Citat:
Ursprungligen postat av
Ittno
Jeg hadde bare i tankene at virkeligheten nok er en del grimmere i AEs tilfelle, som den også var med den virkelige saken som inspirerte til Gone Girl. GG er tross alt en oppkonstruert historie. Gillian Flynn spant bare videre på tanken om at det var en frivillig forsvinning. Nok også fordi en film med plot a la det som virkelig skjedde med Laci Peterson hadde blitt for grotesk til å selge.
Mulig du har nevnt det, har pleid å skrolle forbi innleggene dine, men hvordan mener du man har klart å legge igjen spor etter kvelning i AEs tilfelle? Mener du det er lagt igjen slike spor som villedning for å få en frivillig forsvinning til å se ut som mord? Det blir veldig søkt for meg.
Det, i tillegg til at barn og barnebarn var alt for henne.
Sannheten kan noen ganger være for grim til å fatte for mennesker som ikke jobber med krimsaker.
Jeg tror heller at hun har gått til advokat for å få hjelp til å komme ut av ekteskapet uten to fullstendig tomme hender, etter er langt liv med å backe opp TH. Og at det har kommet ham for øre. Mitt inntrykk er at han aldri har unnet henne en krone.
Ja, Laci og Scott Peterson saken er grim som du skriver. Forfattere henter nok inspirasjon et sted når de pønsker ut krimplott, men de kopierer ikke 100 %. Gillian Flynn hentet elementer fra Laci og Scott Peterson saken, og komponerte et unikt plott i boken Gone Girl som gikk ut på frivillig forsvinning fordekt som drap. Det vil si at spor i boligen skal tyde på drap ved nærmere politietterforsking. Fra Gone Girl skal åstedet stages omhyggelig slik at ektemannen tror det er kidnapping, mens politiet skal tro at ektemannen har utført et drap og forkledd det som kidnapping.
I virkeligheten er filmen forsøkt kopiert en gang tidligere, da med krav om løsepenger inkludert. Les Denise Huskins-saken. Dette var tydeligvis ikke et godt utført plott da de ble gjennomskuet.
Skal ikke ramse opp alle likhetene ved Hagen-saken opp mot filmen, men de er mange. GM kopierte ikke 100 % men tilpasset plottet slik at at det kunne gjennomføres sammen med AEH. Sett gjennom denne hypotesen benyttet også GM filmen som del av manipulasjon av AEH. GM leste i tillegg om Denis Huskins-saken der løsepenger var del av plottet, et element som ikke var i filmen.
Det har gått snart 2,5 år siden forsvinningen. Jo lengre tid det tar uten at saken løses, jo mer tror jeg dette komplekse plottet skjedde.