2021-04-21, 20:14
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonsolen200
En tjej som i underkläder sätter sig över en full man i underkläder, gnider sitt kön mot hans kuk och säger att hon inte vill dela med sig av honom till andra (och tidigare under kvällen tagit på hans kuk) - tycker du det finns tydligare signaler på sexuella inbjudningar?
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Men i Jennifers fall kan jag inte anse att det är en fråga om övergrepp då hon sitter gränsle över honom och det kan tolkas som en sexuell invit?? Mig veterligen skulle jag aldrig sitta gränsle över någon som inte tilläts att ta av mig min BH....
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Unga fulla människor som är halvnakna med varandra och smeker varandra. Tjejen sitter i trosor och pressar sitt kön emot honom och han drar ner behån hon säger argt nej och sitter kvar och han slutar. Tror starkt på att han faktiskt blir sexuellt trakasserad där och han borde anmäla henne. Tror faktiskt hon kan bli dömd för det.
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Ganska svårt att bli fälld i Sverige för ett påstått brott som skett i Mexico.

Instämmer i funderingarna ovan.
Skulle verkligen detta anses vara ett brott i Mexico när tjejen Jennifer i stringtrosor sitter grensle på tu man hand över en halvnaken Toby och han försöker öppna hennes Bh framtill???
Hon säger skrattande nej och han avbryter. Brottsligt??

Vi må ha speciella unika nyskapade lagar kring sex och samtycke i Sverige, lagar som andra länder inte har. Men att sätta sig i stringtrosor över en kille i en säng och säga att man inte vill dela honom med någon annan tjej är onekligen en INVIT till sex i större delen av övriga världen - troligen också i Mexico.

Det vore därför mycket förvånande om Toby skulle kunna åtalas och lagföras för detta som skedde inne i porrhuset PH på en annan kontinent med frivilliga kvinnliga och manliga deltagare som ofta har just vidlyftigt sex i huset.

Med den andra tjejen som anklagar honom hånglade han väl också i en säng? Det är inte ok att föra in fingrar genitalt på någon om man inte är säker på att petting är bådas vilja - om det nu överhuvudtaget har skett.
Men även denna tjej låg ju halvnaken med honom i sängen och kelade, när hon sa att hon inte ville ha sex lät han bli.

Kommunikation är svårt. Kommunikation är en mängd signaler vi sänder ut som sedan ska tolkas av någon annan. Kommunikation är inte bara det som formuleras i ord, ord är en liten del av kommunikationen. Ännu svårare är det att tolka allt om man dessutom är drogad.

Vill man vara säker på att inte utsättas för några sexuella inviter eller förförelser kanske man inte ska delta i PH. Eller hångla i stringtrosor i sängen med en kille som man meddelar att man vill ha för sig själv. Det vore inte förvånande om just Mexicos lagsystem skulle tolka det hela så - i många länder tolkas lagen just så.
Då har inget brott begåtts i Mexico och Toby kommer inte kunna åtalas i Sverige heller. Allt läggs ner.

Det riktigt positiva ur det hela vore om också PH skiten därefter läggs ner för gott.
Senast redigerad av coli 2021-04-21 kl. 20:53.
Citera
2021-04-21, 20:14
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zionistreport97
Att det är extremt uppblåst detta, vi kommer nog antagligen komma fram till att det är fejk. Vi har allt material oklippt.
Men men media är alltid på de oskyldiga kvinnornas sida.
Helt sjukt förfan, vänta tills utredningen är klar.

Hur ser framtiden ut för resten av säsongen? Kommer den att sändas klart eller kommer den att skrotas?
Citera
2021-04-21, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damdanne
Varför skulle det vara svårt? Hur ser lagen ut här?

Citat:
Ursprungligen postat av termozen
Handlingen måste vara olaglig i Mexiko också. Det är enda hindret.

Du kan inte dömas för ett brott i Sverige du begått i utlandet...
Citera
2021-04-21, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Instämmer i funderingarna ovan.
Skulle verkligen detta anses vara ett brott i Mexico när tjejen Jennifer i stringtrosor sitter grensle på tu man hand över en halvnaken Toby och han försöker öppna hennes Bh framtill???
Hon säger skrattande nej och han avbryter. Brottsligt??

Med den andra tjejen som anklagar honom hånglade han väl också i en säng? Det är inte ok att föra in fingrar genitalt på någon om man inte är säker på att petting är bådas vilja - om det nu överhuvudtaget har skett.
Men även denna tjej låg ju halvnaken med honom i sängen och kelade, när hon sa att hon inte ville ha sex lät han bli.

