Citat:
Ursprungligen postat av
sejja
Jag sitter i tråden och läser regelbundet om att Emelie ljuger och är falsk.
Men ser aldrig något konkret och uppfattar inte det själv så undrar hur ni definierar det?
Tittar du live?
Första (kanske andra) veckan i huset så har hon följande konversation med Joel.
Emelie: "Joel, vad är jag bäst på?"
Joel: "Uhm.. Att ljuga?"
Emelie: "Nej! Att manipulera folk."
Sedan dess så har hon gång på gång skrutit om hur duktig hon är på att manipulera folk och BB går ur sin väg för att klippa bort detta. Senaste gången var nu när hon satt i rummet med Dennis då hon berättar hur man kommer på god fot med svärföräldrar och där avslutar Emelie med "Jag är bra på att manipulera folk". BB tog med hela konversationen förutom det sista. Hon säger det typ 3 gånger i veckan.
På andra handen så är hon en person som hellre pratar bakom någons rygg än att ta upp det med personen direkt och varje gång det är en konfrontation med henne så skriker hon och springer iväg i tårar för att sedan prata bakom personens rygg med den första som tröstar henne.
Hon spelar spelet för hårt och det är väldigt oattraktivt.
En annan person som man inte skulle kunna tro är väldigt falsk är faktiskt Tanja. Hon är den som verkligen inte vill prata om vem hon har nominerat i huset och hon nominerar konstant Nardos med motivet "Jag har klickat minst med henne" vilket inte är riktigt sant så länge Madde och Emelie är i huset. Nardos och Tanja pratar och skrattar väldigt mycket tillsammans vilket Tanja inte gör med Madde/Emelie. Tanja är inte riktigt lika falsk som Emelie men jag var en av de som köpte att Tanja var ärlig så att se Tanja försöka undvika prata om nomineringar medan Nardos vill det är det mest spännande i huset just nu. Det är nästan som att Tanja är rädd för lilla Nardos medan Nardos är helt naiv till att Tanja har nominerat henne. Så kul.