2021-04-21, 11:01
Medlem
Som rubriken lyder? vart köper ni era strumpor? har testat mycket olika varianter utan att jag hittat några som jag gillar!
Antingen håller dem inte eller så är dem för tjocka?! Någon som testat bambustrumpor?

Läst en del om det tidigare men tänker om det finns något som kommit på sisstonde som inte diskuterats tidigare!
Citera
2021-04-21, 11:08
Medlem
Köpte senast på Zalando, faktiskt. Ganska billiga, tunna mönstrade strumpor. De har till min förvåning hållit sig hela i ett och ett halvt år nu... Peppar peppar.
Citera
2021-04-21, 12:30
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Köpte en drös via någon släktings barn på newbody och de är så trånga att de stasar runt vaden. Händer också att de går sönder när man försöker kränga dem på foten.
Storleken är rätt enligt min fot och jag har inte feta vader.

Inte att rekommendera.
Citera
2021-04-21, 13:34
Medlem
Dundersnubbens avatar
Köper bara strumpor i merinoull
Citera
2021-04-21, 13:45
Medlem
Narutoshippchops avatar
Köper billiga skitstrumpor på Rusta, ICA eller Coop.
Citera
2021-04-21, 13:56
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Stadium outlet å lager 157 köpte jag från sist å inge fel på dom.
Citera
2021-04-21, 14:14
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexwhois
Som rubriken lyder? vart köper ni era strumpor? har testat mycket olika varianter utan att jag hittat några som jag gillar!
Antingen håller dem inte eller så är dem för tjocka?! Någon som testat bambustrumpor?

Läst en del om det tidigare men tänker om det finns något som kommit på sisstonde som inte diskuterats tidigare!

Bambu är jävligt mjuka och sköna men går sönder rätt snabbt, åtminstone de varianter jag har provat.
Citera
2021-04-21, 14:22
Medlem
Jag köpte mycket från Sockshop i UK, men då dom numera inte har de lite tjockare färgglada bomullssockarna jag brukade köpa så letar jag fortfarande en vettig kvalitet.
Detta till vardags, tunna dressade sockor blir det oftast från Stayhard eller Zalando.
I Sneakers blir det oftast ankelsockor i svart eller vitt från CAT.

Så vet någon var man får tag på typ sportsockor (lite tjockare bomull) i glada enfärger så tar jag gärna emot tips..

/Dick
Citera
2021-04-21, 14:54
Medlem
Ströms eller på https://www.skolyx.se/34-strumpor.
Citera
2021-04-21, 15:56
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Köpte senast på Zalando, faktiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Dick109
till vardags, tunna dressade sockor blir det oftast från Stayhard eller Zalando.

Värt att notera att Zalando just nu kör en mycket oetisk reklam där man uppmuntrar extrem fetma. Det är kanske inte det man vill ha på sitt samvete, att man varit med och stöttat något som leder till sjukdom och död.

Själv använder jag oftare och oftare strumpor jag köpte för 20 år sedan. Då det gått hål i alla jag köpt mera nyligen . Jag funderar på om man måste gå över till byggjobbaremärken för att kläderna ska hålla ihop. Men jag tycker kanske inte de är så snygga.
Citera
2021-04-21, 16:15
Medlem
https://www.gustextil.se/sv/artiklar/gus-jeanssock.html
Gus textil, jeanssocka blåmelerad, stl 40-44.
Bra kvalitet, sköna och luftiga. Köper 9-pack så blir det lätt att hålla reda på.
Citera
2021-04-21, 16:45
Medlem
Turbomachines avatar
Olika ställen.
Har kört länge på Intersport men de luddar extrem så jag har prövat från Engelsons de i sin tur tycker jag är för höga.
De senaste paren jag köpte är från Biltema och de är fan perfekta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in