Kommunikation är svårt. Kommunikation är en mängd signaler vi sänder ut som sedan ska tolkas av någon annan. Kommunikation är inte bara det som formuleras i ord, ord är en liten del av kommunikationen. Ännu svårare är det att tolka allt om man dessutom är drogad.

Vill man vara säker på att inte utsättas för några sexuella inviter eller förförelser kanske man inte ska delta i PH. Eller hångla i stringtrosor i sängen med en kille som man meddelar att man vill ha för sig själv. Det vore inte förvånande om just Mexico lagsystem skulle tolka det hela så - i många länder tolkas lagen just så.
Då har inget brott begåtts i Mexico och Toby kommer inte kunna åtalas i Sverige heller. Allt läggs ner.

Det riktigt positiva ur det hela vore om också PH skiten därefter läggs ner för gott.

Är det inte produktionsbolaget som anmält det hela?
Citera
2021-04-21, 20:24
Medlem
colis avatar
Citat:

Jo det kan du. Sitter några krigsförbrytare i svenska fängelser liksom den mördade Pelas morbröder. För att inte nämna pedofiler i Thailand som kan åka dit när de kommer hem.
Ett krav för att kunna dömas i Sverige är att handlingen är brottslig även i landet där den skedde.

Just därför är fallet med anklagelserna i PH tveksamt. Skulle verkligen detta tafsande under hångel mellan nästan nakna frivilliga deltagare vara brottsligt i Mexico?
Senast redigerad av coli 2021-04-21 kl. 20:54.
Citera
2021-04-21, 20:29
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damdanne
Är det inte produktionsbolaget som anmält det hela?

Det verkar vara produktionsbolaget som nu anmält ( pga mediadrevet) ja.
Men anklagelserna kommer från tjejerna. Det är hur de i efterhand uppger att de uppfattade det hela, som ligger till grund för anmälan.
Citera
2021-04-21, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Jo det kan du. Sitter några krigsförbrytare i svenska fängelser liksom den mördade Pelas morbröder. För att inte nämna pedofiler i Thailand som kan åka dit när de kommer hem.
Ett krav för att kunna dömas i Sverige är att handlingen är brottslig även i landet där den skedde.

Just därför är fallet med anklagelserna i PH tveksamt. Skulle verkligen detta tafsande under hångel mellan nästan nakna deltagare vara brottsligt i Mexico?

Nej, det stämmer inte. Jag har undkommit lagens långa arm genom att säga att jag begick narkotikabrott i Frankrike och inte i Sverige.
Citera
2021-04-21, 20:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Känns som att du har missförstått medvetet. Vad personen menade var ju att om kvinnan i efterhand kommer fram till att hon inte ville, så ska hon kunna anmäla. Förstår du nu?
Vad personen ger som exempel är en situation där samtycke råder. Totalt irrelevant både för denna diskussion och för samtyckesdebatten som helhet.
Citera
2021-04-21, 20:46
Medlem
colis avatar
Citat:
Nej, det stämmer inte. Jag har undkommit lagens långa arm genom att säga att jag begick narkotikabrott i Frankrike och inte i Sverige.

Vet inte hur det fungerade i just ditt fall. Såväl krigsbrotten som mordet på Pela skedde utomlands. Förövarna greps i Sverige, åtalades och dömdes här. Några, inkl Pelas farbröder( ej morbröder) sitter på livstid, trots att de inte dömts för några brott begångna i Sverige.

En gissning är att detta inte ens anses vara ett brott i Mexico. Då går det inte heller att lagföra i Sverige.

Ibland påminner mig dessa utsatta kvinnliga offer om ormtjusare som blir bitna.
Vill man verkligen inte riskera ormbett, hånglar man inte och hetsar inte upp ormar. Man håller distans, umgås i nyktert tillstånd och lär känna varandra innan man släpper någon okänd orm in på livet. Då minimerar man risken för ormbett. Det är fortfarande olagligt för ormen att bitas, men det hjälper ju inte när man väl råkar illa ut och blir biten. Bättre man själv ser till att klara sig undan bett.
Citera
2021-04-21, 20:46
Medlem
Citat:

Jo. Om det är olagligt i båda länderna.

Dubbel bestraffbarhet kallas det.
Citera
2021-04-21, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
Jag är 30+ bör jag skämmas för att jag sett alla säsonger och följer flera av deltagarna på instagram?
.

Inte alls.
Citera
2021-04-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
Jag är 30+ bör jag skämmas för att jag sett alla säsonger och följer flera av deltagarna på instagram?
Inte bara bör.Du skall....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in