2021-04-22, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Jehepp, då var vi tillbaka till den här vänsterblivna skyddsmekanismen igen! När man inte längre kan bestrida faktum, så bestrider man källan och kan man inte det så bestrider man "tonläget" a' la "jag känner mig inte bekväm med din ton på rösten, nu tycker jag vi pratar om det istället för du kränker mitt 'personal space' och dessutom är det 'kulturell appropriering' att höja rösten för det får bara cissa stammar i Afrika göra... yadda yadda..."
Hade tiotusentals ledande Trumpfans fel när de hojtade om den beslagtagna Frankfurt-servern som skulle bevisa deras story? Ljög de eller talade de sanning? Ja eller nej?

Bluffade Sidney Powell när hon tjoade om massor med röster flippade av maskiner, och en global konspiration för att stoppa Trump? Fanns det någon Kraken att släppa loss? Ja eller nej?

2021-04-22, 14:51
Medlem
Citat:
Hur är detta topic?
Du har kedjat fast dig vid Trump, Giuliani m fl och deras auktoritet, så har det varit ända sedan tråden startade. Det vet alla.

Därför: Ljög de eller inte?
2021-04-22, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Bluffade Sidney Powell när hon tjoade om massor med röster flippade av maskiner, och en global konspiration för att stoppa Trump? Fanns det någon Kraken att släppa loss? Ja eller nej?

Powell har inte bluffat om något. Bara att se på hennes hemsida och på de otaliga intervjuer och tal hon gjort på sistone. Att korrupta domare sen inte LYSSNAR är en annan femma.
2021-04-22, 15:07
Medlem
Citat:
Powell har inte bluffat om något. Bara att se på hennes hemsida och på de otaliga intervjuer och tal hon gjort på sistone. Att korrupta domare sen inte LYSSNAR är en annan femma.
Powell har gjort mängder med intervjuer, presskonferenser och inlägg på sociala medier där hon hävdade att Dominion och deras maskiner/servers/system varit djupt involverade i fusk med många miljoner röster. Liksom att de samarbetat med alla möjliga från Hugo Chavez och Jeff Bezos till domstolar och guvernörer i USA, för denna dolska plan.

Att hennes twitterkonto där flera av de mest långtgående sakerna publicerades är stängt sedan i januari förändrar ingenting.

Så många och så specifika anklagelser att Dominion till sist tröttnade och stämde henne för grovt förtal, med hot om astronomiska skadestånd.

Bra debunk av historien om Frankfurt-servern här: https://www.nzherald.co.nz/world/donald-trump-truth-about-dominion-scytl-conspiracy-theory/YUHW5HRFJ7G3G6XJAS4MDVSSNE/
Senast redigerad av HepCat-X 2021-04-22 kl. 15:13.
2021-04-22, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Så många och så specifika anklagelser att Dominion till sist tröttnade och stämde henne för grovt förtal, med hot om astronomiska skadestånd.
[/url]
Det var mig en märklig logik. Bara för att man hotar att stämma någon så blir man per automatik "oskyldig" till sådant man beskylls för? Fredrik Virtanen har alltså ALDRIG våldtagit Cissi Wallin bara för att han stämde henne för förtal? Om polisen som dömdes för George Floyds död hade stämt familjen för förtal så hade det per automatik betytt att han vait oskyldig? Fattar du inte själv hur djävla skev din argumentation är??
2021-04-22, 17:16
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Det var mig en märklig logik. Bara för att man hotar att stämma någon så blir man per automatik "oskyldig" till sådant man beskylls för? Fredrik Virtanen har alltså ALDRIG våldtagit Cissi Wallin bara för att han stämde henne för förtal? Om polisen som dömdes för George Floyds död hade stämt familjen för förtal så hade det per automatik betytt att han vait oskyldig? Fattar du inte själv hur djävla skev din argumentation är??
Att han stämde henne för förtal betyder kanske inte så mycket, att hon blev dömd för det betyder desto mer.
2021-04-22, 17:28
Medlem
Citat:

Att förtala någon handlar inte om falska eller sanna uppgifter utan om man ” utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning”.
Åtminstone enligt svensk rätt. Hur det är formulerat i usa-lagarna är jag osäker på.
Senast redigerad av ardathbey 2021-04-22 kl. 17:30.
2021-04-22, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Att han stämde henne för förtal betyder kanske inte så mycket, att hon blev dömd för det betyder desto mer.

Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Att förtala någon handlar inte om falska eller sanna uppgifter utan om man ” utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning”.
Åtminstone enligt svensk rätt. Hur det är formulerat i usa-lagarna är jag osäker på.
HepCat-X bygger ett argument på att Dominion hotat att stämma, och det betyder att logiken bygger på att det på något sätt per automatik skulle betyda att man INTE är skyldig till något bara för att man själv stämmer den anklagande parten, vilket är helt barockt, minst sagt!
2021-04-22, 18:24
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
HepCat-X bygger ett argument på att Dominion hotat att stämma, och det betyder att logiken bygger på att det på något sätt per automatik skulle betyda att man INTE är skyldig till något bara för att man själv stämmer den anklagande parten, vilket är helt barockt, minst sagt!

Sidney Powell sa tidigt i Cirkusen att hon välkomnade en stämning från Dominion.
Så hon får nu chansen att bevisa valfusk I domstol. Bra. Utöver det så kommer väl republikanska stater att avsluta sitt samarbete med Dominion. Det går ju inte för republikaner att fortsätta samarbete med fuskande aktörer. Det statistiken (vilka som avslutat samarbete) är någon som Scrollock och Nixter kommer att presentera. Spännande.

Mike Pensé
2021-04-22, 18:37
Medlem
Citat:
Jehepp, då var vi tillbaka till den här vänsterblivna skyddsmekanismen igen! När man inte längre kan bestrida faktum, så bestrider man källan och kan man inte det så bestrider man "tonläget" a' la "jag känner mig inte bekväm med din ton på rösten, nu tycker jag vi pratar om det istället för du kränker mitt 'personal space' och dessutom är det 'kulturell appropriering' att höja rösten för det får bara cissa stammar i Afrika göra... yadda yadda..."
Känner du dig påhoppad så ursäkta. Men det är faktiskt lätt att undvika den pinsamma Rudy och Sidney-stämpel i pannan om en länk till en ytterst trovärdig seriös källa finns i inlägget. Lovar.
2021-04-22, 18:42
Medlem
Citat:
Nej, inte alls. Vad jag säger är att Powell, Giuliani, Laura Ingraham, Amy Kremer och många fler Trumpanhängare gått i god för storyn om räden mot den topphemliga Dominionservern som skulle ha tagits i beslag i Tyskland. Denna server och det innehåll de påstår fanns på den är en hörnsten i deras narrativ om det stulna valet. Trump själv har också upprepade gånger anspelat på Dominion/valstöld-narrativet som ett faktum, en bevisad sanning - även om han kanske inte direkt har stått och upprepat storyn om Frankfurt-räden specifikt: det lät han sina hantlangare och advokater göra.

Ljög Trump. Giuliani, Powell, Cruz, Taylor Greene m fl enligt dig, när de gick all in för detta narrativ och intygade att det var sant?
2021-04-22, 18:55
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
I USA (i de flesta delstater) är sanningen ett absolut försvar mot förtal. Om det man säger är sant kan man inte bli dömd för förtal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in