2021-04-22, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Hon gör bort sig så till den milda grad att när den dagen kommer och kulturrevolutionen väl är över så finns ingen, absolut ingen, möjlighet att vända kappan efter vinden. Vi kommer få se fler, väldigt många fler. De kommer bli så marginaliserade att de i sin narcissism kommer sluta så som psykotiska.

Det här handlar INTE om en pendel som svänger fram och tillbaka. Det handlar om en kultur som blomstrar och sedan... - ... går under!

Det är väl uppenbart vid det här laget hur den undergången kommer att gestalta sig rent praktiskt också.

/Johan
Citera
2021-04-22, 20:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Kommer vänstern springa till hennes försvar nu när hon blir utsatt för näthat?

Kan du räkna med! Att hon inte vet vilken galax hon ens befinner sig i och håller fortsatt på och tjatar om Volvo. Inga probs för dom. Hon är en av dom. Dum som ett sågspån men en av dom.
Citera
2021-04-22, 20:03
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Det är inte det som stör utan att det är så uppenbart att hon styrs av schablonföreställningar. Volvosymbolen måste vara en maskulin ikon eftersom män har makten och styr och bestämmer bla bla bla. Samtidigt har hon byggt hela sin karriär på att angripa schablonföreställningar hos andra. De är rasister, sexister osv.

Jag tror att detta är orsaken till att så många instinktivtvtycker illa om henne.
Nåväl jag gör det inte och jag har väl en hel del åsikter om det med jämställdhet. Men det är tramsigt att inte låta manlighetssymbolen få synas om kvinnosymbolen ska få göra det. Om jag får ännu längre i ärlighet så googlade jag senast förra veckan gällande kvinnosymbolen för att jag blandar ihop dem. Så ointressant är det enligt mig med symbolerna och om vi sa ha maskulina och feminina symboler, har de bägge rätt att synas. Jag ser inte något värde i dem och om Volvo har ett specifikt får symbolfolket acceptera det. Tror helt enkelt att hon fortsatte av genans istället för att ha erkänt sin okunskap och tackat för förklaring vilket borde vara brukligt för de flesta. Man kan inte det man ännu inte lärt sig.
Citera
2021-04-22, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
"Hur är det möjligt att vara så här dum och samtidigt ha ett jobb på en av Sveriges största tidningar?"

Att vara dum & vänsterbliven är nyckelkompetenser för att få "arbeta" på Aftonhoran.
Ju dummare man är desto högre upp kommer man. Anders Lindberg är ju den obestridlige kungen av dumhet,
Citera
2021-04-22, 20:06
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Såklart alla förstår vad det innebär från kontexten. Jag tycker inte man ska avfärda henne för ett misstag som jag vet att många hade kunnat göra. Men det är jäklar vad fort hatmobben tar sin plats i formationen med högafflarna i högsta hugg när alla boxar checkas i listan över attribut för typen av personer som nobbade en i högstadiet.

Jag förstår att det känns härligt att ta till "hatet" när livet blir lite jobbigt, det blir ju så mycket handhjärtan och styrkekramar då. Nu är det nog ändå mest bara hånskratten som haglar men det är väl lite svårare att medge kanske.
Senast redigerad av Kid-Stardust 2021-04-22 kl. 20:23.
Citera
2021-04-22, 20:07
Medlem
Peripheryys avatar
Haha! Det roliga är att hon fortsätter att försöka göra narr av folket som rättade henne. Vilken patetisk brud...

Tänk att det inte krävs någon som helst hjärna för att jobba som journalist på aftonbladet. Skall det vara så svårt att säga att man hade fel, undrar jag.
Citera
2021-04-22, 20:09
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Hon skämmer ju ut sig något så kopiöst. Hur är det möjligt att vara så här dum och samtidigt ha ett jobb på en av Sveriges största tidningar?

svaret är simpelt, de som jobbar på sveriges största tidning är idioter.
Citera
2021-04-22, 20:11
Medlem
Peripheryys avatar
Volvo Cars svarade:
Our Volvo Iron Mark is the ancient chemical symbol for iron. We wanted to pick up this symbolism and create associations with the honored traditions of the Swedish iron industry: steel and strength with properties such as safety, quality and durability.

Jonna Sima Svarade i sin tur på Volvos inlägg med detta:
Thank you for your explanation! But I wonder if that argument is sustainable in our time. See, for example, the discussion about Frölunda Indians. Something that felt reasonable then, sends the wrong signals in a modern context.
Just a thought.

Varför försöker hon ens låta smart och ifrågasätta?
Citera
2021-04-22, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Hur man kan vara så korkad som Jonna är, är något av ett mysterium samtidigt som hon är propagandamakare aka "opinionsbildare".

I ett inlägg skriver hon:

"Varför har @volvocars en manlighetssymbol som logotyp? Känns ju minst sagt stereotypt och omodernt."

https://www.twitter.com/jonnasima/status/1385166717400363008

Användaren Carl Johan Swanson svarar:

"Är väl först och främst en symbol för järn?"

Jonna svarar:

"Varför hör järn ihop med Volvo-bilar?"

Volvo svarar:

"Our Volvo Iron Mark is the ancient chemical symbol for iron. We wanted to pick up this symbolism and create associations with the honored traditions of the Swedish iron industry: steel and strength with properties such as safety, quality and durability."

https://twitter.com/volvocars/status/1385171462923948032?s=20

Jonna är inte nöjd. Hon tycker symbolen för järn skickar ut fel signaler:

"Thank you for your explanation! But I wonder if that argument is sustainable in our time. See, for example, the discussion about Frölunda Indians. Something that felt reasonable then, sends the wrong signals in a modern context.
Just a thought."

https://twitter.com/jonnasima/status/1385174371690586114?s=20

Arkiverat: https://archive.is/GvDW1
Och: https://archive.is/ZKwuA

Hon skämmer ju ut sig något så kopiöst. Hur är det möjligt att vara så här dum och samtidigt ha ett jobb på en av Sveriges största tidningar?

Hon vet väl knappt vad järn är, eller om järn är ett material som ens används i bilar.

Typ liksom en bil ser ju inte alls ut som en gjutjärnspanna. Eller ett järnrör.

så hur skulle hon kunna veta det där?
Citera
2021-04-22, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wag1fromDerInit
Vilken jävla dåre Avgå
Avgå! Från vad? Så vitt jag vet så innehar hon ingen förtroendepost. Hon har en alldeles vanlig anställning.
Citera
2021-04-22, 20:18
Medlem
Om hon kan ha ett arbete, kan du som läser detta få vad som helst.

Hon är ju fan dum i huvudet
Citera
2021-04-22, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Anta att det ej hade symboliserat järn. Att symbolen hade ämnat att just betyda det manliga?

Hade det förändrat att Jonna är dum i huvudet. Vad är problemet med att ha en manlig symbol som logga?
Förstår inte riktigt grunden till varför detta är dåligt?

Så resonerar vi som är vid våra fulla sinnes bruk.
Och ja, absolut så riktar jag en känga inte bara åt aftonblaskan utan även deras läsare.

Men dessvärre är det bara marginella skillnader mellan MSM i vårt land. De är en enda stor familj som helt klart trivs med sin roll som dumma blondiner. Och där är nu Jonna kung. Ä flåt menar drottning förståss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in