2021-04-19, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Så du tror han til Domstolen sa han var uskyldig, men til politiet sa han var skyldig ? Tydelig at du ikke skjønner hvordan politiet arbeider og tar alt de kommer med for god fisk.
vi trenger ikke krangle om dette. Domstolen har ikke uttalt at han er uskyldig. Tror du aldri jeg har vært til stede under et avhør.
Citera
2021-04-19, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Ikke meg du spurte, men det er nok det. På FB har han lagt til en "i" på slutten av fornavnet. Mottoet er "Invest today & earn tomorrow".
Det er dette miljøet politiet må sette under lupen.
hvordan vet du at at dette miljøet må settes under lupen. Er det spor i denne retning.
Citera
2021-04-19, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Det kan jeg være enig i, men mener fortsatt det er god grunn til at TH er hovedmistenkt. Han har ikke gjennomført dette alene.

Ja, ifølge politiet er TH hovedmistenkt. Jeg har ikke latt meg imponere av politiet i denne saken. Men hvis TH er skyldig, hvor mange andre er involverte? Minimum to, maksimum?
Citera
2021-04-19, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Ja, ifølge politiet er TH hovedmistenkt. Jeg har ikke latt meg imponere av politiet i denne saken. Men hvis TH er skyldig, hvor mange andre er involverte? Minimum to, maksimum?

Ut i fra det man har fått vite, er det vanskelig å si noe om antall medhjelpere
Citera
2021-04-19, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Et forsettlig eller overlagt drap er noe ganske annet enn det du beskriver her. Det eksisterer motiv i de fleste drap som begås med forsett/overlegg, men motiv kan jo være så mangt, alt fra en hundrelapp til at kona har sett på en annen mann, det blir helt subjektivt.

Her har du nok misforstått fullstendig hvilken del Jayce er innom som faktisk har noe med hensikten å gjøre.

Det er viktig å ta i betraktning at den eneste årsaken til at politiet tror det er noe som har vært grundig planlagt er trusselbrevet med bitcoin koder som ble lagt igjen i sloraveien.

Mange drap har ingen hensikt. De bare skjer og ofte når folk er helt ute av balanse.
Citera
2021-04-19, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
hvordan vet du at at dette miljøet må settes under lupen. Er det spor i denne retning.

Kryptosporet er nok pr dags dato hovedsporet. Da må man selvsagt kartlegge alle i kretsen rundt RU.
Er ikke dette åpenbart? Alt annet vil være grov tjenesteforsømmelse. Flere har nok snappet opp RUs skryt om en "hval". Jeg tror RU har blitt lurt, men ikke av TH. Jeg tror tiden vil vise at både RU og TH er uskyldige. Det er flust av moduskandidater. For eksempel Tosk* eller "Onkel Skrue", bare for å nevne to av dem. Disse er *født* kriminelle, store deler av tiden går med til å planlegge neste kupp. Og for å ta Tosk*, han har hatt veldig god til til å planlegge.
Politiet etterforsker for fullt, men er redd de kastet bort mye tid, ved å holde blikket stivt rettet mot TH.
NRK skrev dette i mai 2020:
"Korrespondanse NRK sitter på, viser at mannen i 30-årene tok kontakt med flere personer med kryptokunnskap og fortalte om planene han hadde. I meldingene ga han uttrykk for at han ville samarbeide med andre kryptointeresserte."
https://www.nrk.no/norge/slik-fortalte-bortforingssiktet-i-hagen-saken-om-forretningssamarbeidet-1.15013836
Citera
2021-04-19, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bolony
Her har du nok misforstått fullstendig hvilken del Jayce er innom som faktisk har noe med hensikten å gjøre.

Det er viktig å ta i betraktning at den eneste årsaken til at politiet tror det er noe som har vært grundig planlagt er trusselbrevet med bitcoin koder som ble lagt igjen i sloraveien.

Mange drap har ingen hensikt. De bare skjer og ofte når folk er helt ute av balanse.

Det kan vel eksistere motiv selv om gjerningsmannen er i ubalanse?
Citera
2021-04-19, 17:54
Medlem
Ikke mange Einsteins i dette miljøet nei, det er jo tydelig.
Citera
2021-04-19, 18:02
Medlem
Hvem er MZ? Jeg føler på meg at politiet har progress her nå👍
Citera
2021-04-19, 18:47
Medlem
Da Hettemannen først meldte seg gikk det imponerende fort å sjekke ham ut av saken.
Kan noen forklare meg mulig saksgang fra det tidspunkt at en mann melder seg som Hettemannen en onsdag kveld, og frem til pressen skriver påfølgende morgen at Hettemannen er sjekket ut av saken?

Dette inkluderer da avsjekk av elektronisk dokumentasjon og vitner.

“I et intervju med NTB onsdag sa politiinspektør Hemiø at de antok at mannen måtte ha fått med seg etterlysningen, med tanke på oppmerksomheten saken hadde fått.
– Når han fremdeles ikke har tatt kontakt, mener vi det er mistenkelig, sa Hemiø.“

[...]

“Politiet sier torsdag at mannen har forklart at han ikke har fått med seg etterlysningen tidligere, og at han først onsdag kveld ble oppmerksom på at det kunne være ham politiet ønsket kontakt med.”

R. I. P. Hettemannen (?)

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/hettemannen-i-lorenskogsaken-er-identifisert-og-sjekket-ut-av-saken/s/12-95-3424035572
Citera
2021-04-19, 21:03
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Jeg hadde bare i tankene at virkeligheten nok er en del grimmere i AEs tilfelle, som den også var med den virkelige saken som inspirerte til Gone Girl. GG er tross alt en oppkonstruert historie. Gillian Flynn spant bare videre på tanken om at det var en frivillig forsvinning. Nok også fordi en film med plot a la det som virkelig skjedde med Laci Peterson hadde blitt for grotesk til å selge.
Mulig du har nevnt det, har pleid å skrolle forbi innleggene dine, men hvordan mener du man har klart å legge igjen spor etter kvelning i AEs tilfelle? Mener du det er lagt igjen slike spor som villedning for å få en frivillig forsvinning til å se ut som mord? Det blir veldig søkt for meg.
Det, i tillegg til at barn og barnebarn var alt for henne.
Sannheten kan noen ganger være for grim til å fatte for mennesker som ikke jobber med krimsaker.
Jeg tror heller at hun har gått til advokat for å få hjelp til å komme ut av ekteskapet uten to fullstendig tomme hender, etter er langt liv med å backe opp TH. Og at det har kommet ham for øre. Mitt inntrykk er at han aldri har unnet henne en krone.
Ja, Laci og Scott Peterson saken er grim som du skriver. Forfattere henter nok inspirasjon et sted når de pønsker ut krimplott, men de kopierer ikke 100 %. Gillian Flynn hentet elementer fra Laci og Scott Peterson saken, og komponerte et unikt plott i boken Gone Girl som gikk ut på frivillig forsvinning fordekt som drap. Det vil si at spor i boligen skal tyde på drap ved nærmere politietterforsking. Fra Gone Girl skal åstedet stages omhyggelig slik at ektemannen tror det er kidnapping, mens politiet skal tro at ektemannen har utført et drap og forkledd det som kidnapping.

I virkeligheten er filmen forsøkt kopiert en gang tidligere, da med krav om løsepenger inkludert. Les Denise Huskins-saken. Dette var tydeligvis ikke et godt utført plott da de ble gjennomskuet.

Skal ikke ramse opp alle likhetene ved Hagen-saken opp mot filmen, men de er mange. GM kopierte ikke 100 % men tilpasset plottet slik at at det kunne gjennomføres sammen med AEH. Sett gjennom denne hypotesen benyttet også GM filmen som del av manipulasjon av AEH. GM leste i tillegg om Denis Huskins-saken der løsepenger var del av plottet, et element som ikke var i filmen.

Det har gått snart 2,5 år siden forsvinningen. Jo lengre tid det tar uten at saken løses, jo mer tror jeg dette komplekse plottet skjedde.
Citera
2021-04-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Det kan vel eksistere motiv selv om gjerningsmannen er i ubalanse?

Hypotetisk sett ja, men nå snakket vi om denne saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in