Citat:
Ursprungligen postat av
Paladin
Kort svar. Emelie har sagt att hon är bäst på att manipulera folk. Detta är ett drag hon sagt hon har utanför huset. Att manipulera folk innebär att utnyttja och ljuga för folk för egen vinnings skull. Detta ser Emelie som något positivt och bär dom en krona på sitt huvud. Så nej. Det handlar inte bara om att "tävla i huset".
Hon är alltså stolt över att vara en manipulativ människa som ljuger och bedrar för att få som hon vill.
Och tycker du om att gå in med att folk är idioter det första du gör så lär ju ingen lyssna på dig seriöst ändå.
Men på riktigt, hon är allt annat än bra på att manipulera! Hon tror att hon är bra på det men det är hon inte.
De flesta här inne tycker hon är falsk. Jag tycker bara hon är osäker.
Hon är alldeles för osäker och känslostyrd för att lyckas manipulera någon.
Mergim manipulerar inte heller. Han skrämmer folk till att inte rösta på honom. Som Simon sa efter ballongtävlingen "jag orkar inte med allt drama som kommer av att välja honom" (typ, inte ordagrannt).
Mergim försöker manipulera men han är inte heller bra på det.
Dom enda jag ser som skulle vara bra på att manipulera är Tanja och kanske Pedram. Tanja för hon framstår som så oskyldig och Pedram för att han gör det i det tysta, han får alla att lita på honom.