2021-04-18, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Frågan är ff hur han släpptes för vapen

Nu är jag inte Sveriges bästa rättsexpert men vissa gånger kan du bli släppt för att risken för att du ska rymma eller förstöra bevisning är liten. Det betyder inte att du inte kommer bli dömd för det brottet 😊
Citera
Medlem
Runkebys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sten1992
Det spelar ingen roll, vart jag har fått informationen ifrån. Folk måste vakna upp att fatta vad som egentligen pågår, han får betalat för det han gör.

Jag tror inte ett skit på att du är en advokat som har fått en massa info. Du är en feg släkting till Havve som inte vågar hämnas på dem som sköt eran bror/släkting och på detta sätt försöker du sprida falska rykten så att Einar stötts ut och att ingen ska backa upp honom. Din jävla pissråtta! Skriv när din hachrus har släppt istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Kan inte ta dig seriöst..
Men du vet om att det kan ta månader upp till år ibland innan man får sina straff?
För grovt vapenbrott är det obligatorisk häktning då det är minimum 2års fängelse. Så näe

Edit.

Minimistraffet för grovt vapenbrott 2 års fängelse. Det är vid denna gräns som obligatorisk häktning inträder. Syftet med minimistraffet på 2 år var för att få fler personer häktade för grovt vapenbrott, vilket varit ett led i arbetet mot den organiserade brottsligheten
Senast redigerad av minay 2021-04-18 kl. 23:16.
Citera
2021-04-18, 23:16
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Frågan är ff hur han släpptes för vapen
Det var i en tjejs lägenhet ena ggn, inga fingeravtryck bara korr i telefonerna. Andra ggn var det väl en startpistol. Vad jag minns.
Senast redigerad av Pandalina4 2021-04-18 kl. 23:21.
Citera
2021-04-18, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greatestmaddaeff
Nu är jag inte Sveriges bästa rättsexpert men vissa gånger kan du bli släppt för att risken för att du ska rymma eller förstöra bevisning är liten. Det betyder inte att du inte kommer bli dömd för det brottet 😊
Njo. Se mitt tidigare inlägg. För grovt vapenbrott är det minst två års fängelse = obligatorisk häktning.
Citera
2021-04-18, 23:19
Medlem
Citat:
Njo. Se mitt tidigare inlägg. För grovt vapenbrott är det minst två års fängelse = obligatorisk häktning.

Ja men han blev väl häktad! Han kan ha blivit släppt i väntan på rättegång? Jag säger inte att jag vet bara att jag gissar.
Citera
2021-04-18, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det var i en tjej lägenhet ena ggn, inga fingeravtryck. Andra ggn var det väl en startpistol. Vad jag minns.
Det ledde väll aldrig till åtal? Satt han i lägenheten med tjejen elr var den stächad hos henne? Varför kopplades den då till nisse? 🙄 läst i fuppar flera ggr att det inte varit dna eller fingeravtryck men endå har man fällts. Blev lite off topic nu men aa.
Citera
2021-04-18, 23:20
Medlem
Citat:
Ja men han blev väl häktad! Han kan ha blivit släppt i väntan på rättegång? Jag säger inte att jag vet bara att jag gissar.
Återigen, obligatorisk häktning innebär att du blir häktad i väntan på rättegång inte att du blir försatt på fri fot. 😇
Citera
2021-04-18, 23:21
Medlem
superurban08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maajty
Du är inte från Malmö va? Vad är F falangen för något? Något nytt som ingen annan malmöbo vet om? Det är för några år sedan k falanger SAMT m falangen ”lades ner”. Så du lär nog läsa på vad som händer i malmö innan du uttrycker dig. Och skulle nog vilja påstå det är mer rörigt i malmö än sthlm angående olika gäng

Helt rätt han är ute och cyklar! F-falangen var något nytt 🤣🤣 vem fan är det ? Falafel liggan?
Citera
2021-04-18, 23:21
Medlem
Citat:

Det är obligatorisk häktning om du är misstänkt för ett brott med minimum 2 års fängelse på straffskalan.
Citera
2021-04-18, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hss777777
Yasin har bara en lillebror som e 14 o en annan som e 27-28 som bor i Gbg de hans halvbror

Den där Sten1992- idioten borde stängas ett tag. Han sprider dynga som en jordbruksmaskin.
Citera
2021-04-18, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balditroNN
Betyder ingenting alls... Einar och Haval har ju offentligt dissat varandra ii sociala medier ett tag nu sedan kidnappningen.

Folk drar bara direkt kopplingen till Einar pga detta.
Sanningen är att detta kan ha med vad som helst att göra. Jag har ingen aning om hur pass kriminell Havals bror är, men det kan lika gärna vara så att han har haft sina egna konflikter och att det är helt orelaterat till Havals konflikter.

Folk vill ju såklart att det ska vara något spektakulärt "krig" på gång mellan två av de största rappartisterna. Så att de kan "heja" på en sida i konflikten (Einar vs Haval). Att de sitter och hetsar på instagram och antyder det ena eller andra betyder knappast någonting.
Återstår att se. Kanske ett rent tillfälle att nisse är i dubai nu. Eller så har han faktiskt planerat detta, ligga lågt, ta en semester utomlands sedan ska det smälla. Skulle han gripas så säger han jag var ju i dubai. Läste ur fup jo att man pratade om att nisse hade en lillebror som man kunde skada om hans mammq inte betalade ut dessa 3milj och att man skulle lägga en bomb under bilen elr huset som en markering. Så nisse valde att gå på havals oskyldiga bror så som dem ville gå på nisses bebbek brosha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in