2021-04-20, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Men blir inte dem personer som blir rånade väldigt ledsna av att bli rånade?

Det beror på om de röstade för det eller ej.

Röstade det för fortsatt rånrisk och kriminalitet så bör de ju bli glada då de fick förväntat resultat av sitt röstande.
Citera
2021-04-20, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Men blir inte dem personer som blir rånade väldigt ledsna av att bli rånade?
Inte alls. Tvärtom så tycker de utsatta bara det är bra att de själva får njuta av effekterna av sitt riksdagsvalsröstande och sedan röstar de för fortsatt globalistiskt styre.
Citera
2021-04-20, 21:02
Medlem
Krävs personnummer i nätbutiken eller räcker adress och namn som nu?
Senast redigerad av Hominem 2021-04-20 kl. 21:41. Anledning: stavning
Citera
2021-04-20, 21:03
Medlem
RingInteSnutens avatar
Dom är väldigt utbredda I Polen och funkar riktigt bra.

Behöver inte vara hemma för att få paket utan dom läggs i boxen och man kan hämta den på väg ifrån jobbet, inget krångel med att hitta paketet eller lång kö då du öppnar din lucka med ett knapptryck i appen.

Dock ett par skillnader...
Inte Postnord som sköter dom, samt att ingen identifiering krävs.

En gång har det hänt att en andra lucka öppnades samtidigt som min. Antar att det är lite mindre chans att det händer än att ett paket försvinner ifrån posthanteringen.

I ett sådant läge får man hoppas att personen som det händer är ärlig.
Citera
2021-04-20, 21:16
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Krävs personnummer i närbutiken eller räcker adress och namn som nu?

Man skickar med vanliga Mypack Collect, så borde räcka med namn och adress.
Citera
2021-04-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Personalen på mitt närmaste postombud är otroligt oförskämda. Dessutom har de ungefär samma regler som The Soup Nazi har i Seinfeld. Så jag har tröttnat för länge sen och använder alltid Instabox när det går. Den ligger vid tunnelbanan och har i princip öppet dygnet runt.

Sammanfattningsvis välkomnar jag denna förändring även om det kan kännas lite obehagligt ibland när de kriminella gängen står och stirrar på en.

En brasklapp kan vara eventuell insiderbrottslighet.

Insiderbrottslighet kommer vi absolut få se.

Jag är helt övertygad om att postnordanställda har väldigt bra koll på vilka paket som är potentiellt värdefulla och om boxarna tillgängliga dygnet runt så kommer de att bli länsade. Med en kofot lär det väl knappast ta mer än ett par sekunder att få upp dem.
Citera
2021-04-20, 21:21
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Det kommer rånas och de kommer brinna i parti- och minut, vid dessa "automater". En lika bra idé såsom de personalfria butikerna är.
Citera
2021-04-20, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Dom är väldigt utbredda I Polen och funkar riktigt bra.

Behöver inte vara hemma för att få paket utan dom läggs i boxen och man kan hämta den på väg ifrån jobbet, inget krångel med att hitta paketet eller lång kö då du öppnar din lucka med ett knapptryck i appen.

Dock ett par skillnader...
Inte Postnord som sköter dom, samt att ingen identifiering krävs.

En gång har det hänt att en andra lucka öppnades samtidigt som min. Antar att det är lite mindre chans att det händer än att ett paket försvinner ifrån posthanteringen.

I ett sådant läge får man hoppas att personen som det händer är ärlig.

Det är ju extremt utbrett i Sverige också? Kan ju inte gå ett kvarter i sthlm utan att gå förbi antingen instabox- eller budbee-boxar.

För övrigt tycker jag att det är ett helt överlägset upplägg. Postombud är ju fruktansvärt uselt.
Citera
2021-04-20, 22:09
Medlem
Karmans avatar
Låter som en intressant idé, men att det inte skulle krävas bygglov för Postnord låter ju som rena snurren. Beror förstås på var de ställer ut dem, men det måste ju vara platser som är lätta att nå för allmänheten.

Sen kan jag ha synpunkter på att alla ännu inte har ens smartphone, än mindre mobilt bankid. Primärt gäller det ju äldre, men de kanske också behöver beställa något till och från via Postnord?
Citera
2021-04-20, 22:17
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Använder alltid instabox eller budbee , sjukt smidigt och behöver aldrig köa. Bra att postnord gör något rätt...
Bästa leverantören av paket anser jag att Premo eller Early Bird, vad de nu heter. Otroligt smidig dag 1-leverans (dagen efter beställning) i tidiga morgontimmen utanför dörren. Varför krångla med postombud och lådor och annat tjafs?
Citera
2021-04-20, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Våra nya "entreprenörer" kommer tråla utanför/runtom dessa boxar. Minsta tecken på att du plockar ut något som verkar vara av värde kommer resultera i väpnade rån på lämpliga ställen runt omkring sagda uppställning. Politikerna kommer säga "vi kunde inte se detta komma" och struntar sedan i stölderna.

Det tror jag inte. Vilken kriminell vill vänta i timtal på ett rånoffer och sen råna nio personer på ansiktskrämer och oljefilter till Saab för att sen först vid det tionde rånet kunna lägga vantarna på ett par earpods. Nej nu pratar du allt i din politiskt vinklade nattmössa igen.
Citera
2021-04-20, 22:52
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CV90
Det är ju extremt utbrett i Sverige också? Kan ju inte gå ett kvarter i sthlm utan att gå förbi antingen instabox- eller budbee-boxar.

För övrigt tycker jag att det är ett helt överlägset upplägg. Postombud är ju fruktansvärt uselt.

Har ingen koll på Sverige men litar på dig.

Själv uppskattar jag alla tjänster där jag slipper ha att göra med kass service personal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in