2021-04-19, 11:59
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
https://www.skysports.com/football/news/11661/12279748/gary-neville-disgusted-by-premier-league-clubs-involved-in-breakaway-european-super-league-plans

Kan bara hålla med Gary i allt han säger.

Någon sett något mer om den nya Superligan? Skall visst komma ett definitivt beslut 930 UK time.

Neville tar tydligt supportrarnas parti i frågan och det är svårt att säga emot.

MEN. Blir det här verklighet. Att storklubbarna spelar sin egen CL. Kommer då Gary, Rio, Jamie och alla de andra säga "tack men nej tack" till att vara med i studion? Så fan heller. De kommer glatt ta checken och säga att "jag var skeptisk först men det här blev ju bra".

Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Tottenham har sparkat Mourinho

https://twitter.com/fagerlundfrida/status/1384075193165877251

Väntat. Exakt som alla förutspått när han fick jobbet så blev det knappast bättre, snarare ett enda långt lidande och marginella förbättringar i enstaka matcher.

Mourinhos burn time blir bara kortare och kortare. Kommer in, kort uppsving, härligt kaxig i media, sen kraschar och brinner relationen mellan Mourinho/spelartrupp/ledning och han åker på betald semester tills avtalet är slut. Var hamnar han härnäst? Vem ersätter? Inte fasen kan han väl landa ett storjobb till efter detta?
Citera
2021-04-19, 13:01
Medlem
preben12s avatar
Känns som väldigt märklig tajming att sparka honom nu en vecka innan finalen. Vad ska en ny tränare kunna åstadkomma på så kort tid?

I mitt tycke borde han fått sparken efter Arsenal- eller Zagreb-matchen då det fortfarande fanns en chans att komma topp 4.

Men möjligt att man har någon på g då man avslutningsvis i meddelandet på klubbens hemsida skriver : "Ryan Mason will take First Team training today and a further update will follow in due course."

Jag hade faktiskt inte haft något emot Harry Redknapp som caretaker till slutet av säsongen och under tiden försöka hitta någon långsiktig ersättare som kan ta över i sommar.
Citera
2021-04-19, 13:27
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Känns som väldigt märklig tajming att sparka honom nu en vecka innan finalen. Vad ska en ny tränare kunna åstadkomma på så kort tid?

I mitt tycke borde han fått sparken efter Arsenal- eller Zagreb-matchen då det fortfarande fanns en chans att komma topp 4.

Men möjligt att man har någon på g då man avslutningsvis i meddelandet på klubbens hemsida skriver : "Ryan Mason will take First Team training today and a further update will follow in due course."

Jag hade faktiskt inte haft något emot Harry Redknapp som caretaker till slutet av säsongen och under tiden försöka hitta någon långsiktig ersättare som kan ta över i sommar.

Harry Kane är den spelare som gjort flest PL mål utan vinna en enda titel. Hur länge orkar han stanna?
Citera
2021-04-19, 13:29
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Harry Kane är den spelare som gjort flest PL mål utan vinna en enda titel. Hur länge orkar han stanna?
Han lär dra i sommar.

Tror hans tålamod är rätt så slut nu
Citera
2021-04-19, 13:41
Medlem
Citat:
Tottenham har sparkat Mourinho

https://twitter.com/fagerlundfrida/status/1384075193165877251
Ryktet från den andra tråden säger att han vägrade genomföra träningen pga Tottenhams beslut om den nya superligan. Vet dock inte hur trovärdigt det är men det lär väl komma fram. OM han får sparken för det så tänker iaf jag hålla honom högt. Han är ur tid som manager men den värderingen är så rätt som det bara kan bli.

Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Det går också att vända på det och ställa frågan hur mycket tv-avtalen för La Liga vore värda utan Real, Atletico och Barcelona och hur mycket tv-avtalet för Premier League är värt utan sex av de nio främsta lagen.
De klubbarna som är med i Superligan kommer få ett årligt £300M bidrag för att hålla infrastrukturen gåendes. Lagen är ju inte tänkta att lämna sina ligor utan stanna kvar i ligorna och istället för CL spela här. Så de kommer fortfarande vara precis lika ekonomiskt mycket starkare än de övriga lagen i resp liga PLUS då £300M och vad de tv-avtalen innebär. Det är enbart ett sätt för rika ägare att bli än rikare.
Citera
2021-04-19, 14:02
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Det går också att vända på det och ställa frågan hur mycket tv-avtalen för La Liga vore värda utan Real, Atletico och Barcelona och hur mycket tv-avtalet för Premier League är värt utan sex av de nio främsta lagen.

Precis min tanke. PL och La Liga behöver deras storklubbar mycket, mycket mer än vad storklubbarna behöver dem. De har bara att förlora på att porta klubbarna och deras spelare. Inte en jävel är intresserad av att se typ Eibar - Alaves eller Fulham - West brom förutom de lokala fansen. I slutändan handlar allt om pengar, och ligorna skulle tappa alldeles för mycket, så därför tror jag att det är tomma hot.

Sen vad gäller UEFA och FIFA så ska deras korrupta arslen inte ha mycket att säga till om. Sälja VM till Qatar som är en diktatur, där kvinnors rättigheter inte väger mer än en påse hundskit, där arbetarna som bygger arenorna dör, högt uppsatta har hamnat inföngelset osv osv... men fan jävlar om några klubbar vill starta en efen liga.
Citera
2021-04-19, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Sen vad gäller UEFA och FIFA så ska deras korrupta arslen inte ha mycket att säga till om. Sälja VM till Qatar som är en diktatur, där kvinnors rättigheter inte väger mer än en påse hundskit, där arbetarna som bygger arenorna dör, högt uppsatta har hamnat inföngelset osv osv... men fan jävlar om några klubbar vill starta en efen liga.
Nog för att FIFA och UEFA är korrupta till tänderna men ditt exempel fallerar lite.

För denna stängda superliga är precis som FIFA skulle säga att Argentina, Brasilien, Tyskland, England, Frankrike, Italien, Spanien är de lag som alltid kommer göra upp om VM-titlen. De spelar en egen turnering om grupp på 7 lag där ingen behöver kvala och ingen kan "missa att vara med". Otur bara för övriga världens landslag - ni får titta på eller byta medborgarskap.
Citera
2021-04-19, 14:38
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma

Citat:
Han lär dra i sommar.

Tror hans tålamod är rätt så slut nu

Tveksam till att han lämnar i sommar. Tre år kvar på sitt kontrakt så Levy kommer kräva enorma summor. Är väl PSG, City eller United som möjligen skulle ha råd? Däremot tror jag han lämnar sommaren 2022.
Citera
2021-04-19, 14:52
Medlem
Generalanderssons avatar
Då var det slut för The Sacked One i spuds.

Märklig tajming får man ju ändå tycka. Men om uppgifterna stämmer, att Mourinho vägrade att genomföra dagens träningar p g a den påtänkta ”superligan”. Så förtjänar JM respekt.

Levy tror att spuds är världens mest attraktiva klubb, och att tränare som Nagelsmann, Flick, Allegri, Zidane, Rodgers, Klopp & Pep står alla i kö för att bli spuds-manager. Spuds och deras fans lever inte i verklighetens värld.
Citera
2021-04-19, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Ryktet från den andra tråden säger att han vägrade genomföra träningen pga Tottenhams beslut om den nya superligan. Vet dock inte hur trovärdigt det är men det lär väl komma fram. OM han får sparken för det så tänker iaf jag hålla honom högt. Han är ur tid som manager men den värderingen är så rätt som det bara kan bli.

De klubbarna som är med i Superligan kommer få ett årligt £300M bidrag för att hålla infrastrukturen gåendes. Lagen är ju inte tänkta att lämna sina ligor utan stanna kvar i ligorna och istället för CL spela här. Så de kommer fortfarande vara precis lika ekonomiskt mycket starkare än de övriga lagen i resp liga PLUS då £300M och vad de tv-avtalen innebär. Det är enbart ett sätt för rika ägare att bli än rikare.

Jag har läst från trovärdiga källor att det är falska rykten. Möjligen spin från honom själv, men mer troligt falska rykten från ett Twitterkonto.

Jo, men är det ju vad lagen själva vill. Dvs. stanna kvar i ligorna. UEFA hotar med att de kommer att bli kickade.

---

Det är en sak jag inte riktigt förstår. Menar de alltså att de ska tacka nej till sina CL/EL/ECL-platser?
Det är minst sagt lite vågat eftersom det gör att UEFA kan känna sig tvingade att kicka dem från ligorna
Citera
2021-04-19, 15:18
Medlem
TKD_1337s avatar
Goals ord, för vad det är värt:

Citat:
Goal has learned that the decision to part with Mourinho is based on results and not related to the Super League announcement.

https://www.goal.com/en/news/mourinho-sacked-by-spurs-ahead-of-carabao-cup-final-as/fqg4l48p4raq1bxkwfv0i141u

Oavsett så var slutet för Mourinho i Tottenham nära.
Citera
2021-04-19, 15:37
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Tveksam till att han lämnar i sommar. Tre år kvar på sitt kontrakt så Levy kommer kräva enorma summor. Är väl PSG, City eller United som möjligen skulle ha råd? Däremot tror jag han lämnar sommaren 2022.
Det som talar för att han stannar är väl att Real Madrids intresse svalnat, i lika hög grad som deras kassaflöde.

De verkar gå all in på Mbappé istället

För inte så länge sen var de ju beredda att sprätta iväg några miljarder för honom.

Edit; kan möjligen bli en dominoeffekt om PSG tvingas kränga Mbappé, varpå de vill ersätta honom med Kane; då skull de ju ha gott om pengar också
Senast redigerad av gato12 2021-04-19 kl. 15:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in