2021-02-19, 17:47
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ByByBiden
Berätta gärna hur det går. Har samma meddelande för en grej jag beställt från UK. Enligt spårning anlände mitt paket till Sverige den 7 feb och har sedan dess "tulldeklarerats". 12 dagar nu..
2 Februari kom paketet till tullen, idag fick jag papprena på att betala in moms. Inte speciellt imponerande hastighet på deras arbete.
Citera
2021-02-20, 00:47
Medlem
Crapmagics avatar
Är det nått skum med den här adressen?
https://misslyckad-leverans.com/postnord-2/7a532840f2617ee6fa5ac99c73e34038/
Meddelande! Nytt meddelande från postnord
PostNord <hbthr@zso-bruggregion.ch>
Senast redigerad av Crapmagic 2021-02-20 kl. 01:32.
Citera
2021-02-21, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
2 Februari kom paketet till tullen, idag fick jag papprena på att betala in moms. Inte speciellt imponerande hastighet på deras arbete.

Mina papper har ännu inte kommit. Till tullen kom paketen i mitten av januari.
Det ena kom fram till mig nyligen, och det andra behöver deklareras (fick nyligen reda på detta via tfn). Skitsega är de.
Citera
2021-02-22, 09:25
Medlem
Citat:

Ok, då kanske jag kan hoppas på att få veta något i veckan. Har beställt via Amazon och jag ska nu tydligen ha rätt att få pengarna tillbaka, men jag ger det en liten tid till.
Citera
2021-02-22, 10:19
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Är det nått skum med den här adressen?
https://misslyckad-leverans.com/postnord-2/7a532840f2617ee6fa5ac99c73e34038/
Meddelande! Nytt meddelande från postnord
PostNord <hbthr@zso-bruggregion.ch>

Sent svar men ......

Ehhh ja, mail från Postnord kommer alltid från någon postnord-domän så det är definitivt något skumt! Jag har fått äkta postnordmail från postnord.com och postnord.se

Domänerna misslyckad-leverans.com och zso-bruggregion.ch är knappast Postnords domäner

/#LOUDmouth#
Citera
2021-02-22, 15:17
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Sent svar men ......

Ehhh ja, mail från Postnord kommer alltid från någon postnord-domän så det är definitivt något skumt! Jag har fått äkta postnordmail från postnord.com och postnord.se

Domänerna misslyckad-leverans.com och zso-bruggregion.ch är knappast Postnords domäner

/#LOUDmouth#
Det är ingen fara, för bedragarna har fortfarande inte dragit några pengar från mitt konto, varför jag inte tänker spärra mitt kort, det står ju att det är enbart när detta sker som man bör spärra.
Citera
2021-02-23, 12:07
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Så här står det på min försändelse

Stoppat
Försändelsen importhanteras av PostNord. Leveranstid kan därför inte beräknas ännu.

Det här är från den 2 februari, sen dess har ingen hört ett pip mer om detta paket som innehåller en leksakstraktor.
Nån mer som varit med om samma sak och vet vad som händer efter att postnord satt stopp?`Kan paketet va på väg tillbaka till avsändare eller.
Så länge PostNord har fått fram paketet så lär det nog lösa sig. Fick vänta i nästan en månad på mitt paket EFTER att det nått tullen.
Citera
2021-03-07, 20:44
Bannlyst
Det är lite märkligt med de öppnade paketen och saker som kommer bort. Dock har PostNOrd en Uber trevlig och tillmötesgående kundtjänst , det ska man ge dem.
Citera
2021-04-02, 21:07
Medlem
Grievouss avatar
Nu försöker PostNord bumpa upp sitt trustpilotbetyg genom riktade inbjudningar till folk om att recensera 😂 De har gått från 1,3 stjärnor till 1,7 på en månad men låt er inte luras av den senaste tidens fina betyg. Ett tips är att kolla på "företagstransperens" på trustpilot så kan man se varifrån omdömena kommer.

Det luktar desperation.
Citera
2021-04-07, 15:22
Medlem
wastaahs avatar
Vad gör postnord nuförtiden egentligen? Förr fick jag paket från Tyskland på 2 max 3 dagar från beställning nu ligger de alltid minst en vecka eller två efter de ankommit till Sverige innan de skickar dem vidare inrikes?? Detta är paket inom EU vad fan ska det ta sån tid för
Citera
2021-04-07, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Vad gör postnord nuförtiden egentligen? Förr fick jag paket från Tyskland på 2 max 3 dagar från beställning nu ligger de alltid minst en vecka eller två efter de ankommit till Sverige innan de skickar dem vidare inrikes?? Detta är paket inom EU vad fan ska det ta sån tid för

Förr köpte vi varor i fysiska butiker, nu finns det knappt några fysiska butiker kvar. Stora välkända kedjor är ett minne blott. Mer tryck på internethandeln ger givetvis mer tryck på PostNord då de flesta verkar använda den tjänsten.

Sedan var brevbärare ett väldigt bra och gediget yrke, nu är det flumanställda och invandrare utan kunskaper som håller på.
Citera
2021-04-20, 14:46
Medlem
Jag har en idé. Vad händer om du kan begära en kod från postnord som ger dig möjlighet att logga in på deras webbplats med och anpassa om du vill ha kommersiell/reklam post eller inte, om du vill att ditt paket ska levereras till en postnord servicepunkt eller direkt i din brevlåda etc. Och postnordarbetarna kan använda en app för att se vilka hus som har vad. iställe för att köpa en sån där ingen reklam tack klistermärke etc .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in