2021-04-22, 06:35
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Jag kan förstå att man är emot stängningen av flygplatsen om blir personligt drabbad, tex om man bor i bromma och räds ett nytt miljonprogram i området och ett trafikkaos eller om man personligen brukade flygplatsen en massa.

Men om min inte har ett sådant så att säga personligt skäl att vara emot stängningen så begriper jag inte vad man kan ha för invändningar? Visst man gillar inte MP och Bolunds glada grin, men det kan väl ändå inte vara allt?
Citera
2021-04-22, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Tveksamt när det blir 100 000 nya invånare som ska ta sig till och från jobbet.
Ingen fara, fler bostäder skulle inte precis påverka priserna negativt, jämfört med att knappt kunna höra sig själv tänka när jetmotorer dundrar förbi mitt i morgonfikat. Att infrastrukturen i området behöver anpassas för 100k nya invånare har nog stadsplanerarna koll på.
Senast redigerad av Tomaaa 2021-04-22 kl. 06:50.
Citera
2021-04-22, 07:14
Medlem
Think-Twices avatar
Regeringen tillsätter nu en utredning som ska se över hur trafiken från Bromma ska gå över till Arlanda, vars kapacitet ska säkras, enligt regeringen.

Förväntar mig en väldigt lång klimatsmart cykelbana!
Senast redigerad av Think-Twice 2021-04-22 kl. 07:18.
Citera
2021-04-22, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Ännu bättre, sverige kan ta emot ännu mera behövande från Afghanistan och Somalia. Vad kan gå fel?
Känner du till bostadskön för hyresrätter i stockholm? Det är en hel del yngre stackare som får hyra i andrahand/bo kvar hos föräldrarna ett bra tag. Förstår ej varför några byfånar har invändningar kring det här beslutet. Det är rätt tydligt att det bara är anti-MP-baserat. Det är rätt beslut oavsett vilket parti man gillar.
Citera
2021-04-22, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Vem ska bo där? Befolkningen i Stockholm minskar och en bostadskrasch är det sista vi behöver i landet.

Källa på det, miffo!
Citera
2021-04-22, 08:17
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuangPrabang
Regeringen lägger ned Bromma flygplats

https://www.di.se/nyheter/bekraftat-regeringen-vill-stanga-bromma-flygplats/

Konsekvenser?
Om Stockholm spelar sina kort väl kan de bygga bostäder så att allt folk de anser skulle behöva flytta till Stockholm för att fylla olika vakanser kan göra det.
Sedan innebär det också att man har en utmärkt möjlighet att bygga studentbostäder där Stockholm sedan länge haft stora problem.
Citera
2021-04-22, 08:18
Medlem
cece123s avatar
Det är praktiskt att åka från Bromma flygplats, litet och lättillgängligt.
Dock har de korkad personal som kollar passagerarna.
När möjligheten till tågresor ökat åker jag numera hellre klimatsmartare och billigare.
Bromma flygplats tid är förbi, det behövs utveckling av området.

Kommer att sakna möjligheten att få vinka till gossarna på HA som har sin lilla klubbstuga i närheten. 👋🏍️
Citera
2021-04-22, 08:26
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Är Stockholm tillräckligt stort för att ha två flygplatser? Jag bor inte där så jag vet egentligen inte utan spekulerar bara.
Näe, det är inte det. Det är bara muppar som åker den vägen. Tåg eller Arlanda är det som gäller för den vettige. Bromma behöver fler bostäder. Se bara hur fint det har blivit nordväst om Bällsta Bro.
Citera
2021-04-22, 08:39
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nadal
Källa på det, miffo!
Om du hade inte pillat på pungen medan du besvarade inlägget hade du sett svaret ovanför ditt egna.

Men här får du herr pungkliare din källa https://samnytt.se/trendbrott-stockh...kning-minskar/
Citera
2021-04-22, 08:39
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Åh fan där ser man! Tack för länken
Jag blev själv förvånad så förstår din reaktion. Har kollat upp att det verkligen stämmer då det är Samnytt. Ingen orsak.
Citera
2021-04-22, 08:41
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Känner du till bostadskön för hyresrätter i stockholm? Det är en hel del yngre stackare som får hyra i andrahand/bo kvar hos föräldrarna ett bra tag. Förstår ej varför några byfånar har invändningar kring det här beslutet. Det är rätt tydligt att det bara är anti-MP-baserat. Det är rätt beslut oavsett vilket parti man gillar.

Hur många invandrare har stått i bostadskö och ändå fått en lägenhet tror du?
Citera
2021-04-22, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuangPrabang
Jag har bott i Bromma hela mitt liv och kan säga att om man ska bygga tusentals eller till och med tiotusentals bostäder på flygfältet måste man göra om vägnätet.

Idag är det köer vid Kvarnbacksvägen, Drottningholmsvägen, Brommaplan, Kvarnbacksrondellen och längs med 275:an och 279:an. Trafiksituationen är ohållbar.

Positivt för alla boende i Johannesfred. Jag kan tycka att man kan göra om flygfältet till en stor stadspark med ett utbud av olika aktiviteter och sporter, löpspår och naturreservat.

Eller så bygger man en ny stad för våra invällare någon helt annan stans

På ej Jorbruksmark
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in