Citat:
Ursprungligen postat av
DEMONOMICON
Alltså vad är det jag missat från inatt? Såg fram till ca 02-tiden och jag såg inte att det hände något konstigt mellan Empa och Dompa? Dompa verkade väl sugen, men jag tycker inte han verkade gå för långt. Han har ju en viss jargong, han gillar brudar osv.
Men vadå hände det något under natten??
Som flera andra skrivit så blev Dompa lite väl på. Jag tänker inte spekulera i om hans avsikter var mys eller sex.
Min första reaktion var (också) att bb gjorde en större deal av det än det var, att det var väl inte så farligt osv. Men direkt efter så slog det mig att det ju just är det här kvinnor har indoktrinerats med i alla år- att det inte är så farligt och ändå okej. Men det är ju inte det! Inser jag nu. Och om vi någonsin ska få till nån förändring för våra döttrar och kommande generationer så behöver vi ta till oss det nu. Det är inte okej att "skämta" om att man tänker ta det man vill ha eller att fortsätta tjata när den andra har sagt nej.
Punkt.
Sen behöver man ju inte dreva igång nånting för det, men ett första steg är att man tar till sig det och inser att det är just det här som är grunden för samtycke och att "Dompa" går precis över den gränsen.