2021-04-22, 09:19
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fojy
"Dagen efter beställning"? Du kan inte jämföra Early bird, som även jag brukar anlita, med postnord eftersom tiden beror på vem du har beställt ifrån. InkClub har "dag 1-leverans" oberoende av distributör medan du inte får snabbleverans från t ex adlibris.
Skrev fel, menade "dagen efter leverans". Alltså om jag beställer på tex. måndagen har jag grejerna vid dörren tidigt tisdag morgon. Tex. Apotea har den tjänsten via tidningsutdelarna. Hur smidigt som helst. Men jag förstår att det inte fungerar i hela landet.
Citera
2021-04-22, 11:30
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Hur funkar det om man inte har bank-id ?
Då skaffar man sig mobilt bank-id, hur svårt kan det vara?
Citera
2021-04-22, 16:12
Medlem
Vad reglerar bank-ID?
Kan bankerna göra som de vill?
Får de för sig att du penningtvättar spärras dina konton och bank-id.
Är det rimligt? Folk har beställt livsviktig medicin till tex instabox som apoteket använder, i dessa måste man använda bank-ID för att få koden.
Citera
2021-04-22, 16:13
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Då skaffar man sig mobilt bank-id, hur svårt kan det vara?
Gör svårt. Ska jag skaffa det bara för att hämta paket?
Citera
2021-04-22, 18:00
Medlem
Bra, bankerna har för lite makt i samhället och arbetslösheten är för låg.
Citera
2021-04-22, 18:46
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Nej det används ju 97000 andra ställen med...
Citera
2021-04-22, 19:03
Avslutad
Citat:
Varför inte? Mobilt Bank-ID förenklar massor av saker.
Citera
2021-04-22, 19:04
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenanBarberaren
Varför inte? Mobilt Bank-ID förenklar massor av saker.
Som vadå?
Citera
2021-04-22, 19:09
Avslutad
Citat:
Som vadå?
Som t ex godkänna skit på studs på nätet, man kan använda det som login och slippa hålla reda på en massa användarnamn/lösenord m.m.
Är det något helt nytt för dig eller trollar du?
Det är inte särskilt svårt att skaffa sig:
Citat:
När du ska komma igång med BankID för första gången ska du gå via din internetbank.

1. Ladda ner BankID säkerhetsapp
Det gör du från App Store eller Google Play, beroende på vilken typ av mobiltelefon eller surfplatta du har.

2. Logga in på din internetbank och beställ Mobilt BankID
Det skiljer sig lite åt mellan olika banker. Följ anvisningarna för beställning av Mobilt BankID hos din internetbank.

3. Aktivera Mobilt BankID
Aktiveringen skiljer sig åt beroende på om du gör den från en dator eller från en mobil enhet.

När du aktiverar från en dator visas en QR-kod som du ska läsa in i BankID-appen.
Använder du en mobil enhet ska du klicka på en länk som startar appen.

https://support.bankid.com/sv/bankid/mobilt-bankid
Om du går omkring med mynt i fickorna och köper frimärken till dina brev kan du bortse från vad jag skriver, Mobilt Bank-ID är i så fall inget för dig.
Senast redigerad av KenanBarberaren 2021-04-22 kl. 19:13.
Citera
2021-04-22, 19:15
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenanBarberaren
Som t ex godkänna skit på studs på nätet, man kan använda det som login och slippa hålla reda på en massa användarnamn/lösenord m.m. Är det något helt nytt för dig eller trollar du?
Det är inte särskilt svårt att skaffa sig:

Om du går omkring med mynt i fickorna och köper frimärken till dina brev kan du bortse från vad jag skriver, Mobilt Bank-ID är i så fall inget för dig.
Har inte behövt det förut och behöver nog inte skaffa det heller, inte mynt i fickorna men sedlar i plånboken. Frimärken köper jag inte många på ett år.
Citera
2021-04-22, 19:21
Avslutad
Citat:
Har inte behövt det förut och behöver nog inte skaffa det heller, inte mynt i fickorna men sedlar i plånboken. Frimärken köper jag inte många på ett år.
Ditt val. Du får dock köa för dina paket eftersom du inte behöver Mobilt bank-id. Jag är nöjd med smidigheten det innebär eftersom livet blir mer digitalt för varje dag som går. Klarna, Kivra, Swish...
Citera
2021-04-22, 20:23
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Som vadå?

Att du ställer den frågan visar tydligt att du lever kvar i din 50-tals-skrothandlarvärld.

Det är ok att du gör. Men kom inte och gnäll när samhället förändras och teknikutvecklingen gör livet lättare för oss andra. Du har själv gjort det frivilliga valet att leva kvar i din förlegade tidsbubbla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in