarande foliehattarna och de blir immuna på det sättet. Win-win!
Citera
2021-04-22, 22:34
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Från propaganda"studien" du länkade tidigare:

https://montreal.ctvnews.ca/new-study-links-covid-19-and-erectile-dysfunction-including-in-younger-men-1.5393108

Det gäller alltså tjockisar, diabetiker och personer med högt blodtryck, dvs personer som redan löper högre risk att drabbas av impotens, med eller utan covid, samt löper högre risk att få komplikationer av covid. Bara där är ju propagandastudien debunkad.

Man vet ingenting överhuvudtaget alltså. Ändå publicerar man "studien" i mainstreammedia. Skrattretande. Fråga: Om det låg någon som helst sanning i detta, borde vi inte ha sett mängder av unga män som blivit impotenta det senaste året? Vi är väl ändå uppe i 150 miljoner "bekräftade fall", samt säkert 10 ggr fler obekräftade. Var är pandemin av unga, impotenta män?

Ren och skär skräckpropaganda för att få unga män att ta "vaccinet" alltså. Ser man inte rätt igenom detta får man vara bra jävla blind.

Men visst, uppenbarligen funkar det på lättmanipulerade foliehattar som dig.

PS. Snittålder 33, naturligtvis . Om du inte vet vad jag pratar om, googla.

Du har läsförståelse som en efterbliven (någon förvånad vid det här laget?).

""It's a two-way association: if you have erectile dysfunction, you are more likely to have COVID-19, and conversely (...) people who have had COVID-19 seem to have a greater chance of developing erectile dysfunction," summarized Dr. Luc Valiquette, a urologist at the CHUM and a professor in the department of surgery at the Université de Montréal."
Citera
2021-04-22, 22:39
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Har någon hört om Erdogan hämtat fler patienter från Sverige?
Det verkar gå löjligt bra på snubbens hemmaplan menar jag..

Efter att att det även skurit sig med relationerna till Ryssland så förefaller Erdogan nu snarare vara på charmoffensiv. Helt klart minst lika pålitlig som en huggorm.

Bekämpningen av C-19 ser inte heller helt lyckad ut.
Citera
2021-04-23, 04:36
Medlem
Indien når återigen högsta nivå på antal smittade per dag, 332503 personer enligt Worldometer!

I USA däremot börjar antal smittade per dag minska nu vilket är skönt att se efter oro för att de öppnat upp för snabbt och det faktum att den Brittiska varianten fått ökat fäste, framför allt i många skolor. Jag skulle tro att det mycket är beroende på hög grad av vaccinering (40% av befolkningen har fått minst en dos vaccin), hög grad av immunitet samt säsongseffekter. Detta borde innebära att smittkurvan nu snart börjar sjunka brant igen och då är förhoppningsvis epidemin över för USAs del!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in