Måste skriva lite om Juddan.
Jag har börjat gilla henne mer och mer, hon är enormt varm och omtänksam. Hon har humor och självdistans och bangar inte för att garva åt sig själv.
Jag VET hur hon har uppfattats och jag uppfattade henne också på ett negativt sätt - det är nu jag har börjat se på henne med andra ögon. Jag tror verkligen att hon har ADHD utifrån hur hon beter sig i vardagen, jag tror inte att det är hittepå. Det är en förklaring (dock inte en ursäkt) att hon har svårigheter med gränssättning och behöver tydlighet i kommunikationen för att förstå vad som är OK i mellanmänsklig interaktion. Det handlar inte om respektlöshet.
Juddan är för mig ingen vinnare, men hon bör absolut sitta i final. Hon är lojal och ställer alltid upp oavsett, matlagning och städning fixar hon. Hon är ett bra stöd och komplement till bästa Tanja (som är min vinnare).
Kommentarer om att Juddan är stor är bara elaka liksom öknamn som används bara för att hata.
För övrigt har Mergim varit snäll, lugn och omtänksam sedan i går kväll vilket är välgörande för sinnesfriden